اطلاعات تماس

نشانی شرکت:
تهران، باقرخان غربی، نبش فرزین، پلاک ۹، واحد ۱۱ ( 02166570950)

شماره پشتیبانی:
09369800290

شماره پشتیبانی:
09369800903

ایمیل پشتیبانی:
info@asokala.com

    سبد خرید شما خالی میباشد

درمان مشکلات پوستی و زیبایی و جوانسازی پوست با استفاده از نمک دریا

درمان مشکلات پوستی و جوانسازی پوست با نمک دریا

درمان مشکلات پوستی و جوانسازی پوست با نمک دریا بدن انسان برای تنظیم سازوکارهای داخلی خود به املاح، مواد معدنی و مواد مغذی متنوعی نیاز دارد. املاح مورد نیاز بدن را باید در طبیعت جستجو کرد. آب دریاها و اقیانوس ها منبعی سرشار از املاح و مواد معدنی مورد نیاز بدن هستند. نمک دریایی به خاطر داشتن مقادیر زیادی از مواد معدنی مورد نیاز پوست می تواند با ایجاد تعادل در پوست صورت و بدن آن را بازسازی کرده و باعث افزایش شادابی پوست شود.

نمک دریا حاوی املاحی مثل پتاسیم، سدیم، منیزیم و کلسیم است. همه این مواد معدنی برای حفظ سلامت پوست و بهبود کارکرد آن لازم اند. برهم خوردن تعادل میزان این مواد معدنی در پوست صورت یا بدن، خشکی، قرمزی و خارش را به دنبال دارد. سرد شدن هوا این اختلالات را تشدید می کند. نمک دریا علاوه بر اینکه باعث زیباتر شدن پوست می شود، آبرسانی به پوست را تسهیل کرده و مقاومت آن را نیز افزایش می دهد به این ترتیب از پیری پوست جلوگیری کرده و می تواند به عنوان یک ماده جوانساز طبیعی مورد استفاده قرار گیرد.

در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا به شما روش هایی برای بهره گیری از نمک دریا برای افزایش جذابیت و زیباسازی پوست را آموزش دهیم.

درمان مشکلات پوستی و جوانسازی پوست با نمک دریا و ماسک متعادل کننده

عسل و نمک هردو خاصیت ضدالتهابی دارند. بنابراین استفاده از این دو ماده باعث بهبود و التیام جوش های پوستی و قرمزی آن می شوند. به علاوه موارد ذکر شده این دو ماده موجب ایجاد تعادل در تولید چربی پوست می شوند و باعث بهبود آبرسانی به پوست حتی به لایه های زیرین می شوند.

روش تهیه:

برای تهیه این ماسک، دو قاشق چایخوری نمک دریایی آسیاب شده را با چهار قاشق چایخوری عسل خام مخلوط کنید تا یک خمیر به دست آید. قبل از استفاده از ماسک حتما پوست صورت را به خوبی شستشو و تمیز کنید. پس از اینکه پوستتان خشک شد این خمیر را روی همه قسمت های آن بمالید و اجازه دهید ده تا پانزده دقیقه بر روی پوست بماند.
پیش از شستن، یک پارچه را در آب خیلی گرم خیس کرده و سپس آب آن را بگیرید. پارچه گرم را به مدت 30 ثانیه روی پوست قرار دهید. سپس صورتتان را با آب ولرم شستشو دهید. هنگام شستن، به آرامی پوستتان را ماساژ دهید تا آلودگی ها و پوست های مرده کاملا از پوستتان جدا شوند.

درمان مشکلات پوستی و جوانسازی پوست با نمک دریا

استفاده از نمک دریا به عنوان تونر تنظیم کننده چربی پوست

نمک دریا علاوه بر اینکه می تواند به صورت عمقی موجب تمیز شدن منافذ پوست شود می تواند میزان چربی تولید شده توسط پوست را نیز کنترل کند. بنابراین نمک دریا گزینه مناسب و موثری برای کنترل چربی و بهبود آکنه پوست است.

روش تهیه:

برای تهیه تونر تنظیم کننده چربی پوست می توانید 240 میلی لیتر آب گرم را با دو قاشق چایخوری نمک دریا مخلوط کرده و آن را روی پوستتان بمالید. استفاده از این محلول روزی دو بار توصیه می شود. حتما قبل از استفاده پوست را تمیز و خشک کنید. حین استفاده مراقب چشمهایتان باشید.

