اطلاعات تماس

نشانی شرکت:
تهران، باقرخان غربی، نبش فرزین، پلاک ۹، واحد ۱۱ ( 02166570950)

شماره پشتیبانی:
09369800290

شماره پشتیبانی:
09369800903

ایمیل پشتیبانی:
info@asokala.com

    سبد خرید شما خالی میباشد

روش نگه داری و براق کردن زیورآلات کدر شده

[title text="بدلیجات رنگ ثابت برند ژوپینگ" link_text="مشاهده همه" link="https://asokala.com/product-category/jewelry/"]

[ux_products ids="58723,61241,58754,60853"]

زیورآلات از فلز ساخته شده‌اند. فلزات با گذشت زمان با اکسیژن واکنش داده و اکسید می‌شوند و این امر سبب می‌شود رنگ آن‌ها کدر شود. در این مطلب از بلاگ وب‌سایت فروشگاهی آسوکالا قصد داریم روش‌هایی برای ثابت ماندن رنگ زیورآلات از جمله طلا، جواهرات و بدلیجات و براق کردن و بازگرداندن رنگ اصلی آن‌ها را ارائه دهیم.

روش های نگه داری زیورآلات جهت جلوگیری از کدر شدن

روش‌‍هایی وجود دارند که از اکسید شدن و تغییر رنگ فلزات جلوگیری می‌کنند. با به کار بردن این روش‌ها می‌توانید در زمان طولانی‌تری طلا، جواهرات و بدلیجات نو و زیبا نگه دارید.

روش ثابت نگه داشتن رنگ طلا و جواهرات

کنار هم قرار دادن فلزات موجب خوردگی، ساییدگی و کدر شدن آن‌ها و حتی کاهش وزن آن‌ها می‌شود. بنابراین حتماً طلا و جواهرات را در جعبه‌های خود و به صورت مجزا نگه داری کنید.

روش ثابت نگه داشتن رنگ نقره جات

  •  زیورآلات نقره‌ای خود را هنگامی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید درون فویل آلومینیوم بپیچید تا از اكسیداسیون و تیرگی آن‌ها پیشگیری شود. آن‌ها را در كیسه‌های پلاستیكی قرار ندهید.
  •  هنگامی که از بدلیجات خود استفاده نمی‌كنید، برای جلوگیری از سیاه شدن، آن‌ها را درون جعبه‌ای قرار داده و كنارشان تكه‌ای گچ بگذارید.

روش ثابت ماندن رنگ بدلیجات

فلزات در شرایط محیطی رفتارهای متفاوتی دارند. نوع آلیاژ و فلزات به کار رفته در زیورآلات تا حد زیادی می‌تواند تعیین کنندۀ میزان دوام آن‌ها باشد. اما با دانستن بعضی نکات می‌توانید دوام بدلیجات خود را افزایش دهید.

  •  قرار گرفتن بدلیجات در محیط‌های مرطوب باعث واکنش دادن بسیاری از فلزات و کدر شدن آن‌ها می‌شود. بنابراین تا حد امکان سعی کنید بدلیجات خود را در محیط خشک نگه داری کنید و هنگام استحمام و رفتن به استخر آن‌ها را همراه خود نبرید. در صورت خیس شدن خیلی فوری آن‌ها را با یک پارچه خشک کنید. برای تمیز کردن بدلیجات از پارچه یا برس خشک استفاده کنید.
  • همیشه اول ادکلن بزنید سپس بدلیجات خود را آویزان کنید. عطر و ادکلن می‌تواند باعث کدر شدن آن‌ها شود.
  • بدلیجات می‌توانند با گذشت زمان با اکسیژن موجود در هوا واکنش داده و اکسید شوند. بنابراین بهتر است بدلیجات را در جعبه‌های وکیوم نگه داری کنید تا کمترین تماس را با هوا داشته باشند. سیلیکاژل‌ها با جذب رطوبت محیط را خشک نگه می‌دارند. بنابراین قرار دادن سیلیکاژل‌ها در کنار زیورآلات خود عمر آن‌ها را طولانی‌تر می‌کند.
  • تا حد امکان سعی کنید بدلیجات خود در معرض مواد شیمیایی از جمله لاک پاک کن، خمیردندان، مایع ظرفشویی و انواع روغن قرار ندهید.
  • دقت کنید تماس فلزات با هم باعث خوردگی آن‌ها می‌شود. بنابراین بدلیجات خود را در تماس با یکدیگر یا سایر قلزات قرار ندهید.

