اطلاعات تماس

نشانی شرکت:
تهران، باقرخان غربی، نبش فرزین، پلاک ۹، واحد ۱۱ ( 02166570950)

شماره پشتیبانی:
09369800290

شماره پشتیبانی:
09369800903

ایمیل پشتیبانی:
info@asokala.com

    سبد خرید شما خالی میباشد

چای طعمدار, معرفی 10 چای گیاهی سالم که باید امتحان کنید!

تفاوت چای گیاهی و چای واقعی

چای های گیاهی به هیچ وجه چای واقعی نیستند. چای های واقعی که شما از بازار تهیه می‌کنید، مانند خرید چای احمد اصل، چای سبز، چای سیاه و چای اولانگ و... از برگ گیاه Camellia sinensis تهیه می شوند. بنابراین خواص درمانی چای گیاهی به دلیل گیاهی بودن آن بسیار موثر در درمان است. از طرف دیگر، چای های گیاهی از میوه های خشک، گل ها، ادویه جات یا گیاهان تهیه می شود. این بدان معناست که چای های گیاهی می توانند طعم و مزه های متنوعی داشته باشند و جایگزین وسوسه کننده ای برای نوشیدنی های قندی یا آب ایجاد کنند. علاوه بر خوشمزه بودن، بعضی از چای های گیاهی دارای خواص تقویت کننده سلامتی هستند. در حقیقت، چای های گیاهی صدها سال به عنوان داروهای طبیعی برای انواع بیماری ها استفاده شده اند. جالب است که، علم مدرن شروع به یافتن شواهدی در حمایت از برخی از کاربردهای سنتی چای های گیاهی، و همچنین برخی موارد جدید کرده است.

چای های گیاهی در انواع مختلفی از طعم های خوشمزه قرار می گیرند و به طور طبیعی عاری از قند و کالری هستند. بسیاری از چای های گیاهی نیز اثرات سلامتی را ارائه می دهند و علم مدرن شروع به اعتبار بخشی از کاربردهای سنتی آنها کرده است. خواه یک عاشق چای یا تازه کار باشید، نترسید که این 10 چای گیاهی را امتحان کنید.

خواص چای گیاهی اصل

معرفی 10 چای و خواص درمانی چای گیاهی

از گذشته تا به امروز، چای بخشی از نوشیدنی و عصرانه ما ایرانی ها بوده است، بسیاری از مردم بی آنکه با خواص درمانی چای گیاهی آشنا باشند، اقدام به خرید و نوشیدن آن می‌کنند؛ یکی از چای هایی که بسیار مفید است و در سراسر ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ خرید چای دوغزال اصل است که فواید بی نظیر آن زبانزد همه‌ی ماست.

  • چای بابونه

بابونه به دلیل داشتن خواص آرامش بخش به خوبی شناخته شده است و شواهد اولیه این امر را تأیید می کند. همچنین ممکن است به تسکین علائم قبل از قاعدگی و چربی خون بالا، قند خون و انسولین کمک کند.

  • چای نعنا

چای نعناع یکی از رایج ترین چای های گیاهی در جهان است. چای نعناع به طور سنتی برای رفع ناراحتی دستگاه گوارش استفاده می شود. مطالعات نشان داده است که روغن نعناع می تواند به تسکین حالت تهوع، گرفتگی، اسپاسم و درد معده کمک کند.

  • چای زنجبیلی

چای زنجبیل بیشتر به عنوان درمانی برای تهوع شناخته شده است و مطالعات مکرر نشان داده اند که برای این استفاده موثر است. با این حال ، مطالعات متعددی همچنین نشان داده اند که زنجبیل می تواند به تسکین درد پریودی کمک کند و ممکن است مزایایی برای مبتلایان به دیابت ایجاد کند.

  • چای هیبیسکوس

چای هیبیسکوس ممکن است به کاهش فشار خون بالا و مبارزه با استرس اکسیداتیو کمک کند. با این حال، نباید با یک داروی مدر ادرارآور یا همزمان با آسپرین مصرف شود.

  • چای اکیناسه

چای اکیناسه معمولاً برای جلوگیری یا کوتاه کردن مدت سرما خوردگی استفاده می شود. در حالی که مطالعات متعددی نشان داده اند که برای این استفاده مؤثر است، شواهد موجود در این مورد متناقض است.

  • چای روبیبوس

چای روبیبوس اخیراً توسط دانشمندان مورد مطالعه قرار گرفته است. شواهد اولیه نشان می دهد که چای روبیبوس ممکن است به بهبود سلامت استخوان و کاهش خطر بیماری قلبی کمک کند، اما مطالعات بیشتری لازم است.

  • چای مریم گلی

مطالعات متعددی نشان داده اند که مریم گلی عملکرد شناختی و حافظه را بهبود می بخشد. همچنین ممکن است از سلامتی روده بزرگ و قلب بهره مند شوید. امروزه در این دنیای ماشینی بهتر است با آشنایی به خواص درمانی چای گیاهی، خود را با تهیه‌ی انواع چای گیاهی مانند: خرید چای ماسالا اصل وقف دهیم و کمتر از دارو های شیمیایی استفاده کنیم.

  • چای مرهم لیمو

مطالعات اولیه نشان داده است که چای مرهم لیمو ممکن است باعث افزایش سطح آنتی اکسیدان، سلامت قلب و پوست و حتی کمک به رفع اضطراب شود.

  • چای هیپ رز و خواص درمانی چای گیاهی

چای هیپ رز سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان ها است. خواص ضد التهابی آن ممکن است التهاب و درد ناشی از آرتریت را کاهش دهد. مطالعات همچنین نشان داده اند که باسن گل سرخ در مبارزه با پیری پوست و کاهش چربی معده موثر است.

  • چای پشن فلور و خواص درمانی چای گیاهی

مطالعات نشان داده اند که چای پشن فلور ممکن است به بهبود خواب و کاهش اضطراب کمک کند.