اطلاعات تماس

نشانی شرکت:
تهران، باقرخان غربی، نبش فرزین، پلاک ۹، واحد ۱۱ ( 02166570950)

شماره پشتیبانی:
09369800290

شماره پشتیبانی:
09369800903

ایمیل پشتیبانی:
info@asokala.com

    سبد خرید شما خالی میباشد

تاثیر شگفت انگیز شکلات تلخ بر روی لاغری شکم

شکلات تلخ برای لاغری شکم

برخی از مطالعات کوچک نیز نشان داده اند که شکلات تلخ ممکن است به بهبود کنترل قند خون کمک کند. مطالعات نشان می دهد که شکلات تلخ گرسنگی و اشتها را کاهش می دهد و احساس سیری را تقویت می کند و باعث شده تا به کاهش وزن کمک کند.
در یک مطالعه روی 17 نفر بوییدن و خوردن شکلات تلخ باعث کاهش اشتها و کاهش سطح گرلین، هورمون تحریک کننده گرسنگی شد که طبق تحقیقات صورت گرفته ثابت نمود که استفاده از شکلات تلخ باعث کاهش وزن و لاغری شکم می شود.
شکلات یا به عبارتی گیاه کاکائو فراوری شده، میان وعده‌ ای بوده که در سرتاسر جهان میلیاردها طرفدار دارد.
این میان وعده دارای ترکیبات مغذی بسیاری از قبیل انواعی از آنتی اکسیدان‌های مثل پلیفنلها و فلاونوئیدها، کافئین، آهن، سلنیوم، کلسیم مس، منگنز، منیزیم، فسفر، پتاسیم و ویتامینه‌ای محلول در چربی می‌باشد.
این ترکیبات برای بدن بسیار مفید بوده و می‌تواند بخشی از مهمی از مواد ریز مغذی ضروری برای بدن را تامین کند.
در میان تمامی این خواص، اثر شکلات تلخ برای لاغری شکم امری مشهود می‌باشد.
شکلات تلخ با داشتن کافئین معقول و در کنار ترکیبات آنتی‌اکسیدانی می‌تواند سبب افزایش سطح انرژی در بدن شده و با ایجاد حالت سیری در شما، باعث افزایش مصرف ذخایر چربی‌ها مخصوصا در شکم شده که این امر در کاهش وزن می‌تواند نقش بسیار مهمی را داشته باشد.

طرز تهیه شکلات تلخ برای لاغری شکم

شکلات‌های تلخ صنعتی به علت جایگزین کردن چربی‌های گیاهی جامد به جای کره کاکائو، می‌توانند برای سلامتی خطر آفرین باشند. شکلات تلخ خانگی می‌تواند سبب کاهش کلسترول شده و علاوه بر افزایش سلامتی قلبی و عروقی شما، در ایجاد اندامی ایده‌آل به شما کمک کند.
برای تهیه یک شکلات تلخ رژیمی در ابتدا میزان 100 گرم کره را بر روی حرارت ملایم آب کرده و سپس 5/1 لیوان پودر کاکائو را به آن اضافه کنید.
شکلات را به حدی در کره هم بزنید تا رنگ کاکائو مقداری تیره شود.
سپس خمیر ایجاد شده را در یک ظرف ریخته و در یک ظرف آب جوش قرار دهید و مجددا هم بزنید.
در نهایت یک لیوان شکر قهوه‌ای ساییده شده را در خمیر ریخته و آن را به قدری هم بزنید تا شکر کاملا در آن حل شود و شکلات تلخ شما حاضر شود.
در مرحله آخر می‌توانید خمیر شکلات را در یک قالب که مقداری چرب شده ریخته و آن را یخچال قرار داده و پس از بستن آن را میل کنید.

شکلات تلخ برای لاغری شکم-min

طرز تهیه شکلات تلخ رژیمی

کاهش میزان شکر استفاده شده در شکلات، سبب افزایش درصد تلخی آن شده که این شکلات‌ها را دسته خوراکی‌های رژیمی تقسیم بندی می‌کند. برای تهیه این خوراکی رژیمی می‌توانید با در نظر گرفتن دستور بالا، از میزان شکر مورد استفاده بکاهید و یا به جای آن از عسل استفاده کنید.

