اطلاعات تماس

نشانی شرکت:
تهران، باقرخان غربی، نبش فرزین، پلاک ۹، واحد ۱۱ ( 02166570950)

شماره پشتیبانی:
09369800290

شماره پشتیبانی:
09369800903

ایمیل پشتیبانی:
info@asokala.com

    سبد خرید شما خالی میباشد

بررسی مهم ترین خواص سیر (از سیر تا پیاز)

سیر یک ماده گیاهی با طبع گرم و خشک و سرشار از ویتامین های C و ویتامین های گروه B شامل B1 B2 B3 و فولیک اسید می باشد. مواد معدنی موجود در سیر عبارتند از کلسیم، آهن، منیزیم و پتاسیم، سیر همچنین حاوی روی است که برای رشد موها بسیار مهم است. سیر خام حاوی آلیسین است. آلیسین یک ترکیب طبیعی سولفوری است که خواص آنتی بیوتیکی و آنتی اکسیدانی دارد. سیر به خاطر داشتن این ترکیب قادر است انگل ها، قارچ ها و باکتری ها را از بین ببرد و همچنین تاثیر فعالیت انواع ویروس ها در بدن را بهبود دهد. یک ویژگی قابل توجه و بسیار مهم آلیسین قدرت نابود کردن میکروب هایی است که به آنتی بیوتیک های شیمیایی مقاوم شده اند. از جمله خواص سیر می‌توان به قدرت تسکین دهندگی دارد و قوی ترین مسکن خانگی به شمار می آید.

ارزش غذایی سیر

ارزش غذایی هر 100 گرم سیر خام عبارتند از: انرژی: 149 کیلوکالری کربوهیدرات: 33.06 گرم پروتئین: 6.36 گرم چربی کل: 0.5 گرم کلسترول: 0 میلی گرم فیبر خوراکی: 2.1 گرم

خواص و فواید سیر برای بدن

خواص سیر برای پوست و مو

  • درمان جوش صورت فعالیت باکتری ها بر سطح پوست و التهابات ناشی از آن باعث جوش زدن می شود. ترکیبات آنتی بیوتیکی موجود در سیر مانع از رشد و فعالیت این باکتری ها شده و صورت شما را از شر جوش و آکنه می رهاند. سیر حتی قادر است پسوریازیس را نیز درمان کند.
  • از بین بردن چین و چروک های پوستی و جوان سازی صورت خواص آنتی اکسیدانی سیر به همراه وجود ویتامین C، سلنیوم و روی کلاژن سازی را تحریک کرده و باعث افزایش انعطاف پذیری پوست و رفع چروک ها می شود.
  • تقویت و رشد مو و ابروها سیر تحریک کننده فولیکول های مو است و با رساندن مواد مغذی مورد نیاز به ریشه موها باعث استحکام بخشی و توقف ریزش موی سر و ابروها می شود. مصرف مداوم عصاره سیر به همراه روغن نارگیل حتی می تواند فولیکول های از بین رفته را بازسازی و موها را پرپشت کند.
  • درمان شوره شوره ناشی از فعالیت قارچ ها بر سطح پوست سر می باشد. سیر حاوی ترکیبات آنتی بیوتیکی قوی است که فعالیت قارچ ها را متوقف و شوره را از بین می برد.

روش تهیه انواع ماسک برای تقویت پوست و مو

در مورد استفاده موضعی از سیر باید به این نکته توجه کنید که سیر تحریک کننده بسیار قوی ای است و نباید طولانی تر از زمان گفته شده بر روی پوست و مو بماند زیرا می تواند باعث سوختگی شود. اگر پوست شما به سیر حساس است برای جلوگیری از تحریک پوستی می توانید سیر را با ماده دیگری مخلوط کرده و استعمال کنید.
  • طرز تهیه ماسک سیر و عسل برای تقویت مو و درمان شوره چند حبه سیر را آب گرفته با یک قاشق عسل مخلوط کنید. این مخلوط را روی موی خیس ماساژ داده و پس از چند ساعت بشویید.
  • طرز تهیه ماسک سیر و عسل برای ترمیم پوست 3 حبه سیر خام را رنده کرده و به آن مقداری گلاب، 2 قاشق غذا خوری خاک رس و عسل اضافه کرده به هم بزنید . این ماسک را به صورت مالیده و بعد از 20 دقیقه با آب سرد شستشو دهید.
  • طرز تهیه ماسک سیر و ماست برای از بین بردن جوش صورت یک قاشق غذاخوری ماست به سیر رنده شده اضافه کرده و مخلوط کنید. این ترکیب را به مدت یک ربع روی پوست نگه داشته  و پس از آن با آب ولرم شستشو دهید. استعمال این ماسک هفته ای سه بار جوش ها را نابود می کند.
  • ماسک سیر و روغن نارگیل برای تقویت مو یک قاشق غذا خوری روغن نارگیل را با یک قاشق غذا خوری آب سیر ترکیب کنید و روی کف سر به خوبی ماساژ دهید. ماساژ باعث می شود مواد مغذی سیر جذب ریشه موها شود و استحکام موها را افزایش دهد. پس از 20 دقیقه موها را به خوبی بشویید.

