اطلاعات تماس

نشانی شرکت:
تهران، باقرخان غربی، نبش فرزین، پلاک ۹، واحد ۱۱ ( 02166570950)

شماره پشتیبانی:
09369800290

شماره پشتیبانی:
09369800903

ایمیل پشتیبانی:
info@asokala.com

    سبد خرید شما خالی میباشد

طرز تهیه پاستیل خانگی

[title text="پرفروش ترین های پاستیل" link_text="خرید پاستیل" link="https://asokala.com/product-category/%d8%b3%d9%88%d9%be%d8%b1%d9%85%d8%a7%d8%b1%da%a9%d8%aa-%d8%a2%d9%86%d9%84%d8%a7%db%8c%d9%86/%d8%aa%d9%86%d9%82%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d8%b4%db%8c%d8%b1%db%8c%d9%86%db%8c/%d9%be%d8%a7%d8%b3%d8%aa%db%8c%d9%84/"]

[ux_products type="row" ids="50168,60809,55927,59691"]

یکی از تنقلاتی که هم کودکان و هم بزرگسالان از خوردن آن سیر نمی‌شوند، پاستیل است که در رنگ‌، شکل‌ و طرح‌های مختلف و جذاب در بازار عرضه می‌شوند. طرز تهیه پاستیل خانگی به آسانی قابل درست کردن است؛ با ما همراه باشید.
برخلاف تصور برخی افراد، درست کردن پاستیل کار بسیار راحت و جذابی است، بنابراین می‌توانید به ‌راحتی این خوراکی خوشمزه و پرطرفدار را در منزل درست کنید و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید. این خوراکی لذیذ، علاوه بر اینکه دارای فواید بسیاری است، دارای مضراتی نیز می‌باشد که با درست کردن پاستیل خانگی می‌توانید مقدار قند آن را کنترل کرده و به خوراکی دلخواه خود برسید. حال اگر به سلامت خود و فرزند دلبندتان اهمیت می‌دهید، و تمایل دارید که به جهت حفظ سلامتی خود و عزیزانتان، پاستیل خانگی درست کنید، در این مطلب از مجله آسوکالا، همراه شما هستیم تا شما را با طرز تهیه پاستیل آشنا کنیم.

طرز تهیه پاستیل خانگی به آسانی

همان‌طور که در بخش قبل گفته شد، درست کردن پاستیل خانگی کار سخت و پیچیده‌ای نیست و می‌توانید با چند ماده خوراکی آن را تهیه کنید. برای درست کردن این خوراکی هوس برانگیز، به یک بسته پودر ژله با هر طعمی که دوست دارید، نصف پیمانه آب سرد، 2 قاشق غذاخوری گلوکز و 2 قاشق غذاخوری پودر ژلاتین احتیاج دارید.
1. در مرحله اول پودر ژله را آب سرد مخلوط می‌کنیم. توجه کنید که اگر از کاسه استیل استفاده کنید نتیجه بهتری به شما می‌دهد. پس از اینکه پودر ژله را با آب سرد ترکیب کردید، پودر ژلاتین را به آن اضافه کنید.
2. پس از ترکیب کردن آب، پودر ژله و پودر ژلاتین، حال نوبت اضافه کردن گلوکز است. در این مرحله بهتر است برای ترکیب شدن بهتر مواد با یکدیگر، از بخار کتری کمک بگیرید و کاسه را بالای کتری در حال جوش بگذارید تا به واسطه آن ذرات به خوبی با یکدیگر ترکیب شوند.
3. مواد را تا اندازه‌ای هم بزنید که هیچ دانه ژلاتینی باقی نماند. اگر می‌خواهید پاستیل شما شفاف شود، مقدار کف به وجود آمده بر روی ظرف را جمع کنید در غیر این صورت پاستیل‌های شما کمی کدر خواهند شد.
4. در مرحله آخر قالب را آماده کرده و به کمک یک پارچ، مواد را داخل قالب سیلیکونی که از قبل تهیه کردید بریزید و به مدت 8 ساعت داخل یخچال قرار دهید و اجازه دهید مواد به خوبی درون قالب شکل بگیرند.

طرز تهیه پاستیل خانگی به آسانی

طرز تهیه پاستیل خانگی بدون قالب

طرز تهیه پاستیل خانگی به دو گونه با قالب و بی قالب است؛ اگر برای درست کردن پاستیل خانگی، قالب خاصی در دسترس ندارید، می‌توانید با استفاده از چند عدد نی، به راحتی آن‌ها را شکل دهید. به این صورت که نی‌ها را خم کرده و یک سمت آن را چسب بزنید. مقدار بسیار کمی روغن مایع درون آن‌ها بریزید و سراسر نی آن را پخش کنید. سپس نی‌ها را درون ظرفی همانند لیوان بگذارید تا تکان نخورند، بعد به ‌آرامی مواد را درون آن‌ها بریزید و داخل یخچال قرار دهید. برای خارج کردن آن‌ها از درون نی، کافی است یک سمت آن را فشار داده تا از سمت دیگر بیرون بیاید.

پاستیل بدون گلوکز

اگر تمایل داشته باشید بدون گلوکز پاستیل درست کنید، می‌توانید آب‌میوه را جایگزین پودر ژله کنید. آب‌میوه‌های طبیعی قند کمتری دارند پس می‌توانید پاستیل خانگی رژیمی برای خود درست کنید.

پاستیل برای کودکان

پاستیل‌ها از ارزش غذایی برخوردار نیستند بنابراین جایگزین خوبی برای وعده‌های غذایی کودکان محسوب نمی‌شوند. بهتر است از پاستیل‌ها برای میان وعده و دسر استفاده شود آن‌هم برای یک و یا دو بار در هفته. خوردن پاستیل به میزان لازم برای استخوان بندی کودکان بسیار مناسب است و به تقویت بنیان استخوانی کودک کمک فراوانی می کند. البته باید توجه داشته باشید که این میزان مصرف نباید زیاد باشد و در عین حال پس از مصرف پاستیل، بهتر است کودکان خود را به شستشوی دهان و دندان عادت بدهید.

آیا پاستیل چاق می‌کند ؟

به دلیل استفاده بسیار زیاد شکر، این خوراکی فوق‌العاده شیرین بوده و سبب می‌شود فرد به سمت خوراکی های شیرین سوق داده شده و به‌طور دائم از انواع پاستیل‌ها استفاده کند. اگر خوردن تنقلات با این روش پیش برود مسلماً با چاقی مفرط را با خود به همراه خواهد آورد. بنابراین بهتر است افرادی که مایل هستند پاستیل مصرف کنند، خودشان طرز تهیه پاستیل خانگی را یاد گرفته تا سالم‌تر باشد و بتوانند مقدار قند مصرفی را کنترل کنند.

آیا پاستیل چاق می‌کند ؟

نکات طلایی در تهیه پاستیل

  • از ظروف استیل برای تهیه پاستیل استفاده کنید
  • قبل از سرو پاستیل ان را در دمای محیط قرار دهید تا نرم شود
  • پاستیل ها را می توانید به مدت یک ماه تا یک ماه و نیم در یخچال نگهداری کرد
  • برای نگهداری پاستیل ان را در ظرف سر بسته در یخچال قرار دهید