اطلاعات تماس

نشانی شرکت:
تهران، باقرخان غربی، نبش فرزین، پلاک ۹، واحد ۱۱ ( 02166570950)

شماره پشتیبانی:
09369800290

شماره پشتیبانی:
09369800903

ایمیل پشتیبانی:
info@asokala.com

    سبد خرید شما خالی میباشد

قهوه و همه فواید آن

قهوه یک نوشیدنی سالم، انرژی بخش و سرشار از آنتی‌ اکسیدان‌ است. این نوشیدنی می تواند کارکرد مغز را بهبود بخشد، روند پیری را کند کرده و از مرگ زودرس جلوگیری کند. در این مطلب با ما همراه باشید تا فایده های قهوه را بررسی کنیم!
  1. افزایش انرژی و میزان هشیاری

حتما برای شما هم پیش آمده که در زمانی که لازم بوده یک کار مهم و فوری را انجام دهید خسته و خواب آلود بوده اید و با نوشیدن یک فنجان قهوه انرژی لازم را به دست آورده و کارتان را به پایان رسانده اید!

قهوه به خاطر داشتن یک ماده‌ی محرک به نام کافئین انرژی زا و نشاط آور است. این نوشیدنی رایج‌ترین ماده‌ روان‌گردان در دنیاست. نوشیدن قهوه سبب می شود کافئین جذب جریان خون شده و از طریق سیستم خونرسانی به مغز و سیستم اعصاب مرکزی برسد. کافئین آدنوزین را که عامل احساس خستگی و خواب‌آلودگی است غیرفعال کرده و تولید نوراپی‌نفرین و دوپامین را در مغز افزایش می‌شود. نوراپی‌نفرین برای حفظ دقت، کنترل احساسات، یادگیری و ادراک ضروری است و دوپامین را هم که حتما می شناسید و می دانید که در بدن تولید انرژی و لذت می کند.

2. افزایش میزان چربی سوزی

مکمل‌های چربی‌ سوزی موجود در بازار اغلب حاوی کافئین هستند! کافئین می‌تواند متابولیسم بدن را ۳ تا ۱۱ درصد افزایش دهد. این ماده می تواند چربی‌سوزی را تا ۱۰ درصد در افراد چاق و تا 29 درصد در افراد لاغر، افزایش دهد. با این حال مصرف طولانی مدت این اثرگذاری را کاهش می دهد.

3. بهبود عملکرد فیزیکی

کافئین از طریق مغز فرمانی به سلول‌های چربی می فرستد که خود را بشکنند. چربی‌‌های آزاد شده به منبع انرژی تبدیل شده و وارد سیستم گردش خون می‌شوند و به این ترتیب کافئین انرژی بیشتری جهت انجام فعالیت های فیزیکی در اختیار بدن قرار می دهد.

در نتیجه فعل و انفعالاتی که کافئین در بدن صورت می دهد عملکرد فکری و فیزیکی بدن به طور میانگین بین 11 تا 12 درصد افزایش می یابد. بنابراین برای داشتن راندمان بهتر در روزهای پرکار حتما خودتان را به یک فنجان قهوه دعوت کنید!

4. در کافئین، مواد غذایی ضروری وجود دارد

ویتامین ها و مواد معدنی مفیدی در هر دانه قهوه وجود دارد. این مواد مغذی عبارتند از:

ریبوفلاوین (ویتامین B2): هر فنجان قهوه می تواند 11 درصد ویتامین بی 2 مورد نیاز روزانه بدن را تامین کند.

پانتوتنیک اسید (ویتامین B5): تامین‌کننده‌ی ۶ درصد از میزان مورد نیاز روزانه بدن

منگنز و پتاسیم: تامین‌کننده‌ی ۳ درصد از میزان مورد نیاز روزانه بدن

منیزیوم و نیاسین (ویتامین B2): تامین‌کننده‌ی ۲ درصد از میزان مورد نیاز روزانه بدن

5. قهوه بزرگترین منبع آنتی‌اکسیدان‌ است.

این نوشیدنی سرشاز از آنتی اکسیدان ها است. همان طور که شاید بدانید آنتی‌اکسیدان‌ها نقش مهمی در پیشگیری از سرطان، چین و چروک های پوستی و در مجموع پیر شدن بدن دارند. بررسی‌ها نشان می‌دهد قهوه حتی در مقایسه با انواع میوه ها و سبزیجات از آنتی اکسیدان های بیشتری بهره مند است.

6. کافئین می‌تواند خطر دیابت نوع ۲ را کاهش دهد.

دیابت نوع ۲ یک بیماری بسیار جدی و شایع است که هم‌اکنون حدود ۳۰۰ میلیون نفر در سراسر دنیا به آن مبتلا هستند. بررسی ها نشان داده میزان ابتلا به دیابت نوع ۲ در کسانی‌ که قهوه مصرف می‌کنند، به میزان قابل توجهی کمتر از سایر افراد است.

