اطلاعات تماس

نشانی شرکت:
تهران، باقرخان غربی، نبش فرزین، پلاک ۹، واحد ۱۱ ( 02166570950)

شماره پشتیبانی:
09369800290

شماره پشتیبانی:
09369800903

ایمیل پشتیبانی:
info@asokala.com

    سبد خرید شما خالی میباشد

انواع شیر خشک؛ فواید و خواص هر یک

شیر مادر بدون شک بهترین ماده غذایی جهت تغذیه نوزادان می باشد. این شیر به گونه ای طراحی شده که نوزاد را در برابر بسیاری از بیماری ها مقاوم می کند. در هر حال همواره مادرانی هستند که امکان شیردهی به نوزاد خود را ندارند و لذا به ناچار یا به صورت خودخواسته فرزند دلبند خود را با شیر خشک تغذیه می کنند. این محصول برای اولین بار در سال ۱۸۶۶ توسط هنری نستله تولید شد. هنری نستله یک داروساز سوئیسی آلمانی‌تبار بود که با ترکیب شیر گاو، آرد و شکر موفق شد محصولی تولید کند که برای تغذیه کودکان و نوزادانی که امکان تغذیه از طریق شیر مادر را نداشتند مورد استفاده قرار گیرد.
همه چیر در مورد شیر خشک و ترکیبات آن

انواع شیر خشک

امروزه انواع شیر خشک هایی که در بازار موجود هستند صرفا مختص کودکان نیستند و انواعی از شیر خشک ها برای تمامی افراد در هر سنی نیز قابل دسترسی است. شیر خشک ها عموما بر اساس سن نوزاد طبقه بندی می شوند. نوعی از شیر خشک نیز برای نوزادان زودرس و نوزادانی که با وزن پایین متولد می شوند موجود است. سایر انواع شیر خشک که بر اساس سن کودک طبقه بندی می شوند عبارتند از:
  • شیر خشک نوع 1: از بدو تولد تا 6ماهگی (Infantformula)
  • شیر خشک نوع 2: از 6 ماه تا یک سالگی (Follow up formula)
  • شیر خشک نوع 3: برای کودکان بالای یک سال
  • شیر خشک نیدو بزرگسالان
انواع دیگری از شیر خشک نیز در بازار موجود است که در ادامه مورد بررسی قرار می دهیم.

انواع شیرخشک برای بچه های حساس

مصرف شیر خشک های معمولی در برخی از کودکان و نوزادان موجب ایجاد حساسیت مثل اسهال، استفراغ، بی قراری و کاهش وزن می شود به همین منظور انواع متفاوتی از این محصول تولید شده است. این شیر خشک ها عبارتند از:
  • شیر خشک های بدون لاکتوز برای کودکانی که معده شان قادر به هضم لاکتوز نیست.
  • شیر خشک بر پایه سویا برای شیرخوارانی که قادر به مصرف شیر خشک بر پایه شیر گاو نیستند. این نوع از شیر خشک برای استفاده موقت تولید می شوند و مصرف طولانی مدت آن ها می تواند برای شیرخوار عوارضی ایجاد کند. مصرف این نوع از شیر خشک حتما باید با تجویز پزشک صورت گیرد.
  • شیرخشک های هایپوآلرژنیک برای شیرخوارانی که دستگاه گوارش بسیار حساس دارند. این شیر خشک با هیدرولیز کردن شیر گاو به دست می آید. این فرآیند هضم پروتئین های موجود در شیر گاو را تسهیل می کند.
  • شیرخشک های آنتی رفلاکس که طبیعتا برای شیرخوارانی که مرتب شیر نوشیده را بالا می آورند مناسب است.
  • شیر خشک مناسب کودکان نارس یا کم وزن! این شیر خشک ها با هدف وزن گیری نوزاد طراحی شده اند و حاوی کالری و پروتئین بیشتر و انواع چربی آسان جذب شونده به نام تری گلیسریدهای با زنجیره متوسط (MCT) می باشند. مقدار MCT در این دستورها بسته به نوع برند متفاوت است. انتخاب نوع این شیر خشک را به پزشک کودکتان واگذار کنید.

