اطلاعات تماس

نشانی شرکت:
تهران، باقرخان غربی، نبش فرزین، پلاک ۹، واحد ۱۱ ( 02166570950)

شماره پشتیبانی:
09369800290

شماره پشتیبانی:
09369800903

ایمیل پشتیبانی:
asokalashop.dev@gmail.com

    سبد خرید شما خالی میباشد

مراحل ساخت عطر در گذشته و اکنون

ساخت عطر به روش سنتی

در این مقاله قصد داریم تا شما را با مراحل ساخت عطر در گذشته و اکنون آشنا کنیم. در گذشته انسان ها برای ایجاد رایحه خوب از سوزاندن مواد معطر و چوب استفاده می کردند. از این رو از واژه پرفیوم که از فیوم Fume به معنای دود گرفته شده، استفاده میشود. عطرها در گذشته از مواد طبیعی تهیه می شدند.

اولین عطرها در مصر باستان در برگزاری مراسم مذهبی تهیه و استفاده شده. این مراسم ها با سوزاندن ادویه جات و صمغ، سرو کوهی و ... انجام میشد. یونانی ها اولین عطرهای مایع را ساختند. آنها با ترکیب کردن گیاهان معطر له شده و روغن، عطرهایی برای مصرف روزانه تهیه کردند. طبق شواهد تاریخی اولین شیمی دان دنیا زنی به نام تاپوتی بوده که با ترکیب تقطیر گلها و روغن ها عطرهایی مشابه عطرهای امروزی ساخت.

درگذشته با عصاره گیری از انواع گلها و تقطیر آن ها و ترکیب آنها با روغن، برای استفاده روزانه خود عطر تهیه میکردند. حتی در دوران هخامنشیان از روغن های خوشبو برای براق کردن مو و خوشبو کردن آن استفاده میکردند. کشف الکل به این صنعت کمک بزرگی کرد. برای مثال درگذشته ریشه خشک شده گیاه زنبق را در الکل انداخته و با تغییر رنگ نوعی مایه زرد رنگ و خوشبو تولید میشد. خرید ادکلن جیبی و اسپری بدن

ساخت عطر شیمیایی

همانطور که متوجه شدید مراحل ساخت عطر در گذشته و اکنون تغییرات زیادی را به خود دیده. امروزه از ترکیبات شیمیایی، حامل ها و تثبیت کننده ها هم برای تولید عطر استفاده میشود. البته تقطیر و گرفتن عصاره گل ها و مرکبات همچنان صورت میگرد. از بعضی این عطرها در محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده میشود و از بعضی دیگر به صورت خالص تر در صنعت تولید انواع عطرها در برند های مختلف استفاده میشود.

حامل ها حلال هایی برای نگه داشتن و مخلوط کردن عناصر مختلف موجود در یک عطر هستند. تثبیت کننده ها سرعت تبخیر اجزای تشکیل دهنده را کند میکنند. تثبیت کننده ها انواع مختلفی دارند. ازجمله:

ساخت عطر شیمیایی

مواد تثبیت‌ کننده ترشحات حیوانی

مُشک، مفیدترین ماده تثبیت‌ کننده حیوانی است که باعث پخش شدن و روانی ترکیب عطر می‌شود حتی اگر رقیق شود و بوی آن کاملاً محوشده باشد. عنبر کمترین مصرف را دارد، ولی احتمالاً شناخته ‌شده‌ ترین مواد تثبیت‌ کننده حیوانی است.

مواد تثبیت‌ کننده رزینی

مواد تثبیت ‌کننده رزینی موادی هستند که به‌ طور طبیعی یا براثر آسیب‌ دیدگی از گیاهان خاصی ترشح می‌شوند. این مواد تثبیت‌کننده عبارت‌اند از:

رزین‌های سخت (مثل بنزویین و صمغ‌ها)

رزین‌های نرم (مثل صمغ مُرّ و لادن عنبری)

صمغ‌هایی که تا حدودی نرم هستند (مثل صمغ پرو، صمغ تولو، کوپی آبا، استوراکس)

مواد تثبیت ‌کننده روغن‌های اسانسی

از چند روغن اسانسی برای خاصیت تثبیت‌کنندگی علاوه بر بوی آن‌ها استفاده می‌شود. مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از مرموک، خس‌خس، اسانس پاچولی، ایرسای فلورانسی و صندل.

مواد تثبیت ‌کننده سنتزی

از برخی استرهای نسبتاً بدون بو با نقطه‌جوش بالا که نقش تثبیت ‌کننده دارند به‌جای برخی از مواد تثبیت‌ کننده حیوانی استفاده می‌شود. در میان آن‌ها می‌توان به گلیسریل دی استات، اتیل فتالات و بنزیل بنزوات اشاره کرد. خرید تستر عطر 

حال که با مراحل ساخت عطر در گذشته و اکنون آشنا شدیم لازم به ذکر است تا بگوییم انواع برندهای معتبر و باکیفیتی برای  خرید عطر ادکلن اورجینال در فروشگاه اینترنتی آسوکالا، وجود دارد. که می توانید با چند کلیک ساده آن را خریداری کنید. آسوکالا با فراهم کردن مرجعی از باکیفیت‌ترین محصولات، امکان مقایسه و بررسی محصول را برای مشتریان ایجاد کرده تا با خیال راحت خرید اینترنتی خود را انجام دهند. با فروشگاه اینترنتی آسوکالا همراه باشید.