7. محافظت از مغز در برابر ابتلا به آلزایمر و زوال عقل

بیماری آلزایمر رایج‌ترین نوع اختلال عملکرد مغزی و دلیل عمده‌ی زوال عقل در سراسر دنیا است. متاسفانه، هیچ درمان شناخته شده‌ای برای آلزایمر وجود ندارد. خوشبختانه راه هایی برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری وجود دارد. نوشیدن قهوه یکی از این راه هاست. قهوه می تواند محافظ مغز در برابر آلزایمر باشد.

8. کاهش خطر ابتلا به بیماری پارکینسون

پارکینسون به لحاظ شیوع در زمینه اختلالات مغزی در جایگاه دوم پس از آلزایمر قرار دارد و مانند آلزایمر هیچ درمان شناخته‌ شده‌ای برای آن وجود ندارد. بررسی ها نشان می دهد مصرف قهوه می تواند خطر ابتلا به بیماری پارکینسون را بین ۳۲ تا ۶۰ درصد کاهش دهد. در واقع کافئین موجود در قهوه است که از بیماری پارکینسون جلوگیری می کند بنابراین قهوه های بدون کافئین این کارکرد را ندارند.

9. به نظر می‌رسد کافئین از کبد محافظت می‌کند.

احتمال ابتلا به بیماری سیروز کبدی که متأثر از بیماری‌های دیگری مثل هپاتیت یا کبد چرب است، در افرادی که به طور منظم قهوه می نوشند بسیار کمتر است.

10. قهوه دشمن افسردگی و شادی‌آور است.

نتیجه مطالعاتی که در سال ۲۰۱۱ توسط دانشگاه هاروارد به چاپ رسید نشان می دهد احتمال ابتلا به افسردگی در زنانی که روزانه ۴ فنجان یا بیشتر قهوه می نوشند 20 درصد کمتر از سایر افراد است.

11. کاهش خطر ابتلا به سرطان

سرطان یکی از شایع‌ترین دلایل مرگ در دنیا است و عامل آن، رشد کنترل نشده‌ی سلول‌ها در بدن است. قهوه به خاطر داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی قوی خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.

12. قهوه منجر به بیماری‌های قلبی نمی‌شود و می‌تواند خطر سکته را کاهش دهد.

کافئین در بعضی افراد می تواند فشار خون را افزایش دهد. بنابراین اگر فشار خون بالا دارید، در مصرف آن احتیاط کنید. با این حال شواهدی وجود دارد که نشان می دهد احتمال ابتلا به بیماری های قلبی در زنانی که به طور منظم قهوه می نوشند کمتر است.

13. قهوه می‌تواند طول عمر را افزایش دهد.

با توجه به اینکه قهوه خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها را کاهش می دهد بنابراین در افزایش سلامت و طول عمر انسان مفید و موثر است و افرادی که قهوه می نوشند معمولا دچار مرگ زودرس نمی شوند.

با توجه به همه موارد ذکر شده در بالا می توان قهوه را به عنوان سالم ترین نوشیدنی دنیا معرفی کرد. در ادامه مطلب می خواهیم بهترین قهوه های فوری موجود در فروشگاه آسوکالا را به شما معرفی کنیم.
  • قهوه فوری معطر کنکو محصول کشور کاستاریکا 100 گرمی KENCO

کاستاریکا با تولید ۱۰۸ میلیون کیلوگرم قهوه (آمار سال ۲۰۰۶) سیزدهمین تولیدکننده‌ی بزرگ قهوه در دنیاست. این محصول بسیار باکیفیت و اوریجینال کاستاریکایی را می توانید از اینجا سفارش دهید.

  • قهوه فوری 200 گرمی جاکوبز Jacobs اصل

جاکوبز یک شرکت معروف آلمانی تولید کننده قهوه است. این محصول اوریجینال را می توانید از اینجا سفارش دهید.

  • پودر قهوه 20 عددی کلاسنو امریکانو Americano Coffee Klassno

آمریکانو یک برند ایتالیایی تولید قهوه است. این محصول اصلی و باکیفیت را از اینجا سفارش دهید.

  • پودر اسپرسو فوری 57 دیویدوف ۱۰۰گرمی DAVIDOFF

اسپرسو را لوییجی بتزرا، صاحب یک شرکت تولیدی در سال ۱۹۰۳ اختراع کرد. ایدهٔ او وارد کردن فشار به فرایند دم کردن قهوه بود که زمان لازم برای دم کشیدن قهوه را کم می‌کرد. او نام دستگاه جدیدش را ”دستگاه قهوهٔ اسپرسو” گذاشت. اسپرسو در ایتالیایی به معنای سریع است.

اسپرسو دیویدوف محصولی باکیفیت و اصلی از برند سوییسی دیویدوف است. برای سفارش این محصول اینجا را کلیک کنید.