اطلاعات تماس

نشانی شرکت:
تهران، باقرخان غربی، نبش فرزین، پلاک ۹، واحد ۱۱ ( 02166570950)

شماره پشتیبانی:
09369800290

شماره پشتیبانی:
09369800903

ایمیل پشتیبانی:
asokalashop.dev@gmail.com

    سبد خرید شما خالی میباشد

آموزش گلت مو بدون کمترین آسیب مو در سال 1400

[ux_products type="row" ids="48975,22493,22486,29505"]

در این مقاله قصد داریم تا آموزش گلت مو سر را با جزئیات کامل و مرحله به مرحله در اختیار شما قرار دهیم. با وجودی که موهای فر جزو زیباترین مدل موهای روی زمین است و کسانی که موی فر دارند، اغلب جزو جذاب‌ترین و شیرین‌ترین آدم‌ها به واسطه موهای فرفری‌شان هستند، اما گاهی تنوع هم بد نیست. از طرفی استفاده مداوم از سشوار یا اتوی مو برای صاف کردن موهایتان شاید گزینه مناسبی نباشد. چون علاوه بر اینکه هر بار وقت‌تان را برای این کار می‌گیرد، روش پایداری برای صاف نگه داشتن موها نیست. پس چه کار باید کرد؟

در صورتی که جزو کسانی هستید که بعضی وقت‌ها واقعا نمی‌دانید با موهای فر یا وزی که دارید، چطور کنار بیایید، بنابراین وقت آن رسیده که گلت را در کنار لوازم بهداشتی آرایشی‌تان قرار دهید. گلت یک صاف کننده شیمیایی است و دارای موادی است که مویتان را از حالت فرفری و وز، صاف می‌کند. اگر موفرفری هستید یا از وز موهایتان خسته شدید، این آموزش گلت مو را تا انتها بخوانید. قول می‌دهیم بعد از خواندنش، دنیای فرفری‌تان، بهتر شود.

آموزش انتخاب مواد برای گلت مو

گلت کردن مو، یا همان صاف کردن مو، به ماده‌ای که از آن استفاده می‌کنید، بستگی دارد. گلت کردن در واقع از برند مشهور گلت گرفته شده است که نوعی صاف کننده مو است. در تیوبی که می‌خرید، دقت کنید، اگر روی آن عبارت sn نوشته شده بود مربوط به گلت قوی است که برای موهای طبیعی مورد استفاده قرار می‌گیرد و در صورتی که روی آن عبارت sc نوشته شده بود، برای داروی ضعیف‌تر است و برای موهای رنگ شده مورد استفاده قرار می‌گیرد. پیشنهاد میکنیم برای اینکه مواد گلت اثر عالی روی موهای شما داشته باشد تمام مراحل و نکات گفته شده در آموزش گلت مو که در اختیار شما قرار داده ایم را به دقت انجام دهید. در صورتی که گلت قوی به موهایی که قبلا رنگ شده بزنید، موهایتان دچار آسیب بیشتری می‌شود. هر ماده‌ شیمیایی که به عنوان رنگ، دکلره، مواد صاف یا فر کننده به موهایتان می‌زنید، به نوعی به ساختار مو آسیب می‌رساند تا آن را از حالت واقعی خود خارج کند. به همین دلیل است که هر بار برای تمدید رنگ یا کراتینه اقدام می‌کنید، چون موهایتان از حالت طبیعی مقاوم خارج شده و تبدیل به موی آسیب دیده و غیر مقاوم شده است، بایستی از مواد ضعیف‌تر برای کاربردی که می‌خواهید، استفاده کنید.

