اطلاعات تماس

نشانی شرکت:
تهران، باقرخان غربی، نبش فرزین، پلاک ۹، واحد ۱۱ ( 02166570950)

شماره پشتیبانی:
09369800290

شماره پشتیبانی:
09369800903

ایمیل پشتیبانی:
info@asokala.com

    سبد خرید شما خالی میباشد

دانستنی های جالب در مورد مزایای انواع قهوه اصل

دانستنی های جالب در مورد مزایای انواع قهوه اصل

قهوه یکی از نوشیدنی رایج که از دانه‌های بوداده شده و آسیاب شده گیاه قهوه درست می شود. گیاه قهوه از آفریقا به سایر نقاط جهان صادر شد. امروزه این نوشیدنی یکی از محبوب ترین نوشیدنی های جهان است و در ایران هم طرفدار های زیادی دارد. مزایای انواع قهوه اصل از جمه مواردی است که طرفداران آن حتما باخبرند و همین سبب مصرف مداوم  شده است؛ البته باید توجه داشت که زیاده روی در هر چیزی مضر است!

مزایای انواع قهوه اصل برای سلامتی

قهوه یکی از نوشیدنی هایی است که در بهبود برخی بیماری ها نظیر سنگ صفرا، التهاب دستگاه گوارشی و ریه نقش دارد. از طرفی این نوشیدنی در بهبود سردرد، فشار خون پایین و چاقی موثر است. یکی دیگر از خواص قهوه به دلیل کافئین موجود در آن است که به برقراری ارتباط مؤثر میان اعصاب و عضلات کمک میکند. همچنین این کافئین می‌تواند میزان سوخت و ساز بدن را ۳ تا ۱۱ درصد بالا ببرد. که این روند در چربی سوزی بسیار موثر است. معرفی انواع قهوه فوری و اصل

معرفی کامل انواع قهوه اصل

گیاه قهوه براساس نژادهای مختلفی که دارند، دسته بندی میشوند. در مجله اینترنتی آسوکالا به برخی از بهترین انواع قهوه اصل اشاره میکنیم:

معرفی قهوه عربیکا اصل

این نوع دانه قهوه بسیار محبوب است و طعم خوبی دارد. این قهوه در ارتفاعات کاشته میشود، که از این رو به آن قهوه کوهی هم می‌گویند. درخت قهوه عربیکا به صورت بومی در ارتفاعات یمن، سودان و اتیوپی رشد میکند. ولی امروزه کشورهایی چون جامائیکا، کلمبیا و برزیل از بهترین تولیدکننده های این نوع قهوه هستند.

معرفی قهوه روبوستا اصل

درخت‌های قهوه روبوستا ارتفاع بلندتر و مقاومت بیشتری نسبت به درخت‌های عربیکا دارند. میزان کافئین در این قهوه بالاست و در نتیجه طعم آن تلخ‌تر از انواع دیگر قهوه است. این نوع قهوه بیشتر در کشورهای ویتنام، برزیل، اندونزی و هند کاشته می‌شود. و البته که فروشگاه اینترنتی آسوکالا یکی از وارد کننده های اصلی این قهوه است؛ شما می‌توانید تنها با چند کلیک ساده اقدام به خرید اینترنتی محصولات سوپرمارکت از آسوکالا کنید.

آشنایی با قهوه لیبریکا خارجی و اصل

این نوع قهوه در قرن نوزدهم بعد از اینکه درخت های عربیکای اندونزی و فیلیپین دچار بیماری شدند و از بین رفتند به عنوان جایگزین کاشته شدند و این گونه جای خود را در آسیا باز کرد. امروزه قهوه لیبریکا یکی از تولیدات اصلی فیلیپین محسوب میشود. دانه های قهوه لیبریکا پس از بو دادن رایحه دودی دارند که این امر موجب می‌شود عطر و طعم خاص و متفاوتی داشته باشد. [caption id="attachment_27186" align="aligncenter" width="300"]پودر قهوه فوری دیویدوف فاین آروما DAVIDOFF Fine Aroma وزن 100 گرم پودر قهوه فوری دیویدوف فاین آروما DAVIDOFF Fine Aroma[/caption]

قهوه برزیلی چیست؟

یکی از کشورهای مهم در زمینه تولید قهوه، کشور برزیل است. آمار نشان می‌دهد نزدیک به یک سوم قهوه جهان را برزیل تولید می‌کند. قهوه این کشور حدود 80 درصد قهوه عربیکا و 20 درصد ربوستا است.

