اطلاعات تماس

نشانی شرکت:
تهران، باقرخان غربی، نبش فرزین، پلاک ۹، واحد ۱۱ ( 02166570950)

شماره پشتیبانی:
09369800290

شماره پشتیبانی:
09369800903

ایمیل پشتیبانی:
info@asokala.com

    سبد خرید شما خالی میباشد

طرز تهیه اصلی نوتلا خانگی آسان و فوری

عصرانه خوشمزه با نوتلا خانگی

نوتلا خانگی با داشتن ترکیبات آنتی‌اکسیدان خاص موجود در ترکیبات خود می‌تواند به‌عنوان یک میان وعده بسیار خوب مطرح باشد. بر خلاف باور عموم، در صورت مصرف درست و به اندازه نوتلا می‌توان از خواص سرشار آن در افزایش قدرت دفاعی بدن و همچنین افزایش باکتری‌های مفید دستگاه گوارش نهایت استفاده را برد. بنابراین نوتلا خانگی می‌تواند به‌عنوان یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شما در وعده عصرانه باشد.

چگونه نوتلا درست کنیم؟

کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که به طعم نوتلا علاقه‌ای نداشته و تاکنون اقدام به خرید شکلات نوتلا نکرده باشد. شما ممکن است تاکنون با طعم‌های مختلفی از نوتلا برخورد کرده باشید؛ اما نکته مهم در ایجاد طعم اصیل نوتلا به ترکیب مقادیر مناسبی از مواد اولیه نوتلا باز می‌گردد. در این مقاله ما طرز تهیه نوتلا خانگی در انواع طعم‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد. 

مراحل گام به گام ساخت نوتلا خانگی

شکلات صبحانه و یا نوتلا، یکی از صبحانههای بسیار محبوب در سراسر جهان بوده که با توجه به مواد مغذی خاص بهکار گرفته شده در آن، می‌تواند علاوه بر ایجاد حس سیری شما را تا چندین ساعت سرحال نگه دارد. 

شما می‌توانید با توجه به دستورالعمل موجود در این بخش برای 4 نفر شکلات صبحانه ساده تهیه کنید. در صورت نیاز برای درست کردن مقداری بیشتری از شکلات صبحانه می‌توانید اقدام به ضرب و تقسیم کردن مواد ذکر شده کنید.

مواد لازم:

شکلات تلخ2 بسته 100 گرمی
شیر عسلی1 عدد (400 گرمی)
پودر فندق100 گرم
کره100 گرم

مراحل گام به گام ساخت نوتلا خانگی

طرز تهیه نوتلا خانگی ساده

در ابتدا شکلات‌ها را با استفاده از روش بن‌ماری (اضافه کردن مواد بر روی ظرف موجود بر روی بخار آب جوش) آب کنید. در مرحله دوم کره را به مخلوط اضافه کرده و پس از آب شدن به‌خوبی اقدام به مخلوط کردن آن کنید. در محله آخر پودر فندق و شیر عسلی را به ترکیب اضافه کرده و تا به قوام رسیدن محصول آن را مخلوط کنید. در صورت نیاز می‌توانید پس از سرد شدن ترکیب را در یخچال قرار داده و پس از بستن نوتلا خود را نوش جان کنید.

نوتلا خانگی رژیمی

در صورتی که نگران افزایش وزن خود در نتیجه استفاده از نوتلا به عنوان وعده غذایی خود هستید، دیگر نگران نباشید؛ شما می‌توانید بسته به نوع مزاج خود شیرین‌ کننده‌های سالمی را به‌ جای شکر استفاده کرده و یک نوتلا رژیمی و ارگانیک در منزل خود درست کنید. در این قسمت شما می‌توانید با استفاده از عسل و روغن کنجد یک ترکیب کاملا رژیمی و مقوی را برای خود تهیه کنید.

