اطلاعات تماس

نشانی شرکت:
تهران، باقرخان غربی، نبش فرزین، پلاک ۹، واحد ۱۱ ( 02166570950)

شماره پشتیبانی:
09369800290

شماره پشتیبانی:
09369800903

ایمیل پشتیبانی:
info@asokala.com

    سبد خرید شما خالی میباشد

مهم ترین فواید انواع ماسک خاک رس در رفع جوش و لک

[ux_products type="row" columns="3" ids="40433,40432,40431"]

ماسک خاک رس چیست ؟

قرن هاست که مردم از خاک رس برای بهبود سلامت پوست و مو استفاده می کنند.
ماسک های صورت خاک رس از یکی از چندین نوع خاک رس مانند کائولن یا بنتونیت ساخته می شوند.
تصور می‌شود که این ماسک‌ها مزایای متعددی مانند جذب چربی اضافی، کمک به مدیریت پوست خشک و جلوگیری از آکنه دارند.
ماسک‌های خاک رس پتانسیل جذب چربی را از پوست شما دارند و از اشکال خفیف آکنه مانند جوش‌ها، جوش‌های سرسیاه و جوش‌های سرسفید جلوگیری می‌کنند. این نوع آکنه‌ها زمانی ایجاد می‌شوند که منافذ شما با کثیفی و چربی پوست بیش از حد مسدود شود.

با تاثیراتی که انواع لوسیون و کرم‌های ضد آفتاب بر روی پوست گذاشتند و تاثیراتی که کرم‌های لایه بردار با توجه به مواد شیمیایی‌شان روی پوست نشان دادند، مردم به جای استفاده از این محصولات شیمیایی به سمت استفاده از ماسک و کرم‌های طبيعي رو آوردند.
ماسک خاک رس نیز از دسته ماسک‌های طبیعی است که سرشار از کلسیم، منیزیوم، سیلیکا و روی است که شما می‌توانید با توجه به نوع پوست‌تان برای پاکسازی و تقویت آن، از ماسک خاک رس استفاده کنید.
این ماسک یکی از قدیمی‌ترین ماسک‌های طبیعی است که ابتدا در کشورهایی همچون هند، چین و مصر مورد استقبال قرار گرفت.
بعد از استفاده این ماسک در ایران، بخاطر خاصیتی که خاک رس برای پوست داشت و به دنبال کلاژن سازی و جوانسازی پوست، طرفداران زیادی پیدا کرد.
انواع خاک رس برای ماسک صورت وجود دارد که در ادامه تمام موارد را توضیح خواهیم داد.

ماسک خاک رس چیست ؟

ماسک خاک رس چند بار در هفته استفاده کنیم

از آن جایی که ماسک خاک رس برای از بین بردن چربی‌های اضافی و پاکسازی پوست صورت از وجود سلول‌های مرده کاربرد دارد، می‌توانید از این ماسک هفته‌ای دوبار استفاده کنید.
بعد از ماسک حتما از مرطوب کننده برای پوست استفاده کنید.
البته میزان استفاده از ماسک به جنس‌ پوست‌تان بستگی دارد. در صورتی که پوستی خشک دارید، استفاده از آن، هفته‌ای یکبار نیز کفایت می‌کند.

بهترین زمان استفاده از ماسک خاک رس

ماسک خاک رس به دلیل اینکه خاصیت پاک سازی پوست را دارد بهتر است قبل از خواب استفاده شود زیرا در طول روز پوست صورت آلوده و دارای منافذ باز میباشد. قبل از استفاده از ماسک حتما صورت خود را شسته و  خشک نمائید سپس از ماسک استفاده کنید.

فواید ماسک خاک رس

خاک رس از آن دست ماسک‌هایی است که ترکیب آن با مواد دیگر می‌تواند روی پوست شما معجزه کند. نه استرس شیمیایی بودن مواد آن را دارید و نه باعث تحریک پوست‌تان می‌شود.
هر نوع خاک رس دارای خاصیتی است که در ترکیب با مواد گیاهی دیگر، واکنش‌های متفاوتی روی پوست‌تان ایجاد می‌کند.
در ادامه با برخی از خاصیت‌های خاک رس آشنا می‌شوید:

  • کاهش منافذ پوست: ترکیب بنتونیت خاک رس با گلاب یا شیر می‌تواند تمام ناخالصی‌های پوست شما را گرفته و آن را سفت کند و منافذ پوست‌تان را بسته نگه دارد.
  • درمان خشکی پوست: اگر پوست خشکی دارید کافیست مقداری خاک رس را با آب خیار و عسل ترکیب کنید تا از شر خشکی پوست‌تان رها شوید.
    جوانسازی پوست: برای جوانسازی پوست و بدن‌، از ترکیب خاک رس قهوه‌ای با سفیده تخم مرغ غافل نشوید. تاثیر فوق العاده‌ای بر جوانسازی پوست‌تان دارد.
  • رفع تیرگی زیر بغل: نه تنها برای صورت، بلکه از ماسک خاک رس می‌توانید برای روشن کردن پوست زیر بغل و رفع تیرگی آن نیز استفاده کنید. خاک رس قهوه‌ای، با آب لیموی تازه، سلول‌های مرده پوست را از بین برده و تیرگی آن را برطرف می‌کند.
  • رفع عرق سوز شدن صورت و گردن:اگر مدت زیادی در آفتاب ماندید و پوست‌تان دچار التهاب شده است، ماسک خاک رس، می‌تواند سموم را از بین برده و سیستم ایمنی‌تان را تقویت کند. برای رفع این التهاب کافیست خیلی راحت، بنتونیت خاک رس را روی صورت‌تان مالیده و پس از دو ساعت، آن را با آب بشویید.

ماسک خاک رس در بارداری

جوش دوران بارداری یک امر غیر قابل اجتناب است. اگر شما هم از دیدن این جوش‌ها و آکنه‌های سر سیاه در دوران بارداری‌تان اذیت می‌شوید، می‌توانید با ماسک خاک رس، از شر باکتری‌های آکنه زا پوستی راحت شوید.
در دوران بارداری، استفاده از ماسک به خاطر داشتن مواد شیمیایی توصیه می‌شود.
با این حال از آن جا که ماسک خاک رس یک ماسک طبیعی بوده می‌توانید با ترکیب آن با چای سبز یا بلغور جو دوسر، پوست‌ صاف داشته باشید. بلغور جو دوسر خاصیت تسکین دهندگی و ضد التهابی شامل ساپونین دارد که باعث از بین رفتن سلول‌های مرده می‌شود. وجود ماده‌ای به نام بنتونیت نیز برای درمان آکنه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای تهیه ماسک خاک رس و بلغور جو دوسر کافیست مقدار لازم بنتونیت خاک رس را با بلغور جو دوسر به همراه آب ترکیب کرده و کمی روغن چای به آن اضافه کنید.
فراموش نکنید که برای ترکیب مواد از قاشق و ظروف غیر فلزی استفاده کنید. چرا که ظروف فلزی تاثیر ماسک را کم می‌‌کند.

ماسک خاک رس در بارداری

ماسک خاک رس برای لک صورت

شاید در تفسیر خاصیت ماسک خاک رس برای لک صورت، هیچ جمله‌ای روشن‌تر از این نباشد که خاک رس مثل یک آهنربا به قطب منفی که ناخالصی‌ها و باکتری و سموم روی صورت است، چسبیده و آن‌ها را از روزنه خارج می‌کند.
خاک رس مثل یک ماده جاذب عمل کرده و بعد از بیرون کشیدن این باکتری‌ها، به آن‌ها می‌چسبد و ناخالصی‌ها را به درون خود می‌کشاند. درنتیجه پوست‌تان از درخشندگی سلول‌های چربی آزاد می‌شود.
در اصل، ماسک خاک رس برای لک صورت بدون گرفتن رطوبت پوست، کاری می‌کند که چربی‌های اضافه از روی پوست‌تان جمع شود.

ماسک خاک رس برای جوش

فرقی نمی‌کند که به دنبال از بین بردن جوش‌های سرسفید روی بینی هستید، یا جوش سرسیاه و جوش‌های زیرپوستی امان‌تان را بریده است. ماسک خاک رس برای جوش خاصیتی دارد که با ترکیب شدن با مواد طبیعی و گیاهی همچون آبلیموی تازه و سرکه، و یا نعنای تازه، کاری می‌کند که تمام جوش‌های صورت‌تان پاک شود و یک پوست یک دست و سالم تحویل‌تان دهد.
قبل از هر چیز در نظر داشته باشید که بایستی نوع پوست صورت‌تان را خوب بشناسید و در نهایت نوع خاک رسی که متناسب با پوست‌تان است، انتخاب کنید. حتما از روغن تقویت کننده استفاده کنید.
روغن‌هایی مثل روغن بادام، جوجوبا یا زیتون. در ماسک خاک رس برای جوش هرگز از روغن نارگیل استفاده نکنید.
روغن نارگیل منافذ پوست‌تان را بسته و باعث بدتر شدن جوش‌هایتان می‌شود.

