اطلاعات تماس

نشانی شرکت:
تهران، باقرخان غربی، نبش فرزین، پلاک ۹، واحد ۱۱ ( 02166570950)

شماره پشتیبانی:
09369800290

شماره پشتیبانی:
09369800903

ایمیل پشتیبانی:
info@asokala.com

    سبد خرید شما خالی میباشد

کانسیلر چیست و چه کاربردی دارد ؟

اگر شما هم جز افرادی هستید که زیبایی و زیباتر شدن برای تان بسیار اهمیت دارد با ما همراه باشید تا با یکی از محبوب ترین ضروریبات میگ اپ یعنی کانسیلر آشنا شویم. در ادامه با کانسیلر و کاربردهای کانسیلر چیست بیشتر آشنا میشویم.

کانسیلر چیست ؟

کانسیلر concealer یکی از محصولات بسیار پرکاربرد در آرایش است و بافتی نرم شبیه کرم پودر دارد. در واقع، کرم پودری با غلظت است. کانسیلر مکمل آرایش بوده و با خاصیت پوشانندگی خود، می‌تواند عیوب صورت را به‌خوبی بپوشاند. این محصول برای داشتن پوستی یک دست و آرایشی تمیز و مناسب، زیبایی آرایش را دوچندان می‌کند. کانسیلر پوشش دهنده نقاط ضعف پوست است. این محصول، انواع مختلفی دارد و شامل کانسیلر استیکی یا ماتیکی، کانسیلر مدادی، کانسیلر کرمی یا جامد، کانسیلر رنگی و کانسیلر مایع می‌باشد. ابتدا با نوع پوست (پوست خشک ، پوست چرب و پوست معمولی) خود آشنا شوید تا بتوانید متناسب با چربی و خصوصیات پوست‌تان یک concealer مناسب پیدا کنید.

کاربردهای کانسیلر

کانسیلر در میکاپ و زیبا سازی پوست کاربردهای زیادی دارد که توسط بسیاری از آرتیسترها و افراد معمولی مورد استفاده قرار میگیرد. در ادامه با کاربردهای کانسیلر را عنوان کرده ایم؛
  • برای زیرسازی و یک‌دست کردن پوست قبل از انجام آرایش صورت، استفاده می‌شوند.
  • برای روشن و درخشان کردن پوست، پوشاندن موقتی عیوبی مانند لکه های قهوه ای، سیاهی نواحی دور چشم، تیرگی اطراف دهان، چروک ناشی از سن، قرمزی، جای جوش و لک مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • تصحیح کننده رنگ نیز شناخته می‌شود. به‌عنوان تصحیح کننده‌های رنگی، برای زیرسازی و یک‌دست کردن پوست، قبل از انجام آرایش صورت، مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • از دیگر کاربرد کانسیلر استفاده از آن در اطراف بینی و نقاط زیر چشم که تیرگی محسوسی دارد.
  • برای پوشاندن جوش صورت و لکه‌های پوستی، مناسب است. برخی از انواع کانسیلر برای پوشاندن جوش و آکنه، مورد استفاده هستند.
  • از ریزش سایه زیر چشم جلوگیری می‌کند. جهت جلوگیری از ریزش سایه می‌توان کانسیلر را زیرساز آن قرار داد. با این روش علاوه بر جلوگیری از ریزش سایه، پف چشم نیز از بین می‌رود.
  • برای پنهان کردن ایرادات پوست، مانند زخم و لکه‌های پوستی کوچک و منافذ مناسب است. آن را روی جوش‌ها و نواحی تیره زد تا آنها را پوشش داد.
  • برای پنهان کردن اشتباهات آرایشی، بسیار پرکاربرد است. می‌توان آن‌را زیر و بالای ابروها برای خطی کردن آن‌ها نیز به کار برد. زمانی‌که خط چشم یا سایه درست کشیده نشود، می‌توان آن را با کمی کانسیلر پوشش داد. برای پنهان کردن خطوط بیرون زده خط لب نیز استفاده می‌شود. کانسیلر از پخش شدن رژ به زیرلب نیز جلوگیری می‌کند. 
  • برای پوشاندن چین و چروک صورت بسیار موثر است. برخی از کانسیلرها برای پوشاندن چین و چروک پوست صورت و مناطقی که با میمیک صورت دچار خط می‌شوند(مثل ایجاد خط زیر چشم هنگام خندیدن) از اثرات شگفت‌آوری برخوردار هستند.
  • نواحی زیر لب، پیشانی و زیر رژگونه را نیز می‌توان با کانسیلر زیباتر و برجسته‌تر کرد.
  • در صورت داشتن قرمزی اطراف بینی نیاز به کانسیلر دارید.
میدانید آماده کردن و زیرسازی پوست برای میکاپ چطور انجام میشود؟

