اطلاعات تماس

نشانی شرکت:
تهران، باقرخان غربی، نبش فرزین، پلاک ۹، واحد ۱۱ ( 02166570950)

شماره پشتیبانی:
09369800290

شماره پشتیبانی:
09369800903

ایمیل پشتیبانی:
asokalashop.dev@gmail.com

    سبد خرید شما خالی میباشد

همه چیز در مورد شیر خشک

اولین مرحله برای تهیه شیر خشک، شیر پاستوریزه را در یک تبخیرکننده، بصورت مرحله‌ای غلیظ می‌کنند تا به شکل پودر تبدیل شود. فرآیند تبخیر، باید به‌نحوی باشد که مواد مغذی شیر از بین نرود. این محصول منبع بسیار خوبی از پروتئین، مواد معدنی و ویتامین های ضروری مانند منیزیم ، کلسیم ، روی ، پتاسیم و همچنین ویتامین های A ، D ، E و K می‌باشد. شیر خشک‌ها نسبت به سایر مکمل‌ها مقرون به صرفه‌تر بوده و تا مدت طولانی‌تری بدون نیاز  به یخچال، قابل نگهداری هستند. به همین دلیل، فروش بالایی دارند. به‌شدت توصیه می‌کنیم قبل از تصمیم‌گیری برای خرید انواع شیرخشک برای نوزاد، حتما با پزشک کودک‌تان مشورت کنید.

ترکیبات شیر خشک

ساختار اصلی شیر خشک شامل  کربوهیدرات، پروتئین، چربی، ویتامین، مواد معدنی و سایر مواد مغذی در مقادیر کم می‌باشد. تمایز شیر خشک‌ها با هم در نوع خاص پروتئین‌ها، کربوهیدرات‌ها و ترکیب مواد مغذی آنهاست. ترکیبات شیر خشک از مواد مختلقی درست شده است.

کربوهیدرات

شیرخشک‌های بدون لاکتوز و شیرخشک‌های حاوی ترکیبی از کربوهیدرات‌ها از جمله لاکتوز، مالتودکسترین ذرت، ساکارز، مالتودکسترین ذرت، نشاستۀ ذرت اصلاح‌شده یا شکر شربت ذرت وجود دارند.

پروتئین

ترکیب پروتئین در بیشتر این محصولات، پروتئین وی و پروتئین کازئین است. برخی از شیرخشک‌ها نیز فقط دارای پروتئین وی هستند. پروتئین‌های موجود در شیرخشک‌های نیمه‌هیدرولیز و تمام هیدرولیز، برای هضم کودک آسان‌تر هستند، زیرا  به اجزای کوچک‌تری شکسته می‌شوند.

اسیدهای آمینه

تائورین، متیونین و کارنیتین، اسیدهای آمینه موجود در شیر مادر هستند. تولیدکنندگان شیرخشک برای جایگزینی این اسیدهای آمینه، آنها را به شیرخشک‌ها اضافه می‌نمایند.

چربی

سازندگان شیرخشک از انواع چربی غیراشباع و اشباع‌شده شامل روغن سویا، روغن نارگیل، روغن پالم یا پالم اولئین و روغن آفتاب‌گردان اولئیک بالا، برای ساختن ترکیباتی مشابه ترکیبات چربی شیر مادر استفاده می‌کنند.  میزان دریافت چربی و کلسیم از شیر خشک‌های فاقد روغن پالم و پالم اولئین بیشتر از شیر خشک‌هایی است که دارای روغن پالم و پالم اولئین هستند. برای نوزادان زودرس و نوزادانی که در هضم یا جذب مواد مغذی مشکل دارند، استفاده از شیرخشک‌های حاوی «تری‌گلیسرید با زنجیرۀ متوسط»‌آسان‌تر است. DHA و ARA دو اسید چرب دارای زنجیرۀ بلند هستند. شیرخشک‌های حاوی DHA و ARA در رشد مغز و بینایی کودک نقش مهمی دارند. همچنین در بهبود رشد شناختی و فیزیکی نوزادان زودرس نیز موثر هستند.

فیبر سویا

شیرخشک‌هایی که حاوی فیبر سویا هستند برای درمان موقت اسهال در کودکان قابل استفاده می‌باشند.