ماسک خاک رس برای پوست چرب و جوش دار

ترکیب خاک رس با آلوئه ورا و چای سبز به راحتی پوست چرب و جوش دار شما را درمان می‌کند.
خاک رس مخصوص پوست‌های چرب کمک می‌کند تا چربی اضافه پوست‌تان گرفته شود و آلوئه ورا بدون اینکه چربی روی پوست‌تان ایجاد کند باعث حفظ رطوبت می‌شود.
چای سبز نیز حاوی آنتی اکسیدان است که خاصیت ضدالتهابی آن باعث می‌شود پوست‌تان نسبت به خاک رس، تحریک نشود.

چاقی صورت با ماسک خاک رس

شاید برایتان جالب باشد که بدانید چاقی صورت با ماسک خاک رس قطعی است و می‌تواند به توپر شدن و چاقی صورت‌تان نیز کمک کند. ماسک خاک رس با ترکیبی از گلاب خالص، موجب تقویت عضلات و از بین رفتن افتادگی‌ها و شل شدگی‌های پوست صورت می‌شود و در نتیجه پوست‌تان توپر به نظر می‌رسد.
بعد از ترکیب این دو ماده یعنی خاک رس و گلاب کافیست آن را به مدت 15 دقیقه روی پوست‌تان بگذارید و سپس آن را با آب خنک شستشو دهید.

انواع خاک رس برای ماسک صورت

انواع خاک رس برای ماسک صورت تنوع بالایی دارد که به خاطر داشتن مواد معدنی، برای تغذیه و زیبایی پوست مفید هستند. ماسک خاک رس می تواند آلودگی ها را از عمق پوست بیرون کشیده و پوست را پاکسازی کند. این ماسک می تواند برای التیام بخشی به التهابات و از بین بردن جوش و آکنه و متعادل کردن چربی پوست استفاده شود.
ماسک خاک رس می تواند منافذ را تمیز کرده و آن ها را تنگ تر کند. این ماسک برای پر کردن گونه های لاغر و چاق کردن صورت نیز کابرد دارد. هنگام انتخاب انواع خاک رس برای ماسک صورت باید به خواص آن توجه کنید و ماسک مناسب پوست خود را انتخاب کنید.

  1. خاک رس بنتونیت (Bentonite Clay):
    خاک رس بنتونیت یا خاک رس سبز دارای خاصیت جذب کنندگی بسیار قوی است به همین دلیل برای پوست هایی که به خاطر چربی بالا مستعد جوش و آکنه هستند بسیار مفید است.
    این خاک همچون یک آهن ربای قوی چربی اضافی و حتی کلیه سموم را از عمق پوست بیرون کشیده و یک پاکسازی کامل پوستی انجام می دهد.
  2. خاک رس فولرز ارث (Fuller’s Earth Clay):
    خاک رس فولرز ارث از انواع خاک رس برای ماسک صورت است که مثل خاک رس بنتونیت قدرت جذب کنندگی بالایی دارد به طوری که از این خاک می توانید برای جذب چربی روغن شده روی لباس نیز استفاده کنید.
    کافی است مقداری از ماسک این مدل خاک رس روی لباستان بریزید و اجازه دهید به طور کامل خشک شود.
    این ماسک مناسب پوست های چرب است اما افرادی که پوست معمولی دارند می توانند هفته ای یک بار از این ماسک استفاده کنند.
  3. خاک رس فرنچ گرین (French Green Clay):
    خاک رس فرنچ گرین که با نام خاک رس دریایی یا Sea Clay و به خاطر وجود مواد گیاهی به رنگ سبز است خاصیت لایه برداری دارد.
    این خاک رس دارای خاصیت جذب چربی و آلودگی است و به طور موثری منافذ پوست را تنگ می کند.
  4. خاک رس راسول (Rhassoul Clay):
    خاک رس راسول که منشا مراکشی دارد غنی از املاح و مواد معدنی می باشد.
    این خاک رس علاوه بر پوست برای موها نیز بسیار مفید است.
    این مدل از خاک رس پوست را ضد عفونی می کند زیرا علاوه بر چربی باکتری های لانه کرده در فولیکول ها را نیز بیرون می کشد.
    ماسک خاک رس راسول برای جذب چربی اضافی مو و حجم دهی به موها نیز کاربرد دارد.
    صابون این خاک رس برای پاکسازی پوست و از بین بردن جوش های سرسیاه مفید است.
  5. خاک رس کائولین (Kaolin Clay):|
    یکی دیگر از انواع خاک رس برای ماسک صورت، خاک رس کائولین دارای انواع مختلفی است. این خاک رس در طبیعت به رنگ های سفید، زرد، قرمز و صورتی وجود دارد که هر کدام خواص متفاوتی دارند.
    • خاک رس زرد :
      خاک رس زرد دارای مواد معدنی موثری برای پوست است.
      این مدل از خاک رس نسبت به سایر انواع آهن بیشتری دارد.
      خاک رس زرد مثل اغلب انواع خاک رس دارای قدرت جذب کنندگی است ولی از آن جایی که جذب کنندگی آن ملایم است علاوه بر پوست های چرب برای پوست های مختلط نیز مفید است.
      این خاک رس لایه بردار ملایم پوست است و برای پوست های حساس توصیه می شود.
    • خاک رس قرمز : خاک رس قرمز دارای قدرت پاک کنندگی پوست است اما از خاک رس زرد ملایم تر است به همین دلیل برای پوست های خشک و معمولی توصیه می شود.
      این خاک رس باعث شفاف شدن پوست شده و التیام بخش مویرگ های پاره شده سطحی است.
    • خاک رس سفید:
      خاک رس سفید هم یکی از بهترین انواع خاک رس برای ماسک صورت است که خاکی نرم، ملایم، سبک و روشن است.
      این خاک رس آلودگی ها را از پوست خارج می کند اما پوست را خشک نمی کند چون چربی طبیعی آن را حفظ می کند.
      خاک رس سفید گردش خون را در ناحیه استفاده شده افزایش داده و جوان ساز پوست است.
      این مدل خاک رس لایه بردار و شفاف کننده پوست نیز می باشد.
      از خاک رس سفید به خاطر خواص بی نظیرش در انواع محصولات آرایشی و بهداشتی پوست استفاده می شود. ماسک خاک رس سفید برای انواع پوست ها مفید و مناسب است.
    • خاک رس صورتی: خاک رس صورتی از ترکیب خاک رس سفید و قرمز به دست می آید.
      این خاک رس گردش خون را در سطح پوست افزایش داده و از پیر شدن پوست جلوگیری می کند. خاک رس برای پوست های حساس و نرم مناسب است.

