اطلاعات تماس

نشانی شرکت:
تهران، باقرخان غربی، نبش فرزین، پلاک ۹، واحد ۱۱ ( 02166570950)

شماره پشتیبانی:
09369800290

شماره پشتیبانی:
09369800903

ایمیل پشتیبانی:
info@asokala.com

    سبد خرید شما خالی میباشد

انواع موخوره: دلایل ایجاد و درمان آن

بدون شک موی سالم، خوش‌حالت و براق یک عامل بسیار مهم در حفظ زیبایی و آراستگی خانم‌هاست. بسیاری از عوامل محیطی مثل آلودگی، حرارت زیاد و تغذیه نامناسب می‌تواند سلامت این موجود زیبا و زیبایی‌آفرین را به خطر انداخته و به آن ظاهری افسرده و نازیبا بدهد. یکی از بیماری‌هایی که می‌تواند سلامت مو را تهدید کند موخوره است. در این مطلب قصد داریم به دلایل ایجاد موخوره، انواع آن و روش‌های پیشگیری و درمان موهای آسیب‌دیده بپردازیم. با ما همراه باشید. قرن هاست که مردم از خاک رس برای بهبود سلامت پوست و مو استفاده می کنند. ماسک های صورت خاک رس از یکی از چندین نوع خاک رس مانند کائولن یا بنتونیت ساخته می شوند. تصور می‌شود که این ماسک‌ها مزایای متعددی مانند جذب چربی اضافی، کمک به مدیریت پوست خشک و جلوگیری از آکنه دارند. ماسک‌ های خاک رس پتانسیل جذب چربی را از پوست شما دارند و از اشکال خفیف آکنه مانند جوش‌ها، جوش‌های سرسیاه و جوش‌های سرسفید جلوگیری می‌کنند. این نوع آکنه‌ها زمانی ایجاد می‌شوند که منافذ شما با کثیفی و چربی پوست بیش از حد مسدود شود.

آشنایی با موخوره

موخوره (hair leprosy) به فرآیند دوشاخه شدن انتهای مو گفته می‌شود. دوشاخه شدن انتهای مو می‌تواند براثر آسیب‌های فیزیکی مثل حرارت یا آسیب‌های شیمیایی رخ دهد و این مسئله در بانوان شایع‌تر است. این عوامل آسیب‌زا موجب از بین رفتن لایه محافظ مو در فیبرهای انتهایی و چندشاخگی و شکنندگی مو در این بخش می‌شوند. سشوار، برس های فلزی، رنگ کردن و دکلره مکرر مو، شامپوهای اسیدی یا قلیایی و فر دائمی ازجمله عواملی هستند که می‌توانند به مو صدمه رسانده و موخوره را باعث شوند. موهای خشک و خیلی چرب بیشتر از موهای معمولی در معرض این آسیب هستند.>>شامپو سایوس برای مشکل موخوره  موخوره ظاهر نامناسبی به موها می‌دهد و باعث می‌شود مو کوتاه و بلند دیده شود و زیبایی مو را از بین می‌برد. علی‌رغم اینکه موخوره بیشتر در موهای سر دیده می‌شود، ولی موهای ابرو و سایر قسمت‌های بدن هم ممکن است دچار موخوره شوند.

دلایل ایجاد موخوره

  • استفاده زیاد از سشوار و اتوی مو
  • استفاده طولانی‌مدت از گیره و سنجاق سر
  • کم آب شدن بدن
  • قرار گرفتن زیر نور خورشید به مدت طولانی
  • استفاده از رنگ مو و دیگر محصولات شیمیایی
  • استفاده از شامپو‌های اسیدی و قلیایی
  • استفاده از برس‌های نایلونی و فلزی، استفاده از برس چوبی توصیه می‌شود.

انواع موخوره

  • موخوره سنتی یا معمولی

رایج‌ترین مدل موخوره این مدل است که در آن مو به شکل Y درمی‌آید. علت شکل‌گیری موخوره در این مدل خشکی و اصطکاک بین مو‌ها است.

  • مدل شکاف کوتاه

این مدل موخوره هم مثل قبلی بسیار رایج است. درصورتی‌که نوک موهایتان به این دو شکل درمی‌آیند باید تغذیه خود را اصلاح کنید.