دقت داشته باشید غیر مقاوم شدن موها لزوما به خاطر سوختگی یا خشک شدن موهایتان نیست. هر تغییری که وضعیت موهایتان را از حالت طبیعی خارج کند، آن را کمی غیر مقاوم‌تر از حالت طبیعی خود می‌کند. در هر بسته داروی صاف کننده دو بسته وجود دارد که یکی از آن به عنوان ماده اصلی صاف کننده و دیگری برای تثبیت به کار می‌رود. داروهای صاف کننده در دو نوع قوی و ضعیف وجود دارد. با توجه به اینکه موهایتان حالت طبیعی و رنگ نشده دارد یا حالت غیرمقاوم و غیرطبیعی، می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید. با این وجود فرمول ساخت هر نوعی، با توجه به نوع کارخانه سازنده آن متفاوت است. در هنگام استفاده از گلت مو دقت کنید که گلت روی موهای سالم تنها بین 20 الی 30 دقیقه و روی موهای آسیب دیده نهایتا باید 20 دقیقه قرار بگیرد. بنابراین تصور نکنید هر چه بیشتر بماند، موهایتان صاف‌تر می‌شود.

با وجودی که کراتینه کردن و صاف کردن مو امری لذت بخش است، اما این نکته را فراموش نکنید که در صاف کننده‌ها مانند بعضی از مواد کراتینه یا گلت، ماده‌ای به نام فرمالدهید دارد که ماده سمی است. در کشورهای پیشرفته این ماده منع مصرف شده است. در صورتی که از محصولی حاوی فرمالدهید استفاده کنید، ممکن است سبب خارش و حساسیت، سوزش چشم، سردرد و تهوع، مشکلات تنفسی یا حساسیت‌های پوستی در شما شود. اغلب آرایشگرهایی که به طور مدام از گلت یا مواد کراتینه استفاده می‌کنند، با این عوارض دست و پنجه نرم می‌کنند. بنابراین هنگام استفاده از گلت یا هر ماده شیمیایی دیگری که قصد دارید برای موهایتان استفاده کنید، حتما ماسک ضد شیمیایی استفاده کنید که این مواد شیمیایی را استشمام نکنید.

آموزش انتخاب مواد برای گلت مو

نکات مهم قبل از گلت کردن مو

اگر می‌خواهید یک گلت اساسی و خوب داشته باشید، این کار را حتما به دست یک آرایشگر حرفه‌ای بسپارید. حواس‌تان باشد که موهایتان را حداقل تا 6 ماه قبل استفاده از گلت مو، رنگ نکرده باشید. چون رنگ کردن مقاومت موها را پایین آورده و زمانی که همزمان بخواهید گلت انجام دهید، عملا به جان موهایتان افتادید. در صورتی که موهایتان از قبل رنگ یا موخوره دارد، آن‌ها را کوتاه کنید تا آسیب دیدگی در موهایتان نباشد. قبل از گلت مو، به رطوبت موها نیاز دارید. بنابراین یا بعد از شستشو مو ین کار را انجام دهید یا با لوسیون‌های مخصوص مو، آن‌ها را به خوبی مرطوب کنید.

آموزش گلت مو

تا به حال برایتان سوال پیش آمده که چگونه با یک کرم یا محلول، موها را صاف می‌کنند؟ باید گفت موادی که برای صاف کردن موهای شما استفاده می‌شود، پل‌های گوکردی موی سرتان را شکسته و با تغییر طرز قرار گرفتن پل‌ها کاری می‌کنند که موهای مجعد، فر یا وز به موی صاف تبدیل شود
و اما برویم سراغ اصل مطلب، چطوری موهایمان را گلت کنیم؟

