اطلاعات تماس

نشانی شرکت:
تهران، باقرخان غربی، نبش فرزین، پلاک ۹، واحد ۱۱ ( 02166570950)

شماره پشتیبانی:
09369800290

شماره پشتیبانی:
09369800903

ایمیل پشتیبانی:
info@asokala.com

    سبد خرید شما خالی میباشد

نحوه پاک کردن لباس رنگ گرفته در ماشین لباس‌شویی

حتما برای شما هم پیش آمده که بعد از شست‌و‌شوی لباس محبوبتان رنگ آن تغییر کرده به طوری که دیگر قابل استفاده نیست. اما دور انداختن لباس راه حل معقولی به نظر نمی‌رسد. ما در این مقاله به شما کمک می‌کنیم تا راه حل برطرف شدن این نوع لکه‌ها را پیدا کنید. 

ابتدا به یکسری از موارد که از رنگ گرفتن لباس‌ها جلوگیری می‌کند اشاره خواهیم کرد. مهم‌ترین کاری که باید انجام دهید این است که وقتی لباسی خریداری می‌کنید حتما جداگانه آن را تست کرده تا از رنگ پس ندادن آن اطمینان حاصل کنید. قدم دوم اینکه حتما تگ متصل به لباس را مطالعه کنید و با توجه به اطلاعات درج شده، به شست‌وشوی لباس اقدام کنید. شست‌وشو با آب سرد، استفاده و خرید شوینده لباس، و جدا کردن لباس‌هایی که رنگ پس می‌دهند از مهم‌ترین نکات شستشوی لباس می‌باشد.

 

لباس رنگ گرفته در ماشین لباسشویی

گاهی به علت کمبود زمان یا کم بودن تعداد لباس‌ها مجبور هستید همه را در یک زمان در ماشین لباس‌شویی بشویید. که می‌تواند موجب رنگ گرفتن لباس‌ها در ماشین لباسشویی شود. نکاتی که باید به آن توجه کنید، استفاده از آب سرد و شست‌وشوی سبک زمانی که لباس‌ها خیلی کثیف نیستند می‌باشد. همچنین استفاده کمتر از خشک‌کن، شست‌وشوی کمتر و استفاده از نرم کننده بسیار کمک کننده می‌باشد.

لباس رنگ گرفته در ماشین لباسشویی

روش پاک کردن لباس رنگ گرفته در ماشین لباسشویی

روش‌های مختلفی برای پاک کردن لباس رنگ گرفته در ماشین لباس‌شویی وجود دارد که با توجه به امکاناتی که وجود دارد از آن استفاده می‌کنیم. شما با این روش‌ها می‌توانید لباس خود را دوباره به حالت قبل برگردانده و ازپوشیدن آن لذت ببرید. نکته حائز اهمیت این است که قبل از خشک شدن لباس لکه‌ها را برطرف کنید. در ادامه روش‌های راحت برای از بین بردن این رنگ‌های ناخواسته را مرور می‌کنیم.

شست و شوی مکرر

شست‌وشوی مکرر لباس‌ها موجب سایش و آسیب به بافت لباس می‌شود. برای کاهش سایش لباس‌ها می‌توانید آن‌ها را پشت و رو کنید و سپس بشویید. شست‌وشوی مکرر لباس همچنین موجب شکستگی‌های کوچک در پارچه لباس می‌شود. نتیجه این شکستگی‌ها آزاد شدن رنگ‌های داخل پارچه و رنگ گرفتن باقی لباس‌ها می‌شود. پس بهتر است لباس‌ها را به اندازه بشویید و از سایش آن جلوگیری کنید.
قبل از اینکه فرآیند شستشو را شروع کنید، سفید کننده اکسیژن را با سفید کننده کلر اشتباه نگیرید. آنها محصولات کاملا متفاوتی هستند. از سفید کننده کلر استفاده نکنید، زیرا می تواند رنگ های مورد نظر را از بین ببرد و به پارچه ها آسیب برساند.
اگر از فرمول پودر سفید کننده مبتنی بر اکسیژن به جای مایع استفاده می کنید، بهترین نتیجه را خواهید گرفت زیرا  دارای فرمول پایدارتری است.

استفاده از مایع لکه بر

مایع لکه بر لباس برای از بین بردن و پیشگیری از چرک مردگی لباس بسیار موثر می‌باشد. از مایع لکه بر می‌توان برای انواع لباس، ملحفه، حوله و... استفاده کرد. این مایع قدرت بی‌نظیری در پاک کردن لکه‌های تازه و همچنین سخت و قدیمی دارد. از مزایای دیگر اینکه هم برای استفاده در ماشین و هم دست کاربرد دارد و بطور موثر رنگ ناخواسته را از بین می‌برد. فرمولاسیون مایع لکه بر به گونه‌ای است که هیچ آسیبی به بافت پارچه نمی‌رساند.

پاک کردن لباس رنگ گرفته در لباس‌شویی

استفاده از شوینده‌های طبیعی

خرید مواد شوینده طبیعی مختلف برای از بین بردن لک‌ها وجود دارد که شما می‌توانید از آن‌ها برای تمیز کردن انواع لکه استفاده کنید. دانستن اینکه از چه روش و موادی می‌توان برای از بین بردن انواع لک استفاده کرد نیازمند زمان و تجربه بسیار زیادی می‌باشد. در ادامه راه‌های ساده، ارزان و بی‌خطر شست‌وشو با شوینده‌های طبیعی را معرفی می‌کنیم. 