  • مدل سه‌شاخه

این مدل موخوره از دو مدل قبلی کمتر رایج و نشان‌دهنده آسیب زیاد به تارهای مو است. اگر موهایتان از این نوع شکاف‌های سه‌شاخه‌ای دارد باید علاوه بر اصلاح تغذیه از ماسک‌های رطوبت رسان هم استفاده کنید.

  • مدل درختی

مدل شکاف درختی نشان می‌دهد که یک سمت مو بیشتر از سمت دیگر آن آسیب‌دیده است بنابراین سلول‌های کوتیکول مو در چند شاخه از هم جدا می‌شوند.

  • مدل شمع

مدل شمع نشان‌دهنده از بین رفتن لایه خارجی کوتیکول مو بدون ایجاد شکافی در وسط مو است اما همچنان مو مستعد شکافته شدن است. برای درمان باید نوک موها را قیچی کرده و برای جلوگیری از آسیب دوباره موها از روغن‌های مغذی استفاده کنید.

  • مدل گره

این آسیب معمولاً در موهای فر ایجاد می‌شود. وقتی موها به‌هم‌پیچیده و گره می‌خورند. در این حالت هنگام شانه زدن مو بخشی از آن می‌شکند. افرادی که موهای فر دارند باید دقت کنند هنگام شانه زدن موها گره نخورند و نشکنند.

پیشگیری از ایجاد موخوره

واقعیت این است که مویی که دچار موخوره و چندشاخگی شده قابل‌ترمیم و بازسازی نیست اما می‌توان با انجام مراقبت‌های خاصی از وقوع آن پیشگیری به عمل آورد. بنابراین حتماً قبل از هر روش درمانی موهایتان را تا قسمتی که توسط موخوره آسیب‌دیده کوتاه کنید. کوتاه کردن مو به تارهای آن فرصت می‌دهد رشد مناسبی را از سر بگیرند. >> شامپو گلیس برای انواع مشکلات مو
  • تغذیه مناسب و نوشیدن آب کافی

داشتن برنامه غذایی مناسب حاوی سبزیجات که تأمین‌کننده ویتامین‌ها و مواد معدنی موردنیاز بدن هستند به همراه نوشیدن آب کافی در طول روز برای سلامتی به‌طورکلی بسیار مهم است.

  • استفاده از روغن‌ها و ماسک‌های آبرسان مو

اصلی‌ترین علت ایجاد موخوره خشک شدن مو است که براثر از بین رفتن چربی طبیعی مو به وجود می‌آید. برای کنترل چربی مو استفاده از روغن‌زیتون و روغن بادام تلخ توصیه می‌شود. مقداری از روغن را روی کف دست ریخته و به انتهای موها بمالید. تکرار این عمل می‌تواند از ایجاد موخوره جلوگیری کند.

  • شامپوی مناسب

برای جلوگیری از آسیب مو انتخاب شامپوی مناسب حائز اهمیت زیادی است. شامپوهای حاوی الکل موها را خشک و شکننده می‌کنند بنابراین هنگام خرید دقت کنید شامپویی را انتخاب کنید که فاقد الکل باشد. سعی کنید از شامپوهایی استفاده کنید که حاوی ترکیبات طبیعی هستند و از شستشوی بیش‌ازحد موها اجتناب کنید. درصورتی‌که موهایتان خیلی چرب نمی‌شوند حداکثر سه بار در هفته آن‌ها را با شامپو شستشو دهید.

  • اجازه دهید مو به حالت طبیعی خشک شود

حتی‌الامکان از حرارت دهی مو اجتناب کنید. حرارت بزرگ‌ترین عامل آسیب‌زننده به مو است. در صورت لزوم استفاده از سشوار و اتوی مو حتماً قبل از آن یک سرم مقاومت‌کننده در برابر گرما به موهایتان بمالید.

  • ماسک تخم‌مرغ

زرده تخم‌مرغ را با ۳ قاشق سوپ‌خوری روغن‌زیتون و یک قاشق سوپ‌خوری عسل مخلوط کنید. این ماسک را با ملایمت روی مو ماساژ دهید به‌طوری‌که کل مو را با آن بپوشانید. پس از یک ربع آن را با شامپو ملایمی بشویید و مو را به حالت طبیعی خشک‌کنید.