پروبیوتیک‌ها و پری‌بیوتیک‌ها

پروبیوتیک‌ها نوعی باکتری هستند وپری‌بیوتیک‌ها تعداد باکتری‌های پروبیوتیک در معده را افزایش می‌دهند. پروبیوتیک‌ها و پری‌بیوتیک‌ها قادرند در سالم نگه داشتن دستگاه گوارش کودک نقش مهمی ایفا کنند و باعث جلوگیری از عفونت و التهاب دستگاه گوارش شوند. توجه؛ در کودکانی که سیستم ایمنی آنها ضعیف است یا برخی مشکلات دیگر را دارند، مصرف شیرخشک‌ های حاوی این دو، می‌تواند برای آنها خطرناک باشد. لذا در خرید شیر خشک‌های حاوی پروبیوتیک‌ها و پری‌بیوتیک‌ها حتما با پزشک کودک‌تان مشورت نمایید.

آهن

دریافت آهن کافی در سال اول زندگی برای رشد مغز کودک مهم است. کودکان باید به اندازه کافی از آهن دریافت کنند، تا از مشکلات کم‌خونی ناشی از فقر آهن در آنها جلوگیری شود. بیشتر شیرخشک‌ها حاوی مقادیر کافی از آهن هستند، بعد از مشورت با پزشک کودک‌تان، این محصول را انتخاب کنید که حاوی مقدار کافی آهن برای فرزندتان باشد.

نوکلئوتیدها

برندهای مختلف شیرخشک، حاوی مقادیر متفاوتی از نوکلئوتیدها هستند. نوکلئوتیدها اجزای سازندۀ DNA و RNA می‌باشند. این مواد علاوه بر کارکرد‌های متعددی که دارند، به رشد سیستم ایمنی بدن کمک کنند. 

نشاستۀ برنج

نشاستۀ برنج یکی از ترکیبات شیرخشک‌های ضد استفراغ است که برای کاهش ریفلاکس (بازگشت اسید به مری) کودک قابل استفاده است.

برترین برندها

تولیدکنندگان برندهای معتبر و معروف شیر خشک، آن‌را به روش مدرن «اسپری کردن»‌تولید می‌کنند. همچنین تست‌های لازم  را جهت اطمینان از استاندارد بودن محصول و عدم وجود عوامل بیماری‌زا انجام می دهند. شما می‌توانید بهترین برندهای شیر خشک را از فروشگاه اینترنتی آسوکالا تهیه نمایید.

مصرف شیر خشک برای همه

شیر خشک علاوه بر مصرف نوزادان(که در بالا ذکر شد.)، برای بزرگسالان و کودکان بالای ۵ سال، برای اهداف زیر قابل استفاده است؛
  • برای  تقویت مادران شیرده، افزایش وزن، چاقی صورت، بهبود سلامتی و افزایش انرژی یک  مکمل غذایی مناسب است.
  • تامین‌کننده ویتامین ها و مواد معدنی ضروری غنی شامل آهن، روی، کلسیم، سلنیوم،و ویتامین های A,D,C ، امگا ۳ و ۶ و پروتئین برای رشد عضلات بدن است.
  • برای ورزشکاران به ویژه بدنسازان بسیار مناسب است.
  • تامین کننده انرژی و پروتئین مورد نیاز در طول روز برای کودکان و بزرگسالان است.
  • برای بالا بردن سیستم ایمنی، افزایش قد، وزن، تأمین انرژی و پروتئین روزانه کودکان بسیار موثر است.
  • به رشد بهتر استخوانها در کودکان کمک می‌نماید.
  • بدنی سالم، خوش اندام، پوستی کودکانه و زیبا به بزرگسالان می‌بخشد.
  • مصرف آن برای سالمندان و افرادی که منابع غذایی کمی دارند بسیار موثر است.
  • از این محصول در شیرینی پزی و تهیه برخی از خوراکی ها نیز استفاده می شود. شیر خشک بزرگسالان در بسیاری از ترکیبات غذایی و نوشیدنی‌ها در نانوایی، شیرینی پزی، لبنیات، گوشت، غذاهای اصلی و بسیاری از خوراکی ها، کاربرد دارد.
  • شیر خشک به دلیل وجود اسید لاکتیک، می‌تواند پوست را نرم و لطیف کند و پوست شما را سالم و زیبا سازد.