اول از همه باید موهایتان تمیز باشد. بنابراین آن‌ها را با شامپو به خوبی شسته و سپس رطوبت آن را با حوله بگیرید. نیازی به خشک شدن کامل نیست چون به رطوبت موهایتان نیاز دارید. صرفا در حدی که آب آن را بگیرید. می‌توانید قبلا از گلت کردن از لوسیون‌های مخصوص مو نیز استفاده کنید. قبل از استفاده از گلت مو، دقت کنید که یک حوله یا ظرف، دور گردن‌تان پوشش داده شده باشد. چرا که موقع صاف و فر کردن مو، رطوبت موهایتان به لباس‌تان پس می‌دهد.حالا نوبت به تقسیم بندی می‌رسد. موها را به 5 قسمت تقسیم کنید. دارو را داخل ظرفی ریخته و به هم بزنید. حالا برس رنگ را برداشته و مانند اینکه در حال رنگ کردن هستید، از دو سانتی ریشه‌ها شروع به آغشته کردن موها به ماده صاف کننده کنید. قسمت بندی موهایتان به گونه‌ای باید باشد که یک لایه نازک از موها را گرفته باشد که ماده صاف کننده به طور کامل همه جا را پوشش دهد. سعی کنید در این مرحله چندان مته به خشخاش نگذاشته و سریع‌تر کار را پیش ببرید. چون زمان در این مرحله مهم است.

تایم دقیق روی بسته هر دارو نوشته شده است اما اغلب بعد از 20 دقیقه دوباره باید دست به کار شوید و از پایین، مواد را به ریشه مو بزنید. لایه‌هایی که جدا کردید برداشته و مواد را به ریشه مو بزنید. دو دقیقه که گذشت، خیلی آرام، موها را شانه کنید. این کار حدود 5 تا 10 دقیقه زمان می‌برد. بعد از این مدت زمانی، دیگر معطل نکنید، موها را شسته و از گلت کردن موهایتان لذت ببرید.

بهترین مارک گلت مو

در ادامه از بهترین برندهای صاف کننده مو را بیان می کنیم که نسبت به دیگر صاف کننده ها میزان رضایت بالاتری را تا الان داشته است؛ خرید کرم صاف کننده مو

دارک اند لاولی

قیمت صاف کننده مو دارک اند لاولی

این کرم صاف کننده جر بهترین برندهای افریقای شمالی است مه می تواند موها را تا 6 ماه صاف و لخت نگه دارد . به دلیل دارا بودن ترکیبات تغذیه م، این کرم به هیچ وجه باعث خشکی مو نخواهد شد. دارک اند لاولی

ولاستریت

قیمت صاف کننده مو ولاستریت

این کرم در دو مدل قوی و معمولی بر اساس جنس مو ساخته شده است که مدل معمولی آن برای موهای نازک و آسیب دیده و مدل دیگر آن برای موهایی که ضخیم تر و حالت مجعدی دارند مناسب است.

گلت glatt

این صاف کننده مو ساخته کشور آلمان است و در سریعترین زمان ممکن میتوان موهای فر و مجعد را لخت و صاف کند. این کرم دارای ویتامین و کراتین است که باعث صافی و شفافی موهای سر شده. و به موها آسیبی وارد نمیکند. گلت مورا برا یافرادی موهایی فری دارند پیشنهاد می شود.  قیمت گلت مو

گلت glatt

مهمترین نکات استفاده از گلت مو

پیشنهاد میکنیم در کنار مطالعه آموزش گلت مو، حتما نکات استفاده از گلت مو را رعایت کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. در ادامه مهمترین و کلیدی ترین نکات را آورده ایم:

  • موها باید به حدی شسته شود که به طور کامل ماده از موها پاک شده باشد. در صورتی که روی موها بماند، باعث خشک شدن و شکنندگی موها می‌شود. بنابراین در این مرحله هم حوصله به خرج دهید و به وسواس موها را حدود نیم ساعت با آب ولرم شستشو دهید.
  • خب، موهایتان را شستید. حالا آن‌ها را به حدی که آب آن گرفته شود، با حوله خشک کنید. روی رطوبت باقی مانده داروی نوترالیزور یا خنثی کننده را بمالید. حدود 5 تا 10 دقیقه بعد از استفاده از گلت مو دوباره موها را شسته و آبکشی کنید. این بازه زمانی با توجه به هر برند متفاوت است.
  • اگر می‌خواهید موهایتان همیشه شفاف و شاداب باشد بهتر است قبل از حمام، آن‌ها را با روغن زیتون، بادام یا کنجد ماساژ دهید و بگذارید حداقل نیم ساعت روی موهایتان بماند. کاندیشلرهای مخصوص هم بعد از استفاده تثبیت کننده، توصیه می‌کنیم.