بهترین شامپو و ماسک مو برای موخوره

 از جمله اصلی ترین دغدغه های بانوان که تاثیر زیادی در زیبایی مو های آنها دارد می ‌توان به موخوره اشاره کرد. این عارضه معمولا حداقل یک بار برای تمامی بانوان رخ می‌ دهد که علاوه بر اینکه زیبایی موهایشان را از بین می‌برد به سلامت مو هایشان نیز لطمه وارد می کند. موخوره زمانی به سراغ افراد می آید که مو ها رطوبت یا تغذیه کافی نداشته باشند. بهترین روش برای پیشگیری و درمان این مشکل استفاده از شامپو و ماسک موی مناسب است. از دلایل بارز به وجود آمدن موخوره می توان به مواردی مثل بستن دائمی مو ها، استفاده مکرر و طولانی مدت از اتو مو و سشوار، شانه کردن دائمی مو های خیس، استفاده از شامپوی نامناسب، رنگ و دکلره کردن و ... اشاره کرد.

ماسک دوفاز موخوره لورآل

 برند لورآل یکی از بهترین برند های تولید کننده محصولات بهداشتی و آرایشی است که برای مو های مختلف با جنس های گوناگون محصولات متنوعی تولید می کند. با استفاده از ماسک دوفاز موخوره لورآل می‌توان مشکل های ظاهری مو را به اندازه قابل توجهی برطرف کرد. در ترکیبات این محصول از سرامید و کراتین استفاده شده است که سبب بازسازی سطح مو و تقویت آن ها می شوند. این ماسک لایه بر روی مو ها ایجاد می کند که در برابر عوامل فیزیکی بسیار مقاوم عمل می کنند. همچنین ماسک دوفاز موخوره لورآل قادر به از بین بردن عارضه موخوره در مو های بانوان می باشد. ماسک دوفاز ضد موخوره لورآل LOREAL ELVITAL حجم 200 میل

شامپو ضد موخوره ترزمه

 این شامپوی با کیفیت به قسمت های مختلف مو نفوذ کرده و موخوره آنها را به اندازه چشمگیری کاهش می دهد. فرمولاسیون و ترمیم کنندگی این محصول به گونه ای تنظیم شده است که بهترین کار استفاده روزانه از آن است. شامپو ضد موخوره ترزمه رطوبت رسانی و تغذیه بسیار عالی برای موها را فراهم می کند و به دلیل داشتن ژلاتین و ویتامین ب ۱۲، مو های آسیب دیده و ضعیف را بازسازی کرده و سبب استحکام آنها می شود. استفاده از این محصول سبب از بین رفتن مشکلات ناشی از موخوره شده و مو هایتان ظاهری صاف و لطیف پیدا میکند. جمع‌بندی مو مثل هر عضو دیگر بدن می‌تواند آسیب ببیند و بیمار بشود و برای حفظ سلامتی نیازمند خرید محصولات مراقبت مو است. یکی از آسیب‌هایی که مو می‌تواند به آن دچار شود موخوره است. بخشی از مو که دچار موخوره شده قابل‌بازسازی نیست و حتماً باید کوتاه شود. اما این مشکل نازیبا کننده مو قابل‌پیشگیری است. یکی از دلایل مهم دچار شدن مو به موخوره نرسیدن رطوبت کافی و خشکی مو است. در وهله اول داشتن تغذیه مناسب حاوی تمام ویتامین‌ها، مواد معدنی، پروتئین و سایر مواد موردنیاز بدن و نوشیدن آب به میزان کافی برای سلامتی کلیه اندام‌های بدن و جلوگیری از بیماری‌ها لازم است. با داشتن یک برنامه غذایی روزانه مناسب تا حد زیادی می‌توان از خشکی مو و دچار شدن آن به موخوره جلوگیری کرد. استفاده از روغن‌هایی مثل روغن نارگیل، روغن‌زیتون، روغن بادام تلخ و ماسک‌های آبرسان می‌تواند در مرحله دوم اولویت برای پیشگیری از آسیب مو تلقی شود. استفاده از ماسک‌های رطوبت رسان مثل ماسک تخم‌مرغ هم می‌توانند به مو کمک کنند تا از گزند آسیب‌ها در امان بماند.