اطلاعات تماس

نشانی شرکت:
تهران، باقرخان غربی، نبش فرزین، پلاک ۹، واحد ۱۱ ( 02166570950)

شماره پشتیبانی:
09369800290

شماره پشتیبانی:
09369800903

ایمیل پشتیبانی:
info@asokala.com

    سبد خرید شما خالی میباشد

راه های افزایش وزن سالم با انواع خوراکی در سال 1400

قبل از  بررسی روش های چاقی و افزایش وزن، باید به دلیل اصلی لاغری، پی ببرید. ممکن است بیماری‌های مختلف با میزان آسیب متفاوت، بتوانند افراد را مستعد لاغری نموده و مانعی بزرگ برای افزایش وزن آنها باشند. در چنین شرایطی برای کمک به حفظ انرژی و حجم عضلات بدن،مصرف کالری و پروتئین کافی، توصیه می‌شود. این روند برای افزایش توان بدن جهت مقابله با عفونت‌های ناشی از بیماری‌های مختلف، بسیار موثر است. توده چربی برای سلامت افراد و همچنین زیبایی اندام آنها مشکل‌ساز است لذا باید از مصرف انواع فست‌فود، نوشابه و ...(که البته، چاق‌کننده هم هستند.) خودداری نمایید. بهترین روش های چاقی و افزایش وزن را می‌توان در ورزش و تغذیه، جستجو نمود. اما باید توجه داشته باشید که هدف شما پیروی از روش‌های سالم برای افزایش وزن است. برای رسیدن به این منظور حداکثر ۶ماه را مد نظر قرار دهید. توجه داشته باشید که زیاده‌روی در هر کاری، نامناسب است و در این راستا، مصرف بیشتر از حد پروتئین، می‌تواند موجب آسیب به بدن شما گردد.

راه های افزایش وزن

در ادامه راه های افزایش وزن سالم را معرفی کرده ایم که میتوانید با انجام آنها تا حدی به وزن خود اضافه کنید.روش های افزایش وزن عبارتند از؛

ورزش از راه های افزایش وزن

ورزش یکی از مهم‌ترین روش‌های درمان لاغری است. این‌که ورزش نمی‌تواند به افزایش وزن افراد کمک نماید یک باور بسیار اشتباه است. در واقع، هم ورزش و هم کم‌تحرکی، هر دو می‌توانند موجب چاقی شوند! اما با هم فرق اساسی دارند؛
  • وقتی شما ورزش می کنید، سوخت و ساز بدن بالا رفته و میل به غذا خوردن نیز بالا می‌رود. همچنین چربی‌های مازاد از بین می‌روند و آنچه باقی می‌ماند حجمی از عضلات است نه توده‌های چربی اضافی. در حقیقت، ورزش، در کنار رژیم غذایی پر کالری، یکی از ساده‌ترین و موثرترین روش های چاقی و افزایش وزن است.
  • کم‌تحرکی در کنار مصرف غذاهای پرکالری و چرب، موجب تحلیل رفتن عضلات شده و چربی‌هایی جای عضلات را می‌گیرند که سلامتی انسان را تهدید می‌نمایند.

استفاده از مواد غذایی

یکی از روش های چاقی و افزایش وزن، استفاده از غذاهایی هستند که در حجم کم، انرژی بالایی دارند. یک مشکل مشترک در افراد لاغر این‌است که نمی‌توانند به اندازه کافی غذا بخورند. در حقیقت، برای رژیم غذایی چاقی، نیاز نیست زیاد غذا بخورید بلکه باید درست غذا بخورید تا شاهد افزایش وزن و افزایش حجم عضلات خود باشید. شما هم می‌توانید به مرور زمان به نتیجه مطلوب و مورد نظر خود برسید. در ادامه، مهمترین مواد غذایی برای چاق شدن را معرفی کرده‌ایم:

شیر برای افزایش وزن

تحقیقات مختلف که منابع آن در اینترنت نیز قابل‌دسترس است نشان می‌دهد که کربوهیدرات، چربی، پرتئین، کلسیم، ویتامین‌ها و مینرال‌های موجود در شیر برای عضله سازی و افزایش وزن بسیار موثر هستند. گفتنی است که برای رسیدن به این هدف، بجای شیر کم‌چرب از شیر کامل استفاده کنید.

گوشت

کارشناسان توصیه می‌کنند برای چاق شدن از گوشت قرمز استفاده نمایید. اسیدهای آمینه و کراتین موجود در گوشت قرمز، محرک عضله سازی هستند. توجه داشته باشید که برای افزایش وزن، استفاده از قسمت‌های چرب‌تر گوشت قرمز نسبت به قسمت‌های لخم آن، تاثیر بیشتری دارد زیرا کالری آن بیشتر است. 

برنج

برنج به‌عنوان کربوهیدرات، یکی از منابع فوق العاده پرکالری برای تامین انرژی و برای افزایش وزن محسوب می‌شود. در مصرف برنج حتما به این نکته توجه داشته باشید که به دلیل وجود آرسنیک و فیتیک اسید در برنج، نباید در مصرف آن زیاده‌روی نمایید. 

شیک

برای عضله سازی و چاق شدن باید از نوع پروتئینی شیک به‌صورت روزانه استفاده کنید. توصیه می‌شود از افزودن شکر به آن خودداری کنید و در هنگام خرید نیز برچسب آن‌را از نظر میزان قند و چربی، بررسی نمایید. برای اثرگذاری بیشتر شیک در زمینه افزایش وزن و ساخت عضله، آن‌را با شیر مخلوط کنید و پس از ورزش میل نمایید.

آجیل

آجیل با داشتن پروتئین، چربی‌های مفید و مقدار زیادی کالری، انتخاب مناسبی برای استفاده در رژیم افزایش وزن است.

پاستیل

پاستیل نیز از آن دسته از خوراکی هاست که هم طرفداران بسیاری دارد و هم با وجود کالری که در آن وجود دارد موجب چاقی خواهد شد. سهی کنید روزانه به مقدار کم و مناسبی از آن استفاده کنید. >> پاستیل خارجی برای اطلاعات بیشتر در مورد پاستیل میتوانید این کقاله را مطالعه کنید.

عوارض لاغری

لاغری بیش از حد همیشه مشکلاتی را به همراه داشته است لذا توصیه می‌شود هرچه زودتر به‌دنبال روش های چاقی و افزایش وزن باشید. برخی از مشکلات ناشی از لاغری بیش از حد شامل ناباروری، ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن، تاخیر در رشد بدن کودکان، پوکی استخوان،افزایش خطر مرگ در حین عمل جراحی می‌باشد. شما نباید دچار کمبود وزن باشید، زیرا مستعد انواع بیماری و ضعف جسمانی و روانی خواهید شد.