طرز تهیه نوشیدنی شکلات تلخ برای لاغری

بعضی از افراد به علت داشتن حساسیت به چای و قهوه و یا علاقه داشتن به شکلات، تمایل به مصرف نوشیدنی شکلات و یا هات چاکلت دارند. نوشیدن این دسر که داری میزان بالایی از شکلات بوده و حالت خامه‌ای فرم داشته، در روزهای سرد زمستان می‌تواند تجربه‌ای بسیار دلچسب را برای شما فراهم آورده و همچنین سوخت و ساز بدن شما را افزایش داده و در کاهش وزن نیز به کمک شما بیاید. برای تهیه این نوشیدنی در ابتدا دو فنجان شیر را در قابلمه ریخته و بر روی حرارت ملایم قرار دهید. 100 گرم شکلات تلخ را به روش بن ماری آب کنید و به هنگام رسیدن شیر به نقطه جوش، شعله را خاموش کرده و شکلات را به آن اضافه کنید و مخلوط کنید. نوشیدنی شما حاضر است. در صورت نیاز می‌توانید مقداری شکر به آن اضافه کنید.<<خرید ویفر و بیسکویت>>

طرز تهیه نوشیدنی شکلات تلخ برای لاغری

بهترین مارک شکلات تلخ برای لاغری

درصد تلخی شکلات‌های موجود در بازار بین 97-30 درصد متغیر است. در برنامه‌های رژیم غذایی و با هدف لاغری، استفاده از شکلات تلخ با درصد بالا پیشنهاد می‌شود. کیفیت و مزه یک شکلات، محبوبیت آن را تعیین می‌کند. بهترین مارک‌های شکلات‌های تلخ موجود در بازار عبارت‌اند از:

  • شکلاتهای تلخ ایرانی: پارمیدا، فرمند، سایرو، شونیز، آیدین، باراکا، آناتا
  • شکلاتهای تلخ خارجی: ایندنجرد، کاکائو بار ارگانیک سبز و سیاه، آلتر اکو، فروشن، شارفن برگر،نیبمور و هافود

شکلات تلخ پارمیدا

بهترین مارک شکلات تخته‌ای

شکلات‌های تخته‌ای بیشتر در صنایع شیرینی‌پزی کابرد داشته و بهتر است برای مصارف روزمره مورد استفاده واقع نشود. از این شکلات‌ها که در طعم‌ها و رنگ‌های مختلفی عرضه شده، می‌توان در تهیه بسیاری از شیرینی‌ها، کیک‌ها و دسرها استفاده کرد. روش استفاده از آن بسیار ساده بوده به‌صورتی که تنها با آب کردن می‌توان از آنها بهره جست. در بخش زیر بهترین مارک شکلات‌های تخته‌ای ارائه می‌شود:

  • شکلات تخته‌ای پارمیدا
  • شکلات تخته‌ای سوربن
  • شکلات تخته‌ای سایرو

این شکلات‌ها در طعم‌های تلخ، شیرین و شیری ارائه می‌شوند. پیشنهاد ما: خرید شکلات و آبنبات خارجی

شکلات تلخ چند درصد برای لاغری؟

هر چه قدر درصد تلخی شکلات بالاتر باشد، میزان کالری آن کمتر بوده و برای کمتر کردن وزن نیز کابرد بسیار بیشتری را دارد. بر طبق نتایج حاصل شده از مطالعات علمی، مصرف شکلات با میزان تلخی 85 درصد می‌تواند بهترین گزینه برای لاغر کردن شما باشد. شکلات‌های بالای 85 درصد می‌تواند باعث ایجاد مشکلات گوارشی و همچنین بروز پدیده سندروم بی‌خوابی در شما شود. بنابراین، در صورتی که شما نیز از شکلات تلخ برای لاغری استفاده می‌کنید، بهترین نوع آن 85 درصد می‌باشد.

تاثیر شکلات تلخ بر روی لاغری شکم

بهترین درصد شکلات تلخ

بهترین درصد شکلات تلخ برای هر فرد نسبت به فرد دیگر کاملا متفاوت می‌باشد. برخی از افراد علاقه‌ای به مصرف خوراکی‌های تلخ نداشته که آنها می‌توانند از شکلات‌هایی با درصد تلخی 75 درصد و رو به پایین استفاده کنند. ورزشکاران برای بهره‌جویی حداکثری از خواص شکلات و همچنین افزایش میزان متابولیسم و هوشیاری خود، شکلات‌هایی با تلخی 90 درصد به بالا را انتخاب می‌کنند. برای بهره بردن از حداکثر خواص شکلات و همچنین حس کردن طعم واقعی شکلات، بهترین گزینه، انتخاب شکلات 85 درصد می‌باشد.