اطلاعات تماس

نشانی شرکت:
تهران، باقرخان غربی، نبش فرزین، پلاک ۹، واحد ۱۱ ( 02166570950)

شماره پشتیبانی:
09369800290

شماره پشتیبانی:
09369800903

ایمیل پشتیبانی:
info@asokala.com

    سبد خرید شما خالی میباشد

رابطه جنسی در دوران بارداری و مضرات استفاده از کاندوم

رابطه جنسی در دوران بارداری برای جنین خطر دارد؟

طبق تحقیقات انجام شده رابطه جنسی در دوران بارداری هیچ مشکلی به همراه ندارد و اساسا برای سلامت مادر و جنین ضرورت دارد. اما در صورتی که در ماه اول بارداری لکه بینی و یا خونریزی دارید بهتر است تا مشخص شدن علت خونریزی رابطه جنسی نداشته باشید. به طور کلی درصورتی که شرایط نرمال است و مشکلی وجود ندارد ولی نگران هستید که رابطه جنسی در ماه اول بارداری برای شما ضرر دارد، باید بگوییم که نگران نباشید و از لحظات خود لذت ببرید.
اگر بارداری نرمالی دارید و پزشک ممنوعیتی برای شما تایین نکرده است، با این وجود رابطه در بارداری حتی در سه ماه اول هیچ خطری برای جنین و مادر ندارد. علاوه بر این که مایع آمنیوتیک از جنین محافظت می‌کند، و مخاط دهانه رحم از ورود میکروب حین رابطه جنسی جلوگیری می‌کند. همچنین این نکته مهم را مد نظر داشته باشید که حین رابطه جنسی آلت مرد به رحم نمی‌رسد، به همین جهت هیچ خطری جنین را تهدید نمی‌کند.

آیا استفاده از کاندوم در دوران بارداری ضرر دارد؟

اغلب افراد برای پیشگیری از بارداری از کاندوم استفاده می کنند، و بر این باورند زمانی که باردار هستند دیگر نیازی به استفاده از کاندوم ندارند. اما باید بگوییم که این باور اشتباه است! انتخاب و خرید کاندوم مناسب برای داشتن رابطه جنسی ایمن در دوران بارداری امری بسیار مهم است تا سلامت زوجین و جنین را تامین کند. به طور کلی کسانی که به لاتکس حساسیت دارند میتوانند از کاندوم های پلی اورتان استفاده کنند. در برخی منابع توصیه شده است که از کاندوم هایی که حاوی مواد اسپرم کش، تاخیری یا روان کننده پایه آبی هستند استفاده نشود.
برای استفاده از کاندوم ها و ژل های روان کننده پیشنهاد میشود انواع پایه سیلیکون آن ها در هنگام داشتن رابطه جنسی انتخاب شود.  چرا که انواع پایه آبی، به رشد بیشتر قارچ ها و باکتری های بیماری زای در دستگاه جنسی خانم ها کمک میکند.
یک نکته مهم که باید به آن توجه داشت این است که استفاده از کاندوم های طبیعی که از پوست یا روده حیوانات تهیه میشوند به هیچ عنوان توان جلوگیری از انتقال بیماری های مقاربتی مانند ایدز یا هپاتیت را ندارند و تنها توانایی جلوگیری از بارداری ناخواسته را دارند و گزینه مناسبی برای استفاده در دوران بارداری نیستند.
رابطه جنسی در دوران بارداری

 از چه کاندومی در دوران بارداری استفاده شود؟

اگر در حین بارداری ناچار به استفاده از کاندوم شدید حتما این مساله را با پزشک خود در میان بگذارید و در مورد برند مد نظر خود تحقیق کنید تا مطمئن شوید که هیچگونه ماده شیمیایی و خطرناکی در آن وجود ندارد. چرا که بسیاری از کاندوم های موجود در بازار حاوی طیف وسیعی از مواد شیمیایی هستند، اما محصولات ارگانیک با حساسیت زایی بسیار کم نیز تولید می شوند که برای دوران حاملگی انتخاب مناسبی هستند.

ایا مقاربت میتواند منجر به زایمان زود رس شود؟

رابطه جنسی سبب انقباض رحمی می شود، اما این انقباض با انقباض مربوط به زمان وضع حمل فرق می کند. اگر بارداری شما کاملا نرمال است، لذت جنسی نمی تواند باعث زایمان زود رس شود.