اطلاعات تماس

نشانی شرکت:
تهران، باقرخان غربی، نبش فرزین، پلاک ۹، واحد ۱۱ ( 02166570950)

شماره پشتیبانی:
09369800290

شماره پشتیبانی:
09369800903

ایمیل پشتیبانی:
asokalashop.dev@gmail.com

    سبد خرید شما خالی میباشد

اسکراب برای پوست و طرز استفاده از آن

اسکراب چیست ؟ پوست به‌طور پیوسته در حال بازسازی خود است. در هر دقیقه 30 هزار سلول پوستی می میرند و با سلول های تازه جایگزین می شوند. این سلول های مرده بر سطح پوست باقی می مانند و به همراه آلودگی های محیطی که جذب پوست می شوند به عنوان تهدیدی برای سلامت پوست به شمار می روند. وظیفه اسکراب زدودن این سلول های مرده و آلودگی ها است. اسکراب با تمیز کردن سطح پوست منافذ را باز کرده و تا حدی از جوش و آکنه نیز جلوگیری می کند. همچنین باعث می شود راه نفوذ مواد مغذی کرم ها و لوسیون ها باز شده و پوست بهتر تغذیه شود. در ادامه با انواع اسکراب صورت آشنا خواهیم شد. >> خرید بهترین محصولات مراقبت از پوست

اسکراب لایه بردار

اسکراب پوست چیست ؟

اسکراب دارای دانه های زبر است که به آن کمک می کند آلودگی ها را از سطح پوست بکَنَد. بنابراین استعمال آن باید با ملایمت و به آرامی صورت گیرد تا به پوست صدمه وارد نشود. لایه برداری آرام و پیوسته ای که با مصرف اسکراب روی صورت اعمال می شود موجب می شود بدون اینکه پوست بر اثر از بین رفتن لایه محافظ خود آسیب جدی ببیند همواره تازگی و طراوت خود را حفظ کند.

اسکراب پوست چیست ؟

انواع اسکراب و انتخاب اسکراب مناسب

اسکراب در صورتی که حاوی ذرات بزرگ و نامنظم باشد پوست را خراش می دهد علی رغم این که این خراش ها بسیار ریز هستند و ممکن است حتی دیده نشوند اما به تدریج باعث تضعیف پوست و خشک شدن و پوسته پوسته شدن آن می شوند. اسکراب های معطر و حساسیت زا نیز برای پوست مناسب نیستند.

برای از بین بردن آکنه های پوستی حتما از اسکراب های نرم استفاده کنید و دقت کنید مالیدن آن ها به پوست با کمترین فشار صورت گیرد. توحه داشته باشید که ترکیبات اسکراب های طبیعی که در خانه ساخته می شوند می توانند آسیب زا باشند. استفاده از دانه های میوه، آجیل و نمک برای ساخت اسکراب طبیعی پوست می تواند نتیجه ای نامطلوب بر پوست برجای بگذارد. دانه های جوجوبا، جو دو سر، سیلیکا و سبوس برنج اما مفید و موثر هستند.

اسکراب هایی که پس از شستشو احساس خنکی در پوست ایجاد می کنند مثل منتول، نعناع و اوکالیپتوس محرک پوست و آسیب زا هستند از این نوع اسکراب ها اجتناب کنید.

اسکراب صورت برای جوش

برای صورت های جوش دار اسکراب زردآلو انتخاب موثری است. زردآلو دارای خواص آنتی اکسیدانی است و اسکراب آن عموما حاوی اسید سالیسیلیک است که با لایه برداری ملایم و پیوسته موجب از بین بردن جای جوش، لکه ها و کک و مک های پوست می شود.

اسکراب صورت برای جوش

فواید اسکراب خیار برای پوست خشک

خیار یکی از بهترین مرطوب کننده های پوست است. اسکراب خیار با مرطوب کردن پوست و متعادل کردن چربی آن از خشک شدن، چین و چروک و حتی جوش و آکنه جلوگیری می کند. این اسکراب برای از بین بردن تیرگی های پوست به ویژگی تیرگی های اطراف چشم توصیه می شود. >> خرید ماسک اسکراب صورت گارنیر GARNIER 3 IN 1

روش استفاده از اسکراب

توصیه می شود اسکراب بر روی پوست مرطوب استفاده شود زیرا رطوبت پوست باعث جذب بهتر مواد مغذی اسکراب می شود. اسکراب را به آرامی روی پوست به صورت ماساژهای دورانی کوچک ماساژ دهید. خیس بودن پوست باعث میشود تا ترکیبات و مواد مغذی اسکراب به خوبی جذب شود و پوست را نرم و لطیف کند. پس از یک ربع تا 20 دقیقه پوست را به خوبی شستشو دهید. اسکراب را بیشتر از دو بار در هفته استفاده نکنید زیرا می تواند به پوست آسیب برساند. پس از شستشوی پوست از یک لوسیون مناسب استفاده کنید. از آن جایی که می دانیم اسکراب پوست را لایه برداری می کند پس حتما در طول دوره زمانی مصرف اسکراب از یک ضد آفتاب مناسب استفاده کنید.