روش های نگه داری زیور آلات و برق انداختن آن‌ها

در ادامه روش‌های برق انداختن زیور آلات را بیان خواهیم کرد.

روش براق کردن نقره

  •  برای تمیز کردن و براق كردن نقره‌ جاتی كه بر اثر اكسیداسیون سیاه شده‌اند می‌توانید مقدار كمی سركه را گرم كرده و روی آن‌ها بریزید.
  •  یک برس را به صابون آغشته کرده روی آن را بکشید و به سرعت آن را آبکشی و خشک كنید. آب نمک و پنبه نیز همین کارایی را دارد.

روش براق کردن طلا

  •  این روش فقط برای طلا مناسب است. برای جواهرات از این روش استفاده نکنید. مقداری آب جوش و مقدار کمی مایع ظرفشویی را داخل ظرفی ریخته و قطعه طلای خود را داخل آن قرار داده و تكان دهید و با یک برس نرم، به آرامی تمیز كنید. سپس آن را زیر آب ولرم بگیرید. مشاهده می‌کنید جرم های تیره از آن به سادگی جدا می شوند سپس به سرعت با یک دستمال یا حوله، آن را خشك كنید.
  •  مقدار كمی جوش شیرین را با اندکی مایع ظرفشویی مخلوط کنید. یک برس یا مسواک نرم را کمی مرطوب کرده و به مخلوط جوش شیرین و مایع ظرفشویی آغشته کنید و روی طلاهای تیره شده بکشید، دقایقی بعد آن را با آب بشویید تا تمیز و براق شود.

روش براق کردن جواهرات

  •  برای تمیز كردن جواهرات، مقداری خاكک اره نرم را خیس كرده، جواهرات خود را با آن بسابید. این روش موجب براق شدن آن‌ها می‌شود.
  •  الكل، عطر، ادكلن، عرق بدن و كلر به جواهرات علی الخصوص به مروارید آسیب میر‌سانند. در صورتی که دانه‌های مروارید شما تحت تاثیر رطوبت قرار گرفته و خیس شده‌اند فوراً آن‌ها را با سشوار خشک كنید.

روش براق کردن بدلیجات

برای تمیز کردن بدلیجات می‌توانید از فرچه یا برس و مسواک نرمی كه به صابون و چند قطره سركه یا آبلیمو آغشته شده استفاده کنید.

راهنمای خرید أنواع طلا و زیورآلات

معمولاً خانم‌ها علاقۀ زیادی به استفاده از زیورآلات به خصوص طلا دارند. در گذشته طلاهایی با رنگ زرد بیشتر در بین مردم رواج داشت اما امروزه، طلاهای سفید با سادگی و زیبایی خود توانسته است جای بیشتری در بین بقیۀ طلاها داشته باشد. اما هنوز هم بعضی از طلاهای ظریف زرد، زیبایی خاص خود را دارد. پس برای خرید فقط به آنچه می‌پسندید توجه کنید. لازم به ذکر است به تازگی طراحان طلا توانسته‌اند با بکار گیری مس بیشتر در طلاها، رنگی نزدیک به سرخ و صورتی را ایجاد کنند و این رنگ به علت خاص و متنوع بودن، جای زیادی در بین مردم پیدا کرده است.

طلا یا بدل؟

امروزه طراحان توانسته‌اند بدلیجات زیبایی را وارد باز کرده و به مردم عرضه کنند. اما لازم به ذکرست که قیمت آن‌ها چندان تفاوتی با طلا ندارد. پس ما توصیه می‌کنیم به جای خرید بدلیجات، حتما طلا را انتخاب کنید. زیرا طلا کدر نمی‌شود و همیشه به عنوان پس‌انداز برای شما باقی می‌ماند.

ارتباط رنگ پوست و طلا

اگرشما پوست بسیار روشنی دارید بهترست از رنگ سفید طلا استفاده کنید تا زیبایی و جلوۀ طلا دو چندان شود. اما اگر پوست گندم‌گونی دارید بهتراست از ترکیب رنگ طلای سرخ با طلای زرد استفاده کنید تا زیبایی شما دو چندان شود. اما اگر پوست خود برنزه یا تیره است بهتراست از ترکیب رنگ سفید و زرد در طلاهای خود استفاده کنید تا جلوۀ زیبایی داشته باشد.

طلای سفید مقاوم‌تر است یا زرد؟

در نظر داشته باشید که همیشه طلای سفید با دوام‌تر و محکم‌تر از طلای زردست. هرچقدر عیار طلای زرد شما بالاتر باشد، رنگ زرد آن بیشتر می‌شود و استحکام آن هم پایین‌تر می‌آید.