استفاده از چای سبز

یکی از راه‌های از بین بردن لکه لباس استفاده از چای سبز می‌باشد زیرا چای سبز خاصیت پاک کنندگی خوبی دارد. در این روش ابتدا 15 دقیقه لباس را در آب سرد همراه با شوینده می‌شوییم. سپس تشتی را با آب داغ پر کرده و سه لیوان چای سبز دم کرده به آن اضافه می‌کنیم. پس از 15 دقیقه لباس را خارج کرده و روی بند پهن می‌کنیم و بعد روی قسمت‌های رنگ گرفته نمک ریخته و 20 دقیقه صبر می‌کنیم. در آخر با شوینده معمولی می‌شوییم و دیگر اثری از لکه‌ها نخواهد بود.

محلول آب و جوش شیرین

جوش شیرین از خاصیت پاک کنندگی قوی برخوردار است و این محلول می‌تواند به راحتی لکه‌های لباس را از بین ببرد. شما می‌توانید با ترکیب کردن یک لیوان جوش شیرین و چهار لیوان آب محلول مناسب را بسازید و اجازه دهید لباس‌ها چند دقیقه در این محلول باقی بمانند. سپس لباس را با شوینده معمولی بشویید.

استفاده از شوینده‌های طبیعی

استفاده از خورشید برای خشک کردن لباس

نور خورشید یک ضدعفونی کننده و پاک کننده کاملا طبیعی و بدون هزینه است. خورشید با داشتن اشعه فرابنفش، زنجیره‌های قسمت رنگ گرفته را تخریب کرده و رنگ اضافی محو می‌شود. نور خورشید به بافت لباس آسیب نمی‌رساند و بهترین روش برای خشک کردن لباس‌ها پهن کردن آن روی بند و مقابل خورشید می‌باشد.

نمک

نمک نیز از دیگر مواد ضدعفونی کننده طبیعی می‌باشد که از دیرباز مورد استفاده قرار می‌گرفته؛ برای این روش ابتدا مقداری جوش شیرین، پودر لباس‌شویی و نمک را در آب حل کرده و ترکیب می‌کنیم. سپس لباس‌ها را به آن اضافه کرده و چند ساعت در محلول قرار داده و در آخر آبکشی می‌کنیم. این محلول برای لباس‌های سفید جوابگویی مقبولی دارد.

آبلیمو و تکه‌های لیمو ترش

یکی دیگر از روش‌های پاک کردن لباس رنگ گرفته در ماشین لباس‌شویی استفاده از آبلیمو ترش و لیموترش می‌باشد. در این روش ابتدا لیموها را تکه تکه کرده و به همراه آب روی گاز گذاشته و اجازه می‌دهیم تا بجوشد. پس از به جوش آمدن زیر آن را خاموش کرده و لباس را درون آن می‌گذاریم تا یک الی چند ساعت خوب خیس بخورد. سپس آب را عوض کرده و لباس را درون محلول آب گرم و مایع ظرفشویی قرار می‌دهیم و نیم ساعت صبر می‌کنیم. در آخر با شوینده معمولی شست‌وشو می‌دهیم و مشاهده می‌کنیم که لکه از بین رفته است.

استفاده از سرکه سفید

استفاده از سرکه سفید و مواد شوینده یکی از موثرترین روش‌ها برای پاک کردن لباس رنگ گرفته در ماشین لباس‌شویی بوده است. می‌توانید یک یا دو لیوان سرکه سفید را با شوینده ترکیب کرده و در ماشین لباس‌شویی بریزید و یا همین ترکیب را درون تشتی ریخته و لباس‌ها را به مدت یک شبانه روز در آن استراحت دهید؛ دیگر هیچ اثری از لکه روی لباس مشاهده نخواهید کرد.

چگونه لباس سفید رنگ گرفته را پاک کنیم ؟

برای پاک کردن لباس سفید رنگ گرفته همواره راه های مختلفی وجود دارد که با کمک آنها می توانید به راحتی رنگ لباس خود را به حالت اول برگردانید. از این راه ها می توان موارد زیر را نام برد: 
1.     شستشوی مکرر و پشت و رو کردن لباس هنگام شستشو 
2.    استفاده از مایع لکه بر برای لباس سفید می تواند مناسب باشد. 
3.    استفاده از شوینده های طبیعی
4.    استفاده از چای سبز
5.    استفاده از محلول آب و جوش شیرین 
6.    استفاده از نمک، جوش شیرین و پودر لباسشویی
7.    استفاده از آبلیمو و لیمو ترش
8.    استفاده از سرکه سفید

با استفاده از این روش ها شما می توانید به راحتی از لباس سفید خود را که رنگ گرفته تمیز کنید تا سفیدی خود را دوباره به دست بیاورد. مواد گفته شده اصولا همه بی ضرر و خانگی هستند و قدرت پاک کنندگی بالایی دارند و بهترین گزینه و انتخاب برای لباس های سفید می باشند.

خرید اینترنتی لکه بر و انواع شوینده

با خرید اینترنتی لکه بر و انواع شوینده از آسوکالا علاوه بر اطمینان از اصالت کالا، می‌توانید خرید راحت و بی دردسر را تجربه کنید. آسوکالا مجموعه کاملی از محصولات متنوع و کاربردی در زمینه‌های مختلف مانند: خرید شوینده ماشین ظرفشویی، انواع شوینده لباس، نمک و بو گیر طرف شویی و... می‌باشد، که با هدف افزایش رفاه و کاهش هزینه‌ها، سعی در ارائه محصولات باکیفیت و متنوع دارد.