اطلاعات تماس

نشانی شرکت:
تهران، باقرخان غربی، نبش فرزین، پلاک ۹، واحد ۱۱ ( 02166570950)

شماره پشتیبانی:
09369800290

شماره پشتیبانی:
09369800903

ایمیل پشتیبانی:
info@asokala.com

    سبد خرید شما خالی میباشد

نحوه صحیح استفاده از کرم ضد آفتاب

نحوه استفاده از ضدآفتاب چگونه است؟ یا چگونه از ضدآفتاب استفاده کنید تا از فواید آن بهره‌مند شویم؟ نور خورشید و اشعه فرابنفش در روند پیری و ایجاد چین و چروک‌های صورت بسیار تاثیرگذار است که برای پیشگیری از این موضوع باید از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت کنید. در این مواقع، تنها راه‌حلی که به ذهن می‌آید ضدآفتاب است. استفاده از ضد آفتاب هنگام بیرون رفتن از منزل و قرار گرفتن در زیر نور خورشید یک راه‌حل‌ مفید برای مبارزه با مشکلات پوستی است. اما اگر به درستی از آن استفاده کنید. 

حال که از تاثیرات نور خورشید باخبر شدید بهتر است در این مطلب همراه ما باشید تا به درستی از نحوه استفاده از ضدآفتاب باخبر شوید.

چرا استفاده از ضدآفتاب ضروری است؟ 

هر فردی دوست دارد پوست کاملا شفاف و سالمی داشته باشد و از بروز اثرات پیری به خوب جلوگیری کند. یکی از نکات مراقبتی استفاده از کرم ضدآفتاب است.
به محض قرار گرفتن مداوم پوست در معرض آفتاب خیلی سریع ساختار پوست دچار قرمزی یا همان آفتاب سوختگی می‌شود.
سپس با افزایش درصد تولید ملانین ظاهر پوست تیره شده و کم کم پوست قابلیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد. حتی ممکن است احتمال ایجاد سرطان‌های پوستی هم افزایش پیدا کند.
به همین دلیل، استفاده از ضدآفتاب نه تنها در فصل تابستان، بلکه در تمام فصول توصیه می‌شود.
کرم ضد آفتاب به عنوان محافظی در برابر نور خورشید عمل می‌کند و هر چقدر کیفیت و ایمنی آن بیشتر باشد پوست کمتر در  معرض اشعه‌های مضر را خورشید قرار می‌گیرد و کمتر آسیب می‌بیند.

چرا استفاده از ضدآفتاب ضروری است؟ 

روش صحیح استفاده از ضدآفتاب 

حال که فواید و اهمیت بسیار مهم ضدآفتاب آشنا شدید بهتر است نحوه استفاده از آن را هم بدانید. نحوه استفاده از ضد آفتاب باید به درستی صورت گیرد تا نتیجه مفید آن را مشاهده کنید. پس برای اثربخشی بهتر طبق مراحل گفته شده در زیر عمل کنید:

  • قبل از استفاده حتما ضدآفتاب را خوب تکان دهید تا تمام ترکیبات با یکدیگر مخلوط شوند.
  • در صورت استفاده از کرم مرطوب‌کننده، مرطوب کننده را قبل از ضدآفتاب روی پوست خود بزنید.
  • مهم‌ترین نکته‌ای که خیلی‌ها کمتر به آن توجه می‌کند، مقدار استفاده درست از ضدآفتاب است. اکثر افراد روی پوست به مقدار لازم ضدآفتاب قرار نمی‌دهند. به همین خاطر، دچار مشکلات پوستی حاصل از اشعه نور خورشید می‌شوند. به طور کلی، حدود ۳۵ میلی گرم ضدآفتاب برای پوست کفایت می‌کند.
  • در صورت مشاهده هر گونه حساسیت نسبت به ضدآفتاب از محصولات مناسب پوست‌های حساس استفاده کنید.

نحوه تمدید ضدآفتاب 

نحوه تمدید ضدآفتاب 

برای پیشگیری از تاثیرات مضر اشعه خورشید تنها استفاده از ضدآفتاب اهمیت ندارد. بلکه باید نحوه درست استفاده آن را هم بدانید. در نحوه استفاده از ضدآفتاب نکته‌ای که اهمیت پیدا می‌کند، تجدید آن است. معمولا نحوه تمدید ضدآفتاب روی بسته‌بندی محصول نوشته شده است. اما اکثر کرم‌های ضدآفتاب هر دو ساعت یکبار باید تجدید شوند. اگر هم احساس کردید پوستتان بیش از حد تعریق کرده است یا  هنگام شنا یا ورزش‌های صبحگاهی تصمیم دارید از کرم ضدآفتاب استفاده کنید، حتماً زودتر از دو ساعت کرم را تجدید کنید.

آیا استفاده از کرم ضدآفتاب در شب هم لازم است؟

شاید فکر کنید استفاده از کرم ضد آفتاب در ساعات شب ضرورت ندارد. اما طبق نتایج به دست آمده زدن ضدآفتاب در شب احتمال ابتلا به سرطان پوست را  بسیار کاهش می‌دهد. اگر کمی دقت کنید در ساعات شب نورهای آسیب رسان بسیاری را پیدا خواهید کرد؛ مانند تلویزیون، صفحات کامپیوتر و ... تماما اشعه‌هایی مضر از خود تولید می‌کنند و در طول شب به پوست صورت‌تان وارد خواهند کرد. 

حال با استفاده از کرم ضد آفتاب به راحتی می‌توانید فرایند جذب اشعه‌های مضر و ماورا بنفش را به طور کلی قطع و از پوست خود در تمام ساعات روز و شب محافظت کنید.

آیا استفاده از کرم ضدآفتاب در شب هم لازم است؟

استفاده از ضدآفتاب در منزل چگونه است؟

نحوه استفاده از ضدآفتاب در منزل به گونه‌ای است که باید در زمان غروب روی پوست قرار دهید. بعد از دو ساعت صورت خود را با آب یا ژل شستشو پاک کرده و کرم را مجددا تمدید کنید. اندازه مناسب برای قرارگیری کرم ضدآفتاب حدود دو و نیم بند انگشت دست است تا به طور کامل پوست شما توسط لایه ضخیمی از ضدآفتاب پوشانده شود. چرا که برای محافظت از پوست ویتامین E باید به مقدار کافی روی پوست حضور داشته باشد.

قبل از ضد آفتاب چی بزنیم؟

خیلی از خانم‌ها برایشان سوال پیش می‌آید که باید ابتدا ضدآفتاب بزنیم یا از لوازم آرایشی استفاده کنیم. اما اولین قدم استفاده از مرطوب‌کننده است. هرگز بدون استفاده از این محصول برای آرایش کردن اقدام نکنید. بعد از آن نوبت ضد آفتاب است. بیشتر وقت‌ها خانم‌ها ضدآفتاب را جایگزین دیگر محصولات پوستی می‌کنند. اما این کار کاملا غلط است. اگر دوست دارید پوستتان را در برابر اشعه نور خورشید سالم بماند، ضد آفتاب را بدون هیچ چون و چرایی استفاده کنید. بعد از  ضد آفتاب نوبت به وسایل آرایشی می‌رسد.

بهترین ضدآفتاب‌ها 

یکی از نکات مهم در نحوه استفاده از ضدآفتاب، شناخت بهترین محصولات است. امروزه محصولات و برندهای مختلفی با عنوان ضدآفتاب به فروش می‌رسد که انتخاب از میان آنها کمی سخت است.  اما اگر بهترین محصولات را بشناسید و از بهترین برندها ضدآفتاب خود را انتخاب کنید، دیگر نگرانی بابت نتیجه ضدآفتاب و محافظت از پوست خود نخواهید داشت. در ادامه با معرفی دو نمونه از بهترین  ضدآفتاب‌های موجود در بازار شما را در انتخاب این محصول راهنمایی می‌کنیم: >> خرید کرم ضد آفتاب نیتروژنا 

کرم ضدآفتاب و ضدلک رنگی لافارر 

کرم ضد‌آفتاب و ضدلک رنگی لافارر یک محصول مناسب برای پوست‌های چرب است که با کیفیت خوب و ایده‌آل به حفظ سلامت پوست می پردازد. این محصول دارای SPF ۴۰ است که برای روزهای آفتابی به خصوص روزهای گرم تابستان مورد انتخاب خیلی‌ها بوده و هست. عصاره گیاهان بکار رفته در کرم ضدآفتاب لافارر شامل شیرین بیان، بیربری، سارمنتوزا، ساکسی فراگا، آلوئه ورا انانتیا کلرانتا، اولئانولیک اسید و پاپایا است که از مشکلات پوستی مانند لک، حساسیت، اثرات پیری به خوبی جلوگیری می‌کند.

کرم ضدآفتاب و ضدلک رنگی لافارر 

 این محصول همچنین یک محافظ بسیار خوب در برابر اشعه‌های uva و uvb شناخته شده است و هنگام استفاده ظاهری کاملا مات به پوست می بخشد. >> کرم ضد آفتاب لافارر برای پوست معمولی

کرم ضدآفتاب رنگی سینره فاقد چربی 

کرم ضدآفتاب سینره یک محصول مناسب برای پوست‌های چرب با spf ۵۰ می باشد. هنگام استفاده از این محصول به خوبی می‌توانید پوست خود را در برابر اشعه‌های مضر محافظت کنید. استفاده مداوم از کرم ضدآفتاب سینره یک عامل بازدارنده بسیار خوب در برابر پیری زودرس و ایجاد لکه‌های پوستی است. اگر دوست دارید هنگام استفاده از ضدآفتاب پوست‌تان کاملاً مات باشد، این کرم را حتماً امتحان کنید. چرا که دارای ساختار بسیار سبک و جذب خیلی سریعی دارد.

کرم ضد افتاب سینره

کرم ضدآفتاب بدون چربی و بدون رنگ مای spf ۳۰ حجم ۵۰۰ میل 

کرم ضد آفتاب بدون چربی و بدون رنگ مایع سینره با SPF ۳۰ درصد محصول کاملا اقتصادی برای دفاع از پوست در برابر نور خورشید است. استفاده مداوم از این محصول به خوبی می‌تواند از شکل‌گیری لکه‌های پیری و اثرات مضر اشعه خورشید جلوگیری کند.

کرم ضد افتاب مای

 نتیجه گیری

 برای بهره‌مندی از نتایج خوب و نحوه استفاده از کرم ضدآفتاب ابتدا باید تاثیرات مختلف انواع کرم‌ها را بررسی کنید و تناسب با وضعیت خاص پوست خود بهترین محصول را انتخاب نمایید. اگر هم انتخاب از میان مدل‌های مختلف برایتان کمی سخت است با مشاوره یک متخصص پوست راحتی می‌توانید تصمیم بگیرید و متناسب با وضعیت پوستتان کرم ضد آفتاب موثر و مفیدی خریداری کنید.