مراحل طرز استفاده از گلت مو

به طور خلاصه می‌توانید روش گلت کردن موها را در گام‌های زیر ببینید:

  1. موها را با شامپو بشویید.
  2. موها را کمی خشک کنید (می بایست رطوبت موها باقی بماند، زیرا رطوبت مو به صاف کردن موها کمک می کند.)
  3. مواد صاف کننده مو را داخل ظرف ریخته و مانند رنگ کردن موها، با برس رنگ موها را آغشته کنید.
  4. بعد از گذشت 10 الی 20 دقیقه از استفاده از گلت مو، موها را با آب ولرم شستشو دهید. شستشوی موها بسیار مهم است و باید به نحوی باشد که هیچ مواد صاف کننده ای روی موها باقی نماند.
  5. پس از شستشو، رطوبت مو را با حوله بگیرید . سپس داروی تثبیت کننده را درون ظرفی ریخته و با کمک یک اسفنج آن را بر روی مو بمالید. مدت مکث داروی تثبیت کننده بر روی مو بین پنج تا ده دقیقه (بسته به برند صاف کننده مو) متفاوت است.
  6. در پایان، مجددا موها را آبکشی نمایید.

مراقبت بعد از گلت مو

عامل مهمی که در نتیجه گلت مو تاثیر به سزایی دارد، مراقبت بعد از گلت مو است. یعنی لازم است بعد از استفاده از گلت مو، حتما نکاتی را رعایت کنید تا موهایتان تا مدت طولانی تری صاف بماند و نتیجه بهتری بگیرید.

  1. باید بگوییم از آن جایی که گلت خیلی بدبو است، تا شستشوی کامل آن با آب ولرم، صبور باشید و به خوبی آن را شستشو دهید. اگر هنوز موهایتان بوی بد می‌دهد، یعنی مواد گلت هنوز روی موهایتان مانده است که ممکن است موجب خرد شدن یا شکسته شدن موهایتان شود.
  2. ماده خنثی کننده یا نوترالیزور را انتهای کار فراموش نکنید. حدود 5 تا 10 دقیقه آن را روی موهایتان بگذارید و سپس آبکشی کنید. برای مراقبت بعد از گلت مو، قبل از هربار حمام‌تان موها را به روغن‌های گیاهی که در بالاتر به آن اشاره کردیم، آغشته کنید.
  3. شامپوهای مرطوب کننده را فراموش نکنید. هنگام شستشو مو از شامپوهای متناسب با مویتان استفاده کنید تا چربی و رطوبت جنس مویتان را حفظ کند. چون با گلت کردن، موهایتان مقدار زیادی رطوبت از دست داده است.
  4. بهترین راه برای حفظ شفافیت و سلامت موها استفاده از مواد طبیعی است. خیلی راحت می‌توانید با شیر نارگیل و آب لیمو، نیز یک محلول صاف کننده برای موهایتان درست کنید که علاوه بر درخشان کردن موها، شوره‌های سرتان را نیز از بین ببرد.
  5. اگر می‌خواهید گلت مویتان را تمدید کنید، در نظر داشته باشید که بیش از 8 هفته از آخرین گلتی که انجام دادید، گذشته باشد. مراقبت بعد از گلت مو بسیار مهم است. چرا که تمدید گلت در فاصله کمتر از 8 هفته، باعث ریزش شدید موهایتان می‌شود.

آیا تا به حال تجربه کراتینه یا گلت کردن موهایتان را داشتید؟ بعد از خواندن آموزش گلت مو، آیا قصد دارید این کار را انجام دهید؟ در صورتی که قصد خرید شامپوهای طبیعی صاف کننده موی سر یا حاوی کراتین را داشتید می‌توانید سری به فروشگاه اینترنتی آسوکالا بزنید