اطلاعات تماس

نشانی شرکت:
تهران، باقرخان غربی، نبش فرزین، پلاک ۹، واحد ۱۱ ( 02166570950)

شماره پشتیبانی:
09369800290

شماره پشتیبانی:
09369800903

ایمیل پشتیبانی:
asokalashop.dev@gmail.com

    سبد خرید شما خالی میباشد

معرفی ویژگی ها و خواص نوشیدنی کامبوچا

ویژگی ها و خواص نوشیدنی کامبوچا چیست؟

کامبوچا یک نوشیدنی تخمیری بسیار مفید است که قدمتی 2000 ساله دارد و منشا آن به شرق دور (کشور چین) باز می گردد. این نوشیدنی در درمان بسیاری از بیماری ها و ناراحتی ها مفید است و آن را اکسیر سلامتی نیز می نامند. ویژگی ها و خواص نوشیدنی کامبوچا بسیار می‌باشد بنابراین در ادامه به آن می‌پردازیم.

روش تهیه نوشیدنی کامبوچا

برای تهیه کامبوچا چای سیاه، سفید یا سبز را با آب، شکر و قارچ کامبوچا یا یک نوع استارتر خاص ترکیب می کنند. پس از طی یک فرآیند تخمیری که حدود 10 روز به طول می انجامد چای کامبوچا آماده می شود. در طی تخمیر و آماده شدن این نوشیدنی ویتامین ها و مواد با ارزشی تولید می شوند که به بهبود عملکرد اندام ها و احیای سلامت بدن کمک می کنند. با تهیه و خرید نوشیدنی کامبوجا، پروبیوتیک غنی از ویتامین های C ، E و ویتامین های گروه B بهره مند شوید. در این چای تخمیری موادی وجود دارند که آنتی اکسیدان های قدرتمندی هستند و بدن را در مقابله با خطرات زیادی مقاوم می کنند. نوشیدنی انرژی زا

ویژگی ها و خواص نوشیدنی کامبوچا

کامبوچا علاوه بر اینکه تاثیر معجزه آسایی در بهبود وضعیت فیزیکی و روانی دارد طعم ویژه و بسیار خوشمزه ای دارد. از همین رو جایگزینی آن با نوشیدنی هایی مثل نوشابه و آبمیوه های صنعتی که اغلب مضر هستند اکیدا توصیه می شود. در ادامه بخشی از ویژگی ها و خواص نوشیدنی کامبوچا را بررسی می کنیم:
  1. کامبوچا عملکرد قلب را بهبود می دهد. این نوشیدنی کلسترول، قند و فشار خون را کاهش داده، رگ ها را باز کرده و از سکته قلبی جلوگیری می کند.
  2. کامبوچا آرامش بخش است، عملکرد مغز را بهبود داده و حافظه را تقویت می کند. نوشیدن این چای تخمیری استرس ها را به میزان قابل توجهی کاهش داده و شما ریلکس و آرام می کند. کامبوچا با رفع تصلب شرایین از سکته مغزی نیز پیشگیری می کند.
  3. کامبوچا یک نوشیدنی پروبیوتیک است که به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک شایانی می کند. این نوشیدنی نفخ و یبوست را رفع کرده و از زخم معده جلوگیری می کند.
  4. کامبوچا دارای خواص سم زدایی است. این نوشیدنی ریه، کلیه ها و کبد را پاکسازی می کند. نوشیدن مرتب کامبوچا به دفع سنگ کلیه کمک می کند و با جلوگیری از اسیدی شدن کبد سلامت کبد را تضمین می کند.
  5. چای کامبوچا درد مفاصل را تسکین می دهد. این نوشیدنی در بدن ماده ای تولید می کنند که مفاصل را نرم و روان می کند و باعث جلوگیری و رفع التهاب و ورم مفاصل می شود. این چای تخمیری نقرس و روماتیسم را بهبود می دهد.
  6. کامبوچا احتمال ابتلا به سرطان را کاهش می دهد. آنتی اکسیدان ها و اسیدهای موجود در کامبوچا از سرطانی شدن سلول ها جلوگیری می کنند.
  7. از جمله دیگر ویژگی ها و خواص نوشیدنی کامبوچا، این است که با تقویت سیستم ایمنی بدن، از ابتلا به انواع بیماری جلوگیری می کند.
  8. کامبوچا با افزایش متابولیسم و سوخت و ساز بدن هم انرژی بدن را افزایش می دهد و هم باعث لاغری و تناسب اندام می شود.
  9. کامبوچا با افزایش میزان جذب آهن، کم خونی و ریزش مو را درمان می کند.

چند نکته برای استفاده بهتر از نوشیدنی کامبوچا

  • کامبوچا را خنک بنوشید.
  • بطری این نوشیدنی در صورت قرار گرفتن در معرض نور بخشی از خواص خود را از دست می دهد و بهتر است در جای تاریک نگه داری شود.
  • به افرادی که معده حساس دارند توصیه می شود به تدریج میزان مصرف کامبوچا را افزایش دهند.
  • این نوشیدنی برای دوران بارداری و شیردهی مناسب نیست.
  • بهترین زمانبرای خرید نوشیدنی انرژی زا و نوشیدن آن همراه با غذا یا بعد از آن می باشد.
  • کامبوچا یک نوشیدنی تخمیری است. بنابراین ترش شدن یا استشمام بوی سرکه نشانه خراب شدن آن نیست.
  • ممکن است روی نوشیدنی یا ته بطری رسوباتی شکل بگیرد که بر اثر فعالیت میکروارگانیسم‌ها طی فرایند طبیعی تخمیر رخ می دهد و تاثیر مخربی بر خواص و فواید این نوشیدنی ندارد.