کانسیلر برای میکاپ

برای گریم صورت، بهتر است از  کانسیلر میکاپ فور اور  (Makeup Forever) استفاده شود زیرا پوشانندگی این محصول بسیار زیاد است، تا جایی‌که می‌تواند تتو را نیز پوشش بپوشاند. ضد آب بوده و خاصیت ترکیب‌پذیری آن بسیار بالاست. تقاوت کانسیلر و پرایمر را در متن بخوانید.

تفاوت کانسیلر و پرایمر

پرایمر به‌عنوان یک آبرسان، عمل می‌کند که از چرب شدن پوست جلوگیری می‌نماید. پیش از شروع آرایش بهتر است از یک پرایمر استفاده شود تا آب مورد نیاز پوست تامین شود. پس از آن می‌توان از کانسیلری مناسب استفاده کرد و آن را روی جوش‌ها و نواحی تیره زد تا آنها را پوشش داد. این محصول، در حقیقت، زیرساز اصلی آرایش، محسوب می‌شود، که در همه‌جای صورت استفاده می‌شود، اما کانسیلر را معمولا در همه نقاط صورت به‌کار نمی‌برند. پرایمر، با دارا بودن مواد مغذی همچون ویتامین C، A،E  پوست را سالم نگه می‌دارد.
میدانید کانتورینگ چیست؟ تفاوت کانتور و کانسیلر را در این مقاله مطالعه کنید.

چگونگی استفاده از concealer

برای داشتن آرایشی خوب باید انواع کانسیلر را برای اهداف متناسب با آن استفاده نماییم.مثلا برای پوشاندن تیرگی دور چشم از کانسیلر زرد، برای از بین بردن رنگ پریدگی از کانسیلر عسلی یا قهوه‌ای روشن، برای پوست‌های تیره از کانسیلر هلویی، استفاده می کنند.

برترین برندها

در ادامه به معرفی بهترین مارک های کانسیلر می‌پردازیم. معتبرترین برندهای این محصول در فروشگاه اینترنتی آسوکالا قابل تهیه می‌باشند. آسوکالا،  پس از بررسی برندهای مختلف، به لیست زیر دست پیدا کرده‌است که از بهترین برندهای این محصول آرایشی به شمار می‌آیند. اگر در انتخاب این محصول به مشاوره نیاز دارید همین الان با کارشناسان آسوکالا تماس بگیرید تا بتوانید با آسودگی خاطر، بهترین انتخاب را داشته باشید. 

تارت

کانسیلر تارت (TART) را بهترین مارک کانسیلر مناسب برای آرایش‌های روزانه می‌دانند. پوشانندگی این مارک از کانسیلر، بسیار بالا بوده و شکل کیکی بر روی صورت ایجاد نمی‌کند.

لنکوم

بافت نرم کانسیلر لانکوم (LANCOME) توانسته است طرفداران زیادی به‌سوی خود جلب نماید. ضدآب بودن این محصول، مهم‌ترین مزیت آن، محسوب می‌شود. کانسیلر لانکوم برای از بین بردن چین و چروک‌های صورت، بسیار قدرتمند است.
میتوانید برای اطلاعات بیشتر در مورد برندهای برتر برای انواع پوست، مقاله بهترین کانسیلر را مطالعه کنید.

میبیلین

کانسیلر میبلین (Maybelline) از برندهای بسیار محبوب کانسیلر به‌شمار می‌رود. این برند از کانسیلر برای مصرف روزانه، از پوشانندگی بالایی برخوردار است.

مک

کانسیلر مک (MAC)  حاوی SPF35‌ و ضدآفتاب است. به همین دلیل می‌تواند از ایجاد لک و آکنه در صورت، پیشگیری نماید.

لورال

محبوبیت زیاد این کانسیلر به‌دلیل شکل خاص مدادی آن است. با این برند از کانسیلر، می‌توانید تمام نقاط صورت را به‌راحتی پوشش دهید.