قهوه آسیایی چیست؟

از آنجا که آسیا سرزمین پهناوری است می‌توان به مناطق زیادی برای تولید قهوه اشاره کرد. معروف ترین این کشور ها در زمینه تهیه قهوه، کشور اندونزی است. این کشور دومین کشور تولید کننده قهوه در جهان و در قاره آسیا به شمار می آید که قهوه هایی با رایحه دودی و میوه ای تولید می کند و دارای غلظت بالایی هستند. از کشور های دیگر در زمینه تولید قهوه در آسیا می‌توان به ویتنام اشاره کرد که انحصارا قهوه ربوستا را تولید می‌کند. کشور های آسیایی دیگر در زمینه تولید قهوه عبارتند از: چین، نپال، فیلیپین، هند، تایلند، یمن و ویتنام است. امروزه خرید قهوه و نسکافه اصل در ایران به سادگی تمام، از طریق نمایندگی قهوه در ایران از سایت آسوکالا قابل تهیه است.

رست قهوه چیست؟

رست قهوه یکی از مراحل بسیار مهم است که هر ثانیه اهمیت زیادی دارند. به ویژه زمانی که در مرحله اولین شکاف قهوه قرار داریم. در این لحظه دانه های قهوه تحت تاثیر دمای زیاد، ترک میخورند. از این مرحله به بعد هر چقدر مدت زمان حرارت دیدن دانه های قهوه بیشتر شود، رست شما به سمت دارک شدن پیش میرود.

لایت رست

شکاف دانه های این نوع قهوه هنوز کاملا باز نشده است. قهوه‌هایی با رنگ روشن و طعمی ملایم که تقریبا بدون روغن هستند. این نوع قهوه به چندین دسته از اولترا لایت تا لایت مدیوم تقسیم بندی می شود.

مدیوم رست

شکاف دانه های این قهوه تا حدودی باز شده است. قهوه هایی با رنگ روشن متمایل به قهوه ای تیره که طعمی نسبتا سنگین دارد. این قهوه ها دسته بندی از لایت مدیوم تا دارک مدیوم دارند.

دارک رست

شکاف دانه های این قهوه کاملا مشخص و باز شده است. رنگ دانه های آن بین قهوه‌ای تیره تا سیاه است و طعمی سنگین دارد که کاملا روغنی هستند. در دسته بندی این نوع قهوه از مدیوم دارک شروع شده و تا اولترا دارک ادامه دارد.

قهوه بدون کافئین

قهوه بدون کافئین، همان قهوه به دست آمده از دانه های قهوه‌ است که کافئین آن تا ۹۷ درصد خارج شده است.

مزایای انواع قهوه اصل و خواص قهوه بدون کافئین

البته که از مزایای انواع قهوه اصل آنتی اکسیدان  و مواد مغذی است. یک فنجان قهوه بدون کافئین دارای منیزیم،‌ پتاسیم و ویتامین B3 است. قهوه بدون کافئین سطح آنزیم های کبدی را کاهش داده و از کبد محافظت میکند. نوشیدن قهوه بدون کافئین ریسک مرگ‌های زودرس، مشکلات قلبی و سکته را کاهش میدهد.

ارزش غذایی قهوه

در هر ۱۰۰ گرم از دانه قهوه مواد مغذی زیر وجود دارد. البته باید این نکته را در نظر گرفت که نوع دم کردن قهوه بسیار حائز اهمیت است.
  • انرژی ۰٫۴۸ کیلوکالری
  • قند ۰ گرم
  • فیبر ۰ گرم
  • کربوهیدرات ۰ گرم
  • چربی   ۰٫۰۲ گرم
  • آب ۹۹٫۳۹ گرم
  • پروتئین ۰٫۱۲ گرم
  • کافئین ۴۰ میلی‌گرم
  • ویتامین B1 مقدار ۰٫۰۱۴ میلی‌گرم
  • ویتامین B2 مقدار ۰٫۰۷۶ میلی‌گرم
  • ویتامین B3 مقدار ۰٫۱۹۱ میلی‌گرم
  • ویتامین B6 مقدار 0.001 میلی‌گرم
  • ویتامین C مقدار 0 میلی‌گرم
  • ویتامین K مقدار 0.1 میکروگرم
  • ویتامین E مقدار 0.01 میلی‌گرم
  • آهن ۰٫۰۱ میلی‌گرم
  • منیزیم ۳ میلی‌گرم
  • کلسیم ۲ میلی‌گرم
  • فسفر ۳ میلی‌گرم
  • سدیم ۲ میلی‌گرم
  • روی ۰٫۰۲ میلی‌گرم
  • پتاسیم ۴۹ میلی‌گرم
مزایای انواع قهوه اصل یکی از مواردی است که اغلب افراد مداوم به دنبال آن می‌باشند؛ چرا که خواص آن بسیار بالا و از اهمیت زیادی برخوردار است. از جمله دیگر قهوه هایی که خواص و مزایای فراوانی دارد و حداقل یکبار ارزش استفاده دارد نیز: خرید قهوه گانودرما اصل است.