اطلاعات تماس

نشانی شرکت:
تهران، باقرخان غربی، نبش فرزین، پلاک ۹، واحد ۱۱ ( 02166570950)

شماره پشتیبانی:
09369800290

شماره پشتیبانی:
09369800903

ایمیل پشتیبانی:
asokalashop.dev@gmail.com

    سبد خرید شما خالی میباشد

لنز چشم چیست؟ انواع لنز و کاربرد آن ها

لنز چشم چیست؟ سوالی که شاید جوابش برای شما جذاب باشد. لنز ها اولین بار در سال ۱۹۴۹ توسط یک دکتر المانی به نام دکتر اویگن فیک تولید شد و در کمتراز ۱۰ سال به محبوبیت جهانی پیدا کرد. لنز ها دیسک های منحنی و خمیده پلاستیکی اند که ضخامت انها بسیار کم و شفافیت زیادی دارند که بر روی لایه اشکی سطح قرینه چشم قرار میگیرند.

لنز ها در انواع مختلفی تولید شده اند 

لنز طبی و لنز غیر طبی

لنز های طبی: لنز های طبیعی نرم که مورد استفاده برای نزدیک بینی و دور بینی میباشند لنز های طبی سخت که مورد استفاده برای استیگمات های بالا و قوز قرنیه هستند. ین گونه لنز ها به دستور پزشکتان برای شما در اندازه و سایز مناسب استاندارد ساخته میشود و اصولا دارای قیمت بالا هستند‌. لنز طبی سفید

لنز های غیر طبی: به انها لنز های تزئینی و زیبایی ام گفته میشود و تنها کاربرد مورد استفاده از انها برای زیبایی چهره افراد میباشند.در رنگهای مختلفی وجود دارند مانند مشکی، سبز،ابی، بنفش و..

دلایل استفاده از لنزهای زیبایی در عصر حاضر

لنز های زیبایی یا تزئینی میتواند در زیبایی چهره و شخصیت افراد تاثیر زیادی داشته باشد و تاثیری در دید ندارند. و صرفا برای زیبایی چهره و تنوع استفاده میشود. اما با رعایت نکاتی لنزهای زیبایی تاثیراشان دو برابر میشود، اول از همه در خرید لنز رنگی زیبایی به رنگ پوستتان توجه داشته باشید‌، پوست شما گرم است یا سرد؟ اگر گرم، از رنگ قهوه ایی و اگر سرد، از رنگ ابی بهتراست استفاده کنید. همچنین میتوانید ببینید پوستتان روشن است یا تیره و رنگ لنز را انتخاب کنید. دومین مرحله در خرید لنز این است که به فرم چهره تان دقت کنید به عنوان مثال، برای صورت های گرد از رنگ های سرد و برای صورت های کشیده از رنگ های گرم استفاده کنید برای طبیعی تر جلوه دادن حتما لنز های نزدیک به رنگ چشمانتان را خریداری کنید. سومین مرحله توجه به رنگ چشم است، اگر از ان دسته از افرادی هستید که چشم هایتان تیره ست به شما توصیه میکنیم از رنگ های مات استفاده کنید و در اخر لنزهای مخصوص چشمان روشن به این گونه است، افرادی که دارای چشم های روشن هستند انتخاب بیشتری برای رنگ لنز ها دارند از جمله رنگ سبز و بنفش.

 

ایا استفاده از لنز های زیبایی به چشم صدمه می زند؟

بعد از آنکه متوجه شدیم لنز چشم چیست؟ باید به این سوال پاسخ بدهیم که آیا استفاده از لنز های زیبایی به چشم صدمه میزند یا خیر؟ همانطور که میدانید برند های مختلفی در بازار موجود است و گاهی برخی مارک های تجاری تبلیغات بیشتری دارند با این وجود باید در نظر داشته باشید که هر کدام از این لنزها با انواع دیگر تفاوت هایی دارد.

باید گفت کسانی که مبتلا به الرژی هستند، کسانی که به خشکی قرینه مبتلا اند و کسانی که دچار عفونت، قرمزی، چسبندگی پلک و تورم هستند استفاده از لنز برای انها خطر ناک میباشد. همچنین برخی از اشخاص گاهی میتوانند تا ۷ الی ۸ ساعت لنز را در چشمانشان نگه دارند و برخی ها در زمان کمتری میتوانند لنز را تحمل کنند. اما حداکثر مدت زمان استفاده از لنز ها در طول روز،۶ ساعت میباشد. نکته دیگری که وجود دارد این است، اگر فردی احساس کرد لنز زیبایی چشمش را تحریک میکند نباید اصرار به ادامه استفاده از لنز داشته باشد. با این حال متخصصان عقیده دارند که استفاده مکرر از لنز میتواند بسیار خطر ناک باشد. حتی استفاده مکرر از لنز های پزشکی نیز صحیح نمیباشد. زیرا حکم صفحه ایی را دارد که روی چشم ها را میپوشاند و از رسیدن اکسیژن به بافت های چشم جلوگیری میکند.

 

باید ها و نباید های استفاده از لنزهای زیبایی

لنز زیبایی مثل یک مسواک کاملا شخصی است و هیچوقت، هیج کسی نباید از لنز افراد استفاده کند. مراقبت از لنز و بهداشت ان از اهمیت زیادی برخوردار است، اگر در این مسئله بی دقتی و بی توجهی به خرج دهیم عوارض جبران ناپذیری را برای ما در پی خواهد داشت.

۱. قبل از رفتن به حمام و استخر شنا لنز های خود را در بیاورید.

۲. استفاده طولانی مدت از لنزهای زیبایی موجب میشود چشم هایتان دچار عفونت یا التهاب شود‌

۳. لنز هایتان را ضد عفونی کنید ان را در مایع مخصوص به طور کامل شست و شو دهید و لنز ها را در پلیت مخصوص به خودش نگهداری کنید.

۴. قبل از زدن و برداشتن لنز، دست هایتان را بشویید.

۵. مواقع برداشتن لنز مراقب باشید ناخن هایتان به قرینه صدمه نزند.

۶. هنگام خواب لنزهایتان را در اورید حتی اگر انها دائمی هستند‌.

۷. لنز ها را هر چند وقت یک بار با محلول هایی مثل پروکسید هیدروژن ضد عفونی کنید.

۸. وقتی که لنز بر روی چشم هایتان قرار دارد از اسپری های معطر کننده، قطره یا پماد چشمی استفاده نکنید.

۹. چشم هایتان را ماساژ ندهید،زیرا ممکن است لنز بیرون بیافتد.

۱۰. لنز را به چشم بزنید و سپس از مواد ارایشی استفاده کنید، همچنین ابتدا لنز را از چشم خود خارج کرده و بعد مواد ارایشی را پاک کنید.

 

حال که با موضوع لنز چشم چیست؟ آشنا شدیم لازم است که بگوییم انواع برند های مختلفی برای خرید لنز چشم و  خرید لوازم آرایشی اصل در فروشگاه اینترنتی آسوکالا، وجود دارد. که می توانید با چند کلیک ساده آن را خریداری کنید. آسوکالا با فراهم کردن مرجعی از باکیفیت ‌ترین محصولات، امکان مقایسه و بررسی محصول را برای مشتریان ایجاد کرده تا با خیال راحت خرید اینترنتی خود را انجام دهند.