مواد لازم:

فندق160 گرم
روغن کنجد3 قاشق غذاخوری
عسل3 قاشق غذاخوری
وانیل1 قاشق چای‌خوری
پودر کاکائو2 قاشق غذا خوری

در ابتدا فندق‌ها را پس از تمیز کردن بر روی حرارت غیر مستقیم بو داده و پس از سرد شدن پوست فندق‌ها را جدا کنید. فندق‌ها را در میکسر ریخته و تا پودر شدن اقدام به آسیاب کردن کنید. در مرحله بعدی روغن کنجد، پودر کاکائو، عسل و وانیل را اضافه کرده و تا یکدست و نرم شدن مخلوط، آن را آسیاب کنید. مخلوط را از میکسر خارج کرده و در یخچال قرار دهید و هر وقت که خواستید آن را نوشجان کنید و لذت ببرید.

طرز تهیه نوتلای خانگی با خرما

یکی از نگرانی‌های مطرح شده برای برخی از افراد در نتیجه استفاده از مواد قندی مصنوعی، افزایش قند خون و چاقی می‌باشد. شما می‌توانید بسته به سلیقه و نوع رژیم غذایی ایده آل خود اقدام به حذف و یا اضافه کردن برخی از مواد کنید. حذف شکر یکی از گزینه‌های پیش رو در کاهش کالری نهایی مواد غذایی بوده که علاوه بر این خوراکی شما را از لحاظ ارزش غذایی سالمتر نیز می‌کند. در دستور زیر به جای شکر خرما شیره دار جایگزین شده که علاوه بر رژیمی کردن وعده غذایی، خواص آن را دو چندان می‌کند. 

مواد لازم:

فندق150 گرم
خرما شیره‌ای8 عدد
پودر کاکائو2 قاشق غذا خوری

در ابتدا فندق‌ها را با استفاده از حرارت ملایم بو داده و پس از سرد شدن اقدام به گرفتن پوست آنها کنید در مرحله بعد فندق‌ها را آسیاب کرده و تا کرمی شدن محصول آسیاب کردن را ادامه دهید. پس از این مرحله پودر کاکائو را اضافه کرده و مجددا آن را آسیاب کرده تا کاملا میکس شود. خرما را پوست کنده و له کنید. در این مرحله فندق و کاکوئو میکس شده را به خرما له شده اضافه کنید، و با قاشق خوب هم بزنید تا همانند نوتلا شود. می‌توانید شکلات آماده خود را در یخچال گذاشته و سپس نوش جان کنید.

طرز تهیه نوتلای خانگی با خرما

آموزش نوتلا خانگی بدون فندق

همان‌طور که می‌دانید فندق یکی از مواد اصلی تشکیل دهنده نوتلا می‌باشد. اما برخی از افراد ممکن است علاقه‌ای به فندق نداشته و یا حتی در مواردی به این میوه حساسیت داشته باشند. همانطور که سابقا ذکر شد، می‌توان بسته به نوع سلیقه مواد موجود در ترکیب نوتلا را تغییر داد. در این بخش ما دستور تهیه یک نوتلا خانگی بدون استفاده از فندق را به شما ارائه می‌کنیم.

مواد لازم:

فندق160 گرم
پودر کاکائو1 قاشق غذاخوری
شکر100 گرم
آب50 گرم (2/1 پیمانه)
نمکیک گرم
وانیل2/1 قاشق چایخوری  
شکلات خرد شده120 گرم   
کره 150 گرم

در ابتدا شکر، کاکائو و آب را در یک ظرف ریخته و بر روی شعله متوسط قرار داده تا مواد در آب حل شوند. در مرحله بعد پس از جوش آمدن اولیه، ترکیب را از روی شعله برداشته و سپس وانیل، شکلات و کره را به ترکیب اضافه کنید تا حل شوند. این مرحله را تا یکدست شدن ترکیب ادامه دهید. در مرحله آخر شکلات غلیظ را داخل ظرف شیشه‌ای قرار داده، روی شکلات را با پلاستیک یا سلفون پوشانده و سپس درب آن را ببندید. شکلات خود را در یخچال قرار داده و پس از خنک شدن آن را نوش جان کنید. در صورت علاقه به تلخ بودن شکلات صبحانه می‌توانید از شکلات تلخ نیز استفاده کنید. 