بعد از ماسک خاک رس چه باید کرد ؟

ماسک خاک رس به دلیل اینکه خاصیت خشک کردن پوست را دارد، پوست های پرب بعد از استفاده از آن باید از آبرسان های مخصوص و پوست چرب استفاده کنند.
اما اگر پوست شما خشک است نیازی به استفاده از این ماسک را ندارید اما در صورت استفاده حتما باید ابتدا از ابرسان و سپس از مرطوب کننده پوست خشک استفاده کنید.

مضرات خاک رس برای پوست

خاک رس اگرچه فواید زیادی داشته و می‌تواند روی پوست‌تان معجزه کند، اما در کنار خواصی که برای آن عنوان شد، بدون خطر نیست. بنابراین بد نیست مضرات خاک رس برای پوست صورت را هم بدانید. احتمالا در دستورالعمل‌های زیادی که برای ساخت انواع خاک رس برای ماسک صورت گفته شده، خوردن آن هم برای رفع مشکلات گوارشی به شما پیشنهاد شود.
در این صورت باید بدانید که خوردن خاک رس، آن درمان شفابخشی که دنبالش هستید، نداشته و برایتان مضر است.
به هیچ عنوان آن را به عنوان ماده خوراکی مصرف نکنید.
این نکته را به خاطر داشته باشید که در کنار مضرات خاک رس برای پوست که در بالا گفتیم، خاک رس کاملا خشک شده، هیچ تاثیری بر پوست شما ندارد.
فراموش نکنید برای درست کردن آن، خاک رس را داخل ظرف فلزی نریزید چرا که با فلز واکنش داده و این واکنش برای سلامت پوست مفید نیست.
برای جلوگیری از خشکی که خاک رس ممکن است روی پوست‌تان ایجاد کند آن را با روغن‌های گیاهی ترکیب کرده و استفاده کنید. >> خرید ماسک صورت برای انواع پوست ها

ماسک خاک رس از کجا تهیه کنیم ؟

اسوکالا یک فروشگاه معتبر و با چندین سال سابقه در زمینه فروش انواع محصولات می باشد .
شما عزیزان می توانید با خیال‌ راحت  هر کالا را خریداری کنید.
به خصوص اگر این کالا با سلامت پوست و زیبایی شما مرتبط باشد.
شما می‌توانید انواع خاک رس برای ماسک صورت را به همراه دیگر ماسک‌های طبیعی و گیاهی از آسوکالا سفارش داده و هر کجا که هستید، تحویل بگیرید. ضمن اینکه یک خرید مطمئن و باکیفیت را تجربه می‌کنید، از اصالت و قیمت ماسک خاک رس نیز خیال‌تان راحت است.