چه کسانی میتوانند شیرخشک استفاده کنند؟

شیر خشک فقط مناسب شیرخواران نیست. این محصول دارای مزایایی است که بالای 3 سال به ویژه ورزشکاران نیز می توانند از آن بهره بجویند. شیر خشک دارای درصد پروتئین و کالری بالایی می باشد به طوری که پیش از رواج مکمل های پروتئینی بدنسازان برای تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن خود از شیر خشک استفاده می کنند. شیر خشک به خاطر قابلیتی که برای حفظ رطوبت بدن دارد برای افرادی که بر اثر کاهش وزن یا به صورت ژنتیکی صورت لاغر و گونه های فرورفته دارند نیز مناسب است. مطالعات پراکنده ای نیز وجود دارد که نشان می دهد شیر خشک ممکن است موجب بهبود آکنه های پوستی، ورم مفاصل و حتی دیابت شود.

برای بدنسازی

شیر خشک با افزودن ویتامین به شیر گاو به دست می آید از این رو این محصول دارای مقدار ارزش غذایی بسیار بالایی است. شیر خشک دارای اغلب مواد مغذی مورد نیاز بدن شامل پروتئين، چربي، كربوهيدرات، مواد معدني و ویتامین می باشد. بنابراین مصرف این محصول به بدنسازانی که می خواهند با هزینه کم به اندامی مناسب برسند توصیه می شود.

چاق شدن صورت

صورت آسیب پذیرترین عضو بدن هنگام کاهش وزن است در واقع با کاسته شدن از وزن شما اولین چربی هایی که از بین می روند چربی های صورت هستند. اما با افزایش وزن آخرین عضو بدن که چاق می شود صورت است. بنابراین بسیار اتفاق می افتد که با کاهش وزن گونه هایتان فرورفته و شادابی صورتتان را از دست بدهید. در این شرایط خوردن شیر خشک ممکن است بتواند به شما کمک کند تا زیبایی صورتتان را احیا کنید. برای چاق شدن صورت به دو روش می توانید عمل کنید مقداری نشاسته و آرد برنج را به شیر خشک افزوده و پیش از خواب 2 قاشق میل کنید یا مقداری پودر شیر خشک را هنگام ناشتا بخورید. دقت کنید که زیاده روی در مصرف شیر خشک می تواند باعث چاقی شود. برای گرفتن نتیجه مناسب بهتر است ورزش را نیز در برنامه روزانه خود بگنجانید. زدن ماسک شیر خشک به پوست نیز روش دیگری است که می تواند باعث چاقی صورت شود. به این منظور از ترکیب روغن زیتون با شکر و شیر خشک خمیری درست کرده و به صورتتان بمالید پس از نیم ساعت صورت خود را بشویید.

NIDO

شیر نیدو NIDO توسط شرکت نستله تولید می شود. این برند اولین تولید کننده و به نوعی بنیانگذار تولید شیر خشک در جهان می باشد و علی رغم قدمت زیادی که در تولید این محصول دارد امروزه نیز به عنوان برندی معتبر بهترین و مغذی ترین محصولات شیر خشک را در جهان تولید می کند و محصولات آن بسیار پرطرفدار و پروفروش می باشند.

نیدو Nido مناسب یک تا سه سال

نیدو مدل one plus حاوی آهن و ویتامین های گروه ب، ویتامین آ و ویتامین سی و ویتامین دی، غذای مکمل شامل پروتئین و کلسیم است. این محصول تحت لیسانس شرکت Nestle سوئیس تولید شده است. این محصول با وزن 400 گرم در آسوکالا موجود است.

نیدو Nido مناسب برای بالای 3 سال

این محصول توسط شرکت نستله دبی در امارات تولید شده و حاوی آهن، ویتامین های گروه ب، ویتامین آ و ویتامین سی و ویتامین دی، غذای مکمل شامل پروتئین و کلسیم می باشد. این محصول با وزن 400 گرم در آسوکالا موجود است.