اطلاعات تماس

نشانی شرکت:
تهران، باقرخان غربی، نبش فرزین، پلاک ۹، واحد ۱۱ ( 02166570950)

شماره پشتیبانی:
09369800290

شماره پشتیبانی:
09369800903

ایمیل پشتیبانی:
asokalashop.dev@gmail.com

    سبد خرید شما خالی میباشد

روش های شناسایی کالای اصل از فیک

در این روزها یکی از دغدغه ها برای خرید اجناس، تشخیص اجناس اصل از تقلبی است.

کالا تقلبی (فیک)

با توجه به وضعیت بازار و ارز اجناس اصل روز به روز با قیمتی بیشتر عرضه میشوند. در این شرایط افراد سودجو با تولید محصولات فیک و قیمت های پایین تر بازار را به دست میگیرند. در برخی موارد برچسب محصول از یک برند را با برند معتبر دیگری عوض میکنند. در این موارد شرکت های متفرقه محصولاتی با کیفیت پایین نسبت به برند اصلی تولید میکنند و در بهترین حالت با قیمت پایین تری آنها را به بازار عرضه میکنند.بیشتر این محصولات از کشور چین وارد می شوند و از برندهای معتبر استفاده میکنند.

روش های تشخیص

تطبیق دادن مدل کالا با سایت اصلی

یکی از روش ها برای تشخیص کالای تقلبی، این است که مدل کالا را با سایت برند سازنده آن تطبیق دهید. با توجه به این که اکثرا کالاهای تقلبی استاندارد خاصی ندارند میتوان حتی در بهترین کپی برداری ها، تفاوت پیدا کرد. حتی در خرید های اینترنتی هم عکس محصول و مدل کالا را در اینترنت جست و جو کنید و با عکس محصولی که از فروشنده میگیرید چک کنید.

اختلاف قیمت زیاد

اگر در زمان قیمت گیری از فروشگاه های مختلف با اختلاف قیمت زیادی مواجه میشوید این نشان از پیدا کردن جنس خوب با قیمت مناسب تر و زرنگی نیست. در تمام فروشگاه هایی که اجناس اورجینال دارند، قیمت ها نزدیک به هم هستند.

لوازم جانبی

به این نکته دقت کنید که کالاهای تقلبی لوازم جانبی ندارند.

توجه به محصول

توجه کنید که تمام محصولاتی که عکس پرچم کشور سازنده بر روی آنها حک و یا چسبانده شده تقلبی محسوب میشوند. زیرا هیچ برند معتبری اقدام به استفاده از پرچم کشور خود بر روی محصولات نمیکند. در حالت بعدی اگر کیفیت چاپ متن پایینی بر روی دستگاه دیدید و یا اگر متن آن با ناخن قابل پاک کردن بود، محصول تقلبی است.

اصالت کالا

برچسب اصالت

در محصولی که خریداری می کنید توجه کنید برچسب اصالت وجود داشته باشد. وزارت بهداشت چند سالی است که از طریق این برچسب اصالت کالا را مشخص میکند. در این روش شما شماره ای را که روی برچسب است به شماره پیامک 20008822 و یا اپلیکیشن و سایت ttac ارسال می کنید و از اصالت محصول اطمینان حاصل می کنید. در زمان خرید به این برچسب دقت کنید. بلافاصله پس از ارسال کد یک پیامک برای شما می آید که مشخصات محصول است.

بار کد

در هر کالایی بارکد خاصی وجود دارد که سه عدد اول آن از چپ نشان دهنده کشور سازنده آن محصول است، برای مثال ایران کد 626 دارد. برای این کار کافی است یک نرم افزار بارکد خوان داشته باشید.

بچ کد

روی هر محصولی که اصل باشد، در کنار تاریخ انقضا و یا پشت آن یک کد درج شده. به این کد بچ کد گفته میشود که شامل تعدادی حروف و رقم است. وارد یک سایت های معتبری نظیر chekfresh.net  و یا checkcosmetic.net  شوید. برند مورد نظر را انتخاب کرده و کد را وارد کنید. روش های شناسایی کالای اصل از فیک روش های شناسایی کالای اصل از فیک