خواص سیر برای رفع ناراحتی های دستگاه گوارش

  • خواص سیر خام برای معده سیر مقوی معده است و با تنظیم کارکرد معده ناراحتی های آن شامل معده درد و نفخ را از بین می برد. سیر سوزش سر معده را نیز درمان می کند.
  • خواص سیر خام برای روده سیر کرم ها و باکتری های مضر مقیم در روده را نابود می کند و به این ترتیب بسیاری از بیماری های روده از جمله ورم روده، اسهال حتی از نوع خونی را درمان می کند.
  • درمان زخم های گوارشی ترکیبات آنتی بیوتیکی سیر با از بین بردن باکتری هایی که عامل زخم های روده و معده می باشند زخم های گوارشی را التیام می بخشند.

سایر خواص درمانی سیر

  • پیشگیری از سرطان ترکیبات فعال آنتی اکسیدانی موجود در سیر سلول ها را در برابر اکسیدان هایی که موجب تغییر شکل آن ها می شوند محافظت کرده و احتمال ابتلا به سرطان‌های سینه، روده، مثانه، ریه، پروستات، مغز، مری، و کبد را کاهش می‌دهد.
  • درمان سرفه و سرماخوردگی خواص آنتی بیوتیکی سیر باکتری های عامل سرماخوردگی را از بین برده و فعالیت ویروس ها را محدود می کند و به این ترتیب سیر باعث می شود سرماخوردگی بهبود یافته و علایم آن از جمله سرفه تخفیف یابند.
  • کاهش فشار خون سیر یک داروی قوی خانگی جهت درمان فشار خون بالا است. این ماده طبیعی بدون داشتن عوارض داروهای شیمیایی با بازکردن رگ ها فشار خون را کاهش می دهد.
  • کاهش سطح کلسترول خون و تقویت قلب سیر دارویی معجزه آسا برای افرادی است که کلسترول بد خونشان بالا است. آلیسین موجود در سیر از اکسید شدن LDL پیشگیری می کند و با جلوگیری از لخته شدن خون در رگ ها و بهبود وضعیت سیستم گردش خون، قلب را تقویت می کند.
  • خواص سیر برای کبد ترکیبات قوی آنتی‌اکسیدان‌ی سیر کبد را در برابر آسیب ها محافظت می کنند. این ترکیبات از چرب شدن کبد جلوگیری می کنند.
  • خواص سیر برای مردان یکی از خطراتی که مردان را در میانسالی تهدید می کند هیپرپلازی خوش خیم پروستات است. تحقیقات نشان داده مصرف یک حبه سیر در روز تا حد زیادی احتمال ابتلا به این بیماری را در مردان کاهش می دهد.

    بسیاری از آقایان از ضعف قوای جسمانی رنج می برند و این امر باعث شده داروها و قرص های زیادی به منظور رفع این مشکل سر از بازار دربیاورند. این داروها بعضا قیمت بالایی دارند و ممکن است عوارض داشته باشند. مصرف مداوم تنها یک حبه سیر در روز که قیمت بالایی ندارد و علاوه بر این که عوارض ندارد فواید بسیاری برای بدن دارد قوای جسمانی را در مردان بالا برده و زندگی جنسی مردان را لذت بخش می کند.

  • خواص سیر خام برای تیروئید کمبود ید در بدن به پرکاری تیروئید می انجامد. این ماده معدنی به وفور در سیر یافت می شود و با تامین ید مورد نیاز این غده به درمان پرکاری تیروئید کمک می کند.
  • خواص ضدعفونی کننده سیر از ایجاد عفونت و درد و ناراحتی در کلیه اندام ها از جمله کلیه، دستگاه گوارش و دستگاه تناسلی جلوگیری می کند.

روش مصرف سیر

سیر را می توان خام مصرف کرد. خشک کردن و تهیه پودر سیر علاوه بر این که خواص آن را از بین نمی برد باعث می شود ماندگاری سیر به مدت بسیار طولانی افزایش یابد. سیر را می توان به صورت پخته یا تفت داده به غذاها اضافه کرد. برش دادن سیر آنزیم‌های آلینیانیس موجود در آن که بسیار مفید است را فعال می کند. سیر را به عنوان ادویه می توانید به انواع غذاها، سوپ، سالاد و ماست اضافه کرده و در کنار خوش طعم شدن غذا از خواص بی نظیر آن بهره مند شوید.<<خرید از عطاری آنلاین>>