طرز تهیه نوتلا خانگی

طرز تهیه نوتلا خانگی بدون شیر

نوتلا یکی از خوراکی‌های محبوبی بوده که در سرتاسر جهان طرفدار دارد. این شکلات خوشمزه در طعم‌های مختلفی وجود داشته که می‌تواند پاسخگوی ذائقه‌ها‌ی مختلف باشد. استفاده و یا عدم استفاده از شیر به‌عنوان بخشی از ترکیب شکلات صبحانه به‌عنوان یک گزینه پیش روی مصرف کننده قرار دارد. با توجه به این که شیر مقداری از طعم شکلات و فندق را کاهش می‌دهد، بعضی از مردم تمایلی به استفاده از آن در ترکیب شکلات صبحانه ندارند. در این بخش نحوه تهیه نوتلا بدون شیر ارائه می‌گردد.

مواد لازم:

فندق200 گرم
پودر کاکائو یا شکلات تلخ100 گرم
شکر یا شیرین کننده‌های دیگر100 گرم
روغن نارگیل1 قاشق غذا خوری
نمکدو گرم   
وانیل1 قاشق چایخوری

در درجه اول باید پوست فندق‌ها را بگیرید که برای این امر می‌توانید آنها را بر روی ظروف نسوز با حرارت ملایم تفت داده و یا به مدت 5 دقیقه در فر با درجه حرارت 180 درجه سانتی‌گراد قرار دهید. پس از تفت دادن به راحتی می‌توانید پوست فندق‌ها را جدا کنید. در مرحله دوم فندق‌ها را با استفاده از میکسر به‌خوبی آسیاب کرده تا محصول نهایی حالت کرمی به خود بگیرد. در مرحله سوم شکر یا بر حسب سلیقه شیرین کننده‌های دیگر را به‌همراه پودر کاکائو، نمک، وانیل و روغن نارگیل به مخلوط اضافه کرده، مجددا ترکیب را میکس کنید تا یک مخلوط یک دست و کرمی فرم حاصل شود. نوتلا بدون شیر خود را در یک ظرف ریخته و به یخچال منتقل کنید و پس از سرد شدن از میل نمودن آن لذت ببرید.

طرز تهیه نوتلا با شکلات تخته ای

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که در طول روز مشغول کارهای مختلفی بوده و به انرژی و آرامش زیادی نیاز دارید، نوتلا حاوی شکلات تختهای می‌تواند روز شما را بسازد. این ترکیب ضمن داشتن مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان‌ها، دارای انرژی‌های طبیعی زیادی بوده که ذهن و جسم شما آماده نگه می‌دارد. در این بخش دستور تهیه این صبحانه خوشمزه در اختیار شما عزیزان قرار خواهد گرفت. 

مواد لازم:

فندق خرد شده100 گرم
شکلات تخته‌ای150 گرم
پودر کاکائو3 قاشق غذاخوری
خاک قند300 گرم  
زرده تخم‌مرغ3 عدد
خامه10 قاشق غذاخوری
کره آب شده5 قاشق غذاخوری

در ابتدا کره‌ها در محیط گرم قرار داده تا ذوب شوند. سپس پودر قند و پودر کاکائو را به‌همراه کره ذوب شده در یک ظرف ریخته و با استفاده از مخلوط کن اقدام به میکس کردن آن کرده تا یک ترکیب یک‌دستی را ایجاد کنیم. در مرحله بعدی شکلات را با استفاده از روش بن‌ماری ذوب می‌کنیم. سپس به صورت جداگانه اقدام به میکس کردن فندق‌ها کرده و آن را به ترکیب پودر قند، پودر کاکائو و کره ذوب شده اضافه می‌کنیم. مواد را کمی مخلوط می‌کنیم. در مرحله بعد ابتدا زرده تخم‌مرغ‌ها را به‌خوبی هم میزنیم تا یک‌دست شوند و رنگ کرمی به خود بگیرند. سپس زرده تخم‌مرغ و شکلات ذوب شده را به ترکیب اضافه کرده و به‌خوبی آنها را میکس کرده تا ترکیب یک‌دستی را حاصل کند. نهایتا ترکیب حاصله را در یک ظرف ریخته و سپس آن را به یخچال منتقل کنید و پس از سرد شدن نوش جان کنید.