استفاده از نمک دریا به عنوان تونر تنظیم کننده چربی پوست

استفاده از نمک دریا به عنوان اسکراب نرم کننده پوست بدن

نمک دریا با لایه برداری ملایم می تواند سلول های مرده پوست را از بین ببرد. این ماده به خاطر داشتن مواد معدنی مورد نیاز پوست می تواند رطوبت از دست رفته را به پوست برگرداند و آن را نرم و لطیف کند. درمان مشکلات پوستی و جوانسازی پوست با نمک دریا بسیار رایج است؛ فقط کافی است با طرز تهیه آن به خوبی آشنا شوید.

روش تهیه:

با ترکیب یک چهارم پیمانه نمک با نصف پیمانه روغن زیتون یا روغن نارگیل خمیری به دست می آید که می توانید از آن به عنوان اسکراب استفاده کنید. در صورت تمایل می توانید چند قطره از یک روغن گیاهی مورد علاقه خود را نیز به ترکیب اضافه کنید. این خمیر را در حمام با استفاده از یک لیف یا پارچه با حالتی چرخشی به پوست بدن بمالید.

استفاده از نمک دریا به عنوان درمانگر شوره های سر

نمک دریایی باعث افزایش گردش خون در رگ های سطحی سر شده و باعث بهبود وضعیت موها و درمان ناهنجاری هایی مثل شوره می شود. این ماده با جذب چربی و رطوبت اضافی سر مانع از رشد باکتری ها و قارچ ها در سر می شود.

روش تهیه:

موهایتان را به چند قسمت تقسیم کنید و مقداری نمک بر هر قسمت بپاشید. با استفاده از انگشت های خیس، پوست سرتان را به مدت 10 الی 15 دقیقه ماساژ دهید. سپس موهایتان را شستشو داده و در صورت نیاز از نرم کننده مورد علاقه خود استفاده کنید. نتایج را بلافاصله مشاهده خواهید کرد!

استفاده از نمک دریا به عنوان درمانگر شوره های سر

استفاده از نمک دریا به عنوان سفیدکننده دندان ها

نمک و جوش شیرین را می توانید به عنوان مواد جرم گیر دندان به کار ببرید. هر دو این ها خاصیت سفیدکنندگی دندان دارند. نمک دریا حاوی فلوراید است. این ماده برای دندان و لثه های شما بسیار سودمند است.

روش تهیه:

یک قاشق چایخوری نمک را با دو قاشق چایخوری جوش شیرین ترکیب کنید. مسواک خیس خود را در این ترکیب فرو برید و با آن دندان هایتان را مسواک بزنید. برای بهتر شدن طعم این ترکیب می توانید کمی خمیر دندان نیز اضافه کنید.

استفاده از نمک دریا به عنوان دهان شویه طبیعی

نمک دریا خاصیت ضدعفونی کنندگی دارد. این ماده با از بین بردن باکتری های موجود در دهان بوی بد دهان را رفع و از خراب شدن دندان ها پیشگیری می کند. درمان مشکلات پوستی و جوانسازی پوست با نمک دریا به عنوان دهان شویه از زمان های قدیم تا به امروز رایج بوده است.

روش تهیه:

نصف قاشق چایخوری نمک را با نصف قاشق چایخوری جوش شیرین ترکیب کرده و یک چهارم پیمانه آب به آن اضافه کنید مخلوط را هم بزنید تا نمک به طور کامل در آب حل شود. این ترکیب را می توانید به عنوان دهانشویه در دهان قرقره کنید.

استفاده از نمک دریا به عنوان روشن کننده ناخن ها

نمک پوست های سخت اطراف ناخن را نرم کرده و استحکام ناخن ها را افزایش می دهد. جوش شیرین و آبلیمو برای رفع رنگ زرد ناخن ها موثرند و ظاهری سالم و روشن به ناخن ها می بخشند.

روش تهیه:

یک قاشق چایخوری نمک را با یک قاشق چایخوری جوش شیرین و یک قاشق چایخوری آبلیمو ترکیب کرده و به ترکیب حاصله نصف پیمانه آب گرم اضافه کنید. ناخن ها را به مدت 10 دقیقه در این ترکیب قرار دهید. سپس یک برس نرم برداشته و روی ناخن ها بکشید. در نهایت دستهایتان را بشویید.

خرید اینترنتی نمک و ادویه با خواص درمانی

شما می‌توانید برای درمان مشکلات پوستی و جوانسازی پوست با نمک دریا اقدام به خرید اینترنتی محصولات سوپرمارکت از فروشگاه آسوکالا کنید و محصولات مورد نطر را درب منزل دریافت کنید.