اطلاعات تماس

نشانی شرکت:
تهران، باقرخان غربی، نبش فرزین، پلاک ۹، واحد ۱۱ ( 02166570950)

شماره پشتیبانی:
09369800290

شماره پشتیبانی:
09369800903

ایمیل پشتیبانی:
info@asokala.com

    سبد خرید شما خالی میباشد

مهمترین دلایل ریزش مو در زنان، مردان و نوجوانان

ریزش مو در همه جای بدن وجود داشته اما در برخی قسمت ها همانند کف دست، پا و چند جای دیگر شاهد رشد مویی نیستیم. البته برخی موها با رنگ زیبا نامرئی به نظر می رسند و به چشم نمی آیند که این امر موجب می شود تا موها قابل مشاهده نباشند. مو از پروتئینی به نام کراتین ایجاد شده که در فولیکول های مو پوست بیرونی به وجود می آید. همانطور که فولیکول ها سلول های پوست مو جدید تولید می کنند، سلول های قدیمی در سال به میزان 6 اینچ تحت فشار قرار می گیرند. در واقع یک رشته از سلول های کراتین میمیرند. هر فرد بزرگسال بیش از 100 تا 150 هزار تار مو دارد و روزانه 100 تا آن ریزش خواهد داشت. البته پیدا کردن چند تار مو زنگ خطری نبوده و نباید نگران این موضوع بود. دلایل ریزش مو را در ادامه این مقاله بررسی خواهیم کرد؛ در هر زمان بیش از 90 درصد مو روی پوست سر انسان در حال رشد است. هر فولیکول چرخه عمر خود را براساس سن، بیماری و انواع مختلف دیگر داشته و به آن بستگی دارد. این چرخه زندگی فولیکول ها را می توان به سه قسمت تقسیم کرد:
  • Anagen / رشد فعال مو که بین دو تا شش سال زمان می برد
  • Catagen / رشد موقت مو که بین دو تا سه هفته زمان می برد
  • Telogen / در این مرحله که به عنوان مرحله استراحت مو بوده بیش از دو تا سه ماه زمان بر خواهد بود. در پایان مرحله استراحت، مو کنار رفته و موهای جدیدی جایگزین می شوند و چرخه دوباره ای را آغاز می کنند.
با تمامی این موارد می توان دریافت که موها از چرخه عمری برخوردار هستند و عوامل مختلفی روی این چرخه زندگی آنها موثر است. از جمله باید به سن و بیماری افراد اشاره کرد.
  شرکت دانش بنیان طبیعت زنده در سال ۱۳۷۶ با هدف تولید محصولات با کیفیت مراقبت از پوست و مو با منشاء گیاهی بنیان نهاده شد. شرکت طبیعت زنده محصولات خود را تحت نام تجاری "سینره" به بازار عرضه نمود. در حال حاضر سینره به پشتوانه کیفیت و کارایی برتر محصولات خود، موردتایید پزشکان متخصص و نشست های علمی معتبر در سطح داخلی و بین المللی، همچون آکادمی بیماری های پوست و مو در لندن قرار گرفته است.  
جهت خرید شامپو رد وان تقویتی و ضدریزش مو  اینجا کلیک کنید.

شامپو سر هد اند شولدرز تقویتی و ضد ریزش مو  اینجا کلیک کنید.

[gallery ids="18361,39478" columns="2" link="none"]  

مهمترین علت ریزش مو

 اصلی‌ترین و مهم‌ترین دلیل ریزش مو، دارای زمینه ارثی است. افرادی که از طریق دلایل ارثی دچار ریزش مو میشوند بیمار به حساب نمی آیند. این افراد در بدن خود هورمون هایی کم دارند که برای رشد فولیکول های مو مفید هستند.
شامپو ریو بدون سولفات با داشتن فرمولاسیون قوی و کراتینه بودن آن باعث تقویت ریشه مو و کاهش ریزش مو شده است.

دلایل ریزش مو در افراد مختلف

در ادامه مهمترین دلایل ریزش مو در افراد مختلف را بررسی کرده ایم؛

مهمترین علت ریزش مو در زنان

 ریزش مو یکی از بخش های چرخه طبیعی رشد مو به حساب می آید، به طوری که هر فرد روزانه ۵۰ الی ۱۰۰ عدد تار مو از دست میدهد. مو های قدیمی ریخته می شوند تا برای موهای جدید فضای مناسبی فراهم شود. در صورتی که تعادل بین ریزش مو های قدیمی و رشد موهای جدید به هم بخورد، عارضه ریزش مو به وجود می آید.
میتوانید برای پیشگیری از ریزش مو مقاله جلوگیری از ریزش مو را مطالفه کنید.

 آلوپسی آندروژنی

 آلوپسی آندروژنیک شایع ‌ترین دلیل ریزش مو در بانوان می باشد که معمولاً ارثی یا ژنتیکی است. این عارضه در دوران یائسگی شدیدتر می شود؛ چرا که در این دوره مقدار هورمون استروژن کاهش می یابد.

سولفات

برخی از دلایل ریزش مو، سولفات موجود در شامپو ها میباشد. برای اطلاعات بیشتر در مورد شامپو بدون سولفات چیست میتوانید کلیک کنید.

دلیل اصلی ریزش مو در مردان

 در اغلب مواقع علت ریزش مو در مردان مختلف وجود عارضه‌ای به نام آندروژنتیک آلوپسیا می باشد. طبق تحقیقات انجام شده حدود ۲۰ درصد از مردان جامعه دچار این نوع ریزش مو در دوره جوانی شده اند. معمولاً پسران بعد از گذراندن دوره بلوغ موهای سرشان نازک میشود. این امر سبب می شود تا شرایط ریزش مو در سنین بالاتر فراهم شود. علل ریزش موها

 علت ریزش مو در جوانان

 اصلی ترین دلیل ریزش مو در افراد جوان وجود استرس است. افراد در هر دوره سنی که قرار داشته و دارای هر نوع شرایط فیزیکی باشند، زمانی که تحت فشار شدید استرس قرار بگیرند دچار ریزش مو خواهند شد. در صورتی که به صورت مداوم و طولانی مدت در شرایط استرس زا قرار یابید موهای سرتان نازک شده و در نتیجه خواهند ریخت. البته ناگفته نماند که پس از عادی شدن شرایط، مشکل ریزش مو برطرف می‌شود اما در جوانانی که به دلایل مختلف دائم در معرض استرس قرار دارند میتواند ادامه دار باشد.

ریزش مو در نوجوانان و سنین پایین چه دلیلی دارد؟

 ریزش مو در سنین نوجوانی از جمله معضلات نوجوانان می باشد که در بسیاری از مواقع سبب خجالت آنها می شود. پیشینه خانوادگی یکی از دلایل ریزش مو در نوجوانان می باشد. طبق تحقیقات انجام شده ثابت شده است که ریزش مو می تواند از والدین به فرزندان منتقل شود.  برخی از نوجوانان به دلیل بیماری هایی که به آنها مبتلا هستند مجبورند داروهایی را مصرف نمایند که توسط پزشک تجویز شده است. برخی از این داروها در فهرست عوارض جانبی خود ریزش مو را جای داده اند و مصرف آنها می‌تواند منجر به ریزش مو شود.

دلیل ریزش مو از ریشه

 سستی ریشه یکی از مهمترین دلایل ریزش مو از ریشه است. با کم شدن پایه، مو به آسانی دچار ریزش میشود. یکی از اصلی‌ترین مواردی که در زیبای موهای افراد نقش دارد ریشه مو می باشد. در صورتی که ریشه های موی فردی نازک باشد به راحتی دچار ریزش خواهد شد. مهمترین دلیلی که منجر به ضعیف شدن ریشه مو می شود، استفاده از شامپوهای شیمیایی و نا مناسب می باشد که تاثیر بسیار چشمگیری بر روی تخریب ریشه مو می گذارد.