اطلاعات تماس

نشانی شرکت:
تهران، باقرخان غربی، نبش فرزین، پلاک ۹، واحد ۱۱ ( 02166570950)

شماره پشتیبانی:
09369800290

شماره پشتیبانی:
09369800903

ایمیل پشتیبانی:
info@asokala.com

    سبد خرید شما خالی میباشد

آماده کردن پوست صورت برای آرایش و زیرسازی

یکی از نکاتی که باید برای داشتن آرایش زیبا به آن توجه کنید، زیرسازی صحیح پوست می‌باشد، اگر زیرسازی پوست و مراحل آماده کردن پوست صورت قبل از آرایش به درستی صورت نگیرد باعث می‌شود، آرایش به خوبی روی پوست نخوابد و جلوه خوبی به چهره شما ندهد.

نحوه شستن صورت قبل از آرایش

اگر قصد دارید صورت خود را آرایش کنید، در ابتدا باید اگر آرایشی از قبل دارید یا به طور کامل صورت خود را تمیز نکرده‌اید، با استفاده از شیرپاک کن یا هر ماده پاک‌کننده دیگری، صورت خود را از باقیمانده آرایش قبلی تمیز کنید. اکنون صورت خود را با یک شوینده ملایم مخصوص شست‌وشوی صورت بشوئید، توجه کنید که بهتر است از آب گرم برای شستن صورت استفاده کنید ولی آب خیلی گرم به منافذ پوست شما آسیب می‌رساند. 

استفاده از تونر صورت برای آماده سازی پوست

تونر صورت یکی از محصولاتی است که برای مراقبت از پوست شما، بسیار مناسب است و بهتر است از آن به‌عنوان روتین مراقبت پوستی استفاده نمائید. بعد از شستن صورت، استفاده از تونر برای از بین بردن کامل آلودگی از پوست و پاکسازی پوست توصیه می‌شود. از مزایای استفاده از تونر صورت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • آبرسانی به پوست
  • بستن منافذ پوست
  • شفاف شدن پوست
  • تنظیم PH پوست

استفاده از مرطوب کننده در زیرسازی پوست صورت

استفاده از مرطوب‌کننده به عنوان یکی از کارهایی است که برای آماده کردن صورت قبل از آرایش باید انجام شود، مرطوب‌کننده، دو کار مهم را برای پوست صورت انجام می‌دهد، اولین کار اینکه، سطح پوست را برای داشتن یک پوست صاف آماده می‌کند و دومین اثری که برای صورت دارد این است که، به ماندگاری بیشتر آرایش کمک می‌کند.

استفاده از پرایمر برای آرایش صورت

پرایمر در واقع همان زیرساز آرایشی است که در صاف و یکدست شدن آرایش، نقش به سزایی دارد. این زیرساز هم به عنوان محصولی برای مراقبت از پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد و هم به عنوان یک محصول آرایشی. در ادامه به کاربرد و مزایای استفاده از پرایمر می‌پردازیم.

کاربرد استفاده از پرایمر

  • پوشش‌‌دهی چروک‌های سطحی پوست
  • صاف و یکدست کردن پوست
  • افزایش ماندگاری آرایش
  • جلوگیری از برق ززدن پوست
  • محو کردن لک‌های پوستی، سیاهی زیر چشم و جای جوش با استفاده از پرایمر رنگی

استفاده از کرم پودر

داشتن یک پوست خوب و نرمال برای خانم‌ها بسیار مهم است، پس باید یک کرم پودر خوب را انتخاب نمایند، که علاوه بر پوشش‌دهی خوب، ظاهر طبیعی پوست را نیز از بین نبرد. بنابراین آماده کردن صورت قبل از آرایش و انجام مراحل زیرسازی پوست صورت را جدی بگیرید و سپس سراغ انتخاب کرم پودر مناسب پوست خود بگردید.

ویژگی‌های کرم پودر خوب چیست؟

  • دارای ویژگی پوشانندگی قوی باشد.
  • برای مصارف روزانه بهتر است کرم پودر، سبک باشد.
  • دارای ترکیبات ویتامینه باشد، مثل ویتامین E و C.
  • رنگ طبیعی داشته باشد.
  • سعی کنید از برندهای معتبر استفاده کنید.
  • دارای خاصیت محافظت‌کننده در برابر UV باشد.
  • ضد حساسیت باشد.
  • از ایجاد چین و چروک جلوگیری کند.

نحوه صحیح کرم‌ پودر زدن

آیا تا به حال به این مسئله فکر کرده‌اید که چگونه می‌توان از کرم پودر به روش صحیح استفاده کرد؟ یادگیری نحوه انتخاب کرم پودر مناسب پوست شما و همچنین استفاده صحیح از آن کار آسانی است. از آنجایی که کرم پودر نقش بسیار زیادی در زیبایی آرایش صورت دارد، پس باید در انتخاب کرم پودر مناسب پوست خود دقت کافی را داشته باشید، به طور‌کلی کرم‌ پودری برای پوست شما مناسب است که بین گردن و صورت خط آرایش ایجاد نکند. قبل از آماده کردن صورت قبل از آرایش برای زدن کرم پودر باید، پوست صورت از آلودگی و چربی پاک باشد و همانطور که قبلا گفته شد از مرطوب‌کننده مناسب نیز استفاده کنید. همچنین پنج دقیقه صبر کنید تا مرطوب‌کننده جذب پوست شود و سپس از کرم پودر استفاده نمائید.

اهمیت کانسیلر برای آرایش

یکی از مراحل قبل از آرایش کامل صورت استفاده از کانسیلر می‌باشد، کانسیلر، کرم‌ پودرهایی هستند که بصورت ماتیکی، نیمه جامد و مایع در بازار موجود می‌باشند و برای صاف و یکدست شدن صورت از آن استفاده می‌شود، اگر شما می‌خواهید از کانسیلر برای محو کردن جای جوش استفاده کنید بهتر است از کانسیلر ماتیکی استفاده کنید تا به راحتی بتوانید جوش‌های صورت را محو کنید.
اگر نمیدانید کانسیلر چیست و چه کاربردی دارد به این مقاله مراجعه کنید.
نکته‌ دیگری که باید در انتخاب کانسیلر به آن توجه کنید این است که، رنگ کانسیلر باید از کرم پودرتان روشن‌تر باشد و بهتر است بعد از استفاده از کرم پودر از آن استفاده نمائید. انواع مختلفی از کانسیلر در بازار موجود است که شامل: کانسیلر نارنجی، بنفش، سبز و زرد می‌باشد، که براساس رنگ پوست خود یکی از این رنگ‌ها را می‌توانید انتخاب کنید. مثلا اگر زیر چشمتان تیرگی دارید، می‌توانید برای محو کردن آن از کانسیلر رنگ زرد استفاده کنید. >> کانسیلر مایع

کاربرد فیکساتور برای ارایش

آیا هیچوقت این سوال برایتان پیش آمده است که چرا آرایش سلبریتی‌ها در مراسمات مهم و همچنین آرایش عروس اینقدر یکنواخت و ماندگار است؟ راز این ماندگاری، استفاده از فیکساتور می‌باشد. همان‌طور که از اسمش پیداست، فیکساتور آرایش صورت را فیکس می‌کند و باعث می‌شود، آرایش شما با گذشت چند ساعت، درست مانند یک ساعت اول به نظر برسد. فیکساتور را باید در پایان آرایش، یعنی زمانی که دیگر هیچکدام از مراحل آرایش باقی نمانده است، استفاده کنید، درست برعکس پرایمر که باید در زمان آماده کردن صورت قبل از آرایش از آن استفاده شود. فیکساتور در دو نوع اسپری و پودری در بازار موجود است که وظیفه آن ماندگاری بالای آرایش و همچنین جلوگیری از خراب شدن، آب شدن و چرب شدن پوست و آرایش می‌شود.

هر آنچه که باید درباره آماده کردن صورت و زیرسازی قبل از آرایش بدانید

بانوان هنگامی که می‌خواهند آرایش صورت خود را انجام دهند، به زیرسازی پوست صورت اهمیت می‌دهند ولی فک می‌کنند با کمی مرطوب‌کننده زدن، به آماده کردن صورت قبل از آرایش خود پرداخته‌اند. در صورتی که نمی‌دانند انجام درست مراحل زیرسازی پوست علاوه بر جذاب کردن آرایش به مراقبت از پوست آن‌ها نیز کمک می‌کند. همچنین برای داشتن یک آرایش خوب و جذاب استفاده از کرم پودر سازگار با پوست خود حائز اهمیت است، همچنین قبل از آرایش، سعی کنید از یک لابه بردار مناسب برای پوست خود استفاده کنید و سپس مراحل شست‌و شو را طبق مطالب